اعتبارسنجی مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت با ارائه نام، شناسه کانون و اسکن مدارک مربوط به احراز شغل و درآمد فرد انجام میشود.
فاصله زمانی میان درخواست اعتبارسنجی مرآت و مشاهده نتیجهی آن، به طور میانگین یک هفته است.
حداکثر مدتزمان اعتبار گواهی اعتبارسنجی مرات یکسال است.
نتیجه اعتبارسنجی مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت شامل رتبههای “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” است.
با پذیرش تعهد مالی دیگران، سقف تعهد فرد کاهش مییابد. شما میتوانید باقیمانده سقف تعهد مالی خود را از بخش اعتبارسنجی مرآت در اپلیکیشن آیکاپ مشاهده کنید.
سامانه اعتبار سنجی مرآت چیست؟
با اعتبارسنجی در سامانه مرآت بانک رسالت از طریق ورود کد ملی و اطلاعات هویتی از میزان چک های برگشتی فرد و اطلاعات درآمدی وی استعلام گرفته می شود. در نتیجه مشخص می شود که فرد متقاضی دریافت وام در ماه توان بازپرداخت چه میزان اقساط را میتواند داشته باشد. بر این اساس یک نمره اعتباری برای فرد تعیین می شود که از طریق آن میزان وام قابل دریافت از بانک قرض الحسنه رسالت و توان بازپرداخت اقساط مشخص میشود.
نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت (مهمترین بخش)
شما میتوانید نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت را بعد از ثبت درخواست خود در آیکاپ دریافت کنید. اگر شما یکی از نتایج ممتاز، کاملا متناسب و متناسب را دریافت کرده باشید، میتوانید برای دریافت تسهیلات درخواست بدهید. در صورتی هم که در نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت درج شده بود که اعتبار شما “نامتناسب” است، نمیتوانید نسبت به درخواست دریافت تسهیلات اقدام کنید.
چرا اعتبارسنجی مرآت در اپلیکیشن آیکاپ انجام میشود؟
سامانه اعتبار سنجی مرآت، سامانه مورد اعتماد بانک قرض الحسنه رسالت است که از طریق اپلیکیشن آیکاپ ارائه میشود. اپلیکیشن آیکاپ درگاهی است که از طریق آن مشتریان بانک قرض الحسنه میتوانند مستقیما وارد بخش اعتبارسنجی مرآت شوند و بعد از تشکیل پرونده در سامانه مرآت نمره اعتباری کسب کنند.
آموزش مرحله به مرحله اعتبارسنجی مرآت در آیکاپ
شما میتوانید مراحل اعتبارسنجی سامانه مرآت بانک رسالت را در نسخههای جدید اپلیکیشن آیکاپ انجام بدهید. این اعتبارسنجی شامل ثبت درخواست، مشاهده نتیجه و پرداخت هزینه اعتبار سنجی بانکی است. اگر قصد دارید تا از اپلیکیشن آیکاپ برای دریافت خدمات اعتبارسنجی استفاده کنید، میبایست شماره حسابی در بانک قرض الحسنه رسالت داشته باشید. سپس میتوانید سایر مراحل را طی کنید. این مراحل عبارتند از:
1- ثبت مدارک مورد نیاز سامانه مرآت در آیکاپ
مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه مرآت اپلیکیشن آیکاپ شامل شماره حساب در بانکداری اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت و نام و شناسه کانونی است. لازم است بدانید که این مدارک را در حین افتتاح حساب خود دریافت کردید. در ضمن، مدرک مربوط به احراز شغل و درآمد شما مانند فیش حقوقی، حکم کارگزینی، جواز کسب و هر گواهینامهای که شغل و درآمد شما را تایید کند، جزو مدارک مورد نیاز جهت اخذ وام از بانک قرض الحسنه رسالت میباشند.
شناسه کانون در سامانه مرات چیست
یکی از سوالات رایج در اعتبارسنجی این است که شناسه در سامانه مرات چیست و از کجا دریافت کنیم؟ شما بعد از افتتاح حساب میتوانید شناسه کانون را همزمان دریافت کنید. در صورتی که حساب بانکی شما قدیمی است، درخواست دریافت شناسه کانون رسالت را ثبت کنید. در صورتی که سوالات بیشتری درباره شناسه کانون دارید، با پشتیبانی سایت مرآت تماس بگیرید.
2- ثبت نام در مرآت
ثبت نام و آغاز اعتبارسنجی مرآت بانک قرض الحسنه رسالت با استفاده از شماره موبایل انجام میشود. هر فرد با داشتن یک کد ملی و یک شماره موبایل میتواند از خدمات آن بهرهمند شود. خوب است بدانید که تطابق کد ملی و شماره همراه شما از طریق سامانه شاهکار بررسی میشود. اگر تطابقی میان کد ملی و شماره همراه شما وجود نداشته باشد، نمیتوانید سایر مراحل را انجام بدهید.
