شماره ملی، نام و شناسه کانون، شماره تلفن همراه تحت مالکیت فرد، فیش حقوقی، وضعیت تاهل، تعداد افراد تحت تکفل (اگر سرپرست هستید)، توان پرداخت اقساط و خالص درآمد ماهیانه جزو اطلاعات لازم برای اعتبارسنجی در مرآت هستند.
فاصله زمانی میان درخواست اعتبارسنجی مرآت و دریافت نتیجهی آن، به طور میانگین ۲ الی ۳ روز است.
بعد از افتتاح حساب میتوانید شناسه کانون را دریافت کنید. در صورتی که حساب بانکی شما قدیمی است، درخواست دریافت شناسه کانون را ثبت کنید. پشتیبانی سامانه مرات به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه میباشد.
نتیجه اعتبارسنجی سامانه مرآت به مدت یکسال از اعتبار برخوردار است.
نمره اعتباری در سامانه مرآت بانک قرض الحسنه رسالت شامل رتبههای “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” است.
با استفاده از خدمات اعتبار سنجی در سامانه مرآت میتوانید از سقف تعهدات خود (به عنوان ضامن) و میزان اقساط مجاز بازپرداختی خود مطلع شوید.
سامانه اعتبارسنجی مرآت چیست؟
سوالی که اکثر کاربران می پرسند این است که سامانه مرات رسالت چیست؟ سامانه مرآت، سامانهای است که با توجه به اطلاعات سابقهی بازپرداخت تسهیلات گذشته، چک برگشتی، تاخیر در بازپرداخت اقساط، میزان بدهی به بانک و مستندات درآمدی، اعتبارسنجی شما را محاسبه و ارائه میکند. براین اساس، یک نمره اعتباری برای فرد محاسبه شده که از طریق آن، میزان وام قابل دریافت از بانک و توان بازپرداخت اقساط مشخص میشود.
جهت گرفتن تسهیلات و وام از بانک قرض الحسنه رسالت میتوانید از فرآیند اعتبارسنجی سامانه مرات استفاده کنید.
شما میتوانید نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت را بعد از ثبت درخواست خود در اپلیکیشن آیکاپ دریافت کنید. اگر شما یکی از نتایج ممتاز، کاملا متناسب و متناسب را دریافت کرده باشید؛ مجاز به ثبت درخواست برآورد تسهیلات در آیکاپ هستید. در غیر اینصورت، اگر نمره اعتباری شما “نامتناسب” است، مجاز به ثبت درخواست برآورد تسهیلات نیستید.
اعتبار سنجی بانک رسالت چگونه است ؟
سامانه مرآت، ارائهدهنده خدمات اعتبار سنجی بانکی است که از طریق اپلیکیشن آیکاپ به افراد حقیقی ارائه میشود. خدمات اعتبارسنجی برای مشتریان بانکها است. هماکنون، این خدمات به مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت ارائه میشود که میتوانند مستقیما وارد شوند و بعد از تشکیل پرونده و ثبت درخواست، نمره اعتباری خود را دریافت کنند.
راهنمای گام به گام مراحل ثبت نام در سامانه مرآت
در حال حاضر، سامانه مرات، ارائه دهنده خدمات اعتبار سنجی برای بانک قرض الحسنه رسالت است. شما میتوانید مراحل اعتبارسنجی سامانه مرآت را در اپلیکیشن آیکاپ انجام بدهید. این فرآیند اعتبارسنجی در سامانه مرات شامل ثبت درخواست، مشاهده نتیجه و پرداخت هزینه است.
از الزامات اعتبارسنجی در اپلیکیشن آیکاپ، ایجاد حساب و دارا بودن شماره حساب بانکی در بانک مورد نظر است. سپس میتوانید سایر