3- ورود به سامانه اعتبارسنجی مرآت بانک رسالت
رمز عبور و نام کاربری پس از وارد کردن شماره موبایل و کد ملی برای شما به صورت پیامک ارسال میشود. پس از ورود به سامانه مرآت نیاز است رمز ورود خود را در جهت افزایش امنیت ورود به سامانه، تغییر بدهید.
4- وارد کردن اطلاعات فردی
وارد کردن اطلاعات و مدارک در طی مراحل اعتبارسنجی مرات در بانک قرض الحسنه رسالت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در صورت صحیح بودن اطلاعات واردشده، پرونده شما بررسی میشود. لازم به ذکر است که وارد کردن اطلاعات ناقص و یا اشتباه، منجر به رد شدن درخواست و عدم بررسی پرونده در سامانه اعتبارسنجی مرآت میشود.
5- وارد کردن اطلاعات شغلی
افرادی مشمول دریافت اعتبارسنجی مرات در بانک قرض الحسنه رسالت هستند که اطلاعات شغلی خود را به طور کامل وارد کرده باشند. برای مثال، افرادی که شغل دوم دارند؛ میبایست اطلاعات کاملی از شغل دوم خود نیز در فرم وارد کنند.
6- درخواست اعتبارسنجی
پیش از ورود به مرحله درخواست اعتبارسنجی مرات در بانک قرض الحسنه رسالت نیاز است تا اطلاعات خود را به طور کامل بررسی کنید. در صورتی که از صحت اطلاعات واردشده اطمینان دارید، میتوانید ثبت درخواست اعتبارسنجی را انتخاب کنید. اگر اطلاعات شما نیاز به ویرایش دارد، بعد از ثبت درخواست هم میتوانید اطلاعات خود را ویرایش کنید.
7- مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت
نتیجهی اعتبارسنجی بانک رسالت در مرآت را میتوانید در اپلیکیشن آیکاپ مشاهده کنید. نتیجه اعتبارسنجی دارای 3 بخش مختلف است. توان بازپرداخت ماهیانه اقساط، ظرفیت بدهی و سقف تعهد همان 3 بخش در نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت هستند. منظور از توان بازپرداخت ماهیانه اقساط همان حداکثر مبلغ اقساطی است که ماهیانه پرداخت میکنید. ظرفیت بدهی و سقف تعهد به ترتیب حداکثر مبلغ وام و حداکثر مبلغ برای ضمانت دیگران در نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت هستند.
پیگیری وضعیت پرونده در اعتبارسنجی مرآت (با جزئیات دقیق)
بعد از زمانی که در بخش اعتبارسنجی مرآت در اپلیکیشن آیکاپ ثبت نام کردید، میتوانید نتایج آن را دریافت کنید. دقت داشته باشید که پیگیری وضعیت پرونده را در اپلیکیشن آیکاپ بلافاصله پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی مرآت دریافت میکنید. در صورتی که تمایل داشته باشید، پس از پیگیری وضعیت پرونده میتوانید هزینهای را پرداخت کنید تا پرونده شما تکمیل شود.
رتبههای نتیجه اعتبارسنجی مرات متفاوت هستند. رتبههای اعتبارسنجی شامل “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” هستند. در این بین، تنها افرادی که وضعیت ممتاز دارند، نیازی نیست تا سفته یا بهبود دهنده ارائه کنند. افرادی هم که در ردهی اعتبارسنجی نامتناسب قرار دارند، نمیتوانند از خدمات اعطای تسهیلات بهره ببرند. افرادی که رتبه کاملا متناسب و متناسب را دریافت میکنند، شرایط خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. در رتبه کاملا متناسب به ارائه سفته از خود فرد نیاز است. در صورتی که برای رتبه متناسب باید یک سفته از خود و یک سفته از ضامن را ارائه دهید.
8- پرداخت هزینه اعتبارسنجی مرآت
پس از مشاهده نتیجه اعتبارسنجی مرآت میبایست تا هزینهی آن را در آیکاپ پرداخت کنید. هزینه اعتبارسنجی بانک رسالت معمولا حدود 20 تا 30 هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه اعتبارسنجی مرات، تنها از طریق اپلیکیشن آیکاپ امکانپذیر میباشد. کافی است که کارت بانکی عضو شبکه شتاب داشته باشید تا اطلاعات حساب بانکی و رمز دوم پویا را درج کنید.
9- تکمیل پرونده
پس از تحویل سفته به شعبه مرکزی بانک قرض الحسنه رسالت در هر استان میتوانید مراحل تکمیل پرونده را با موفقیت طی کنید.
اکنون شما موفق به انجام سامانه اعتبارسنجی مرآت بانک رسالت شده اید و میتوانید برای دریافت وام از بانک قرض الحسنه رسالت اقدام نمایید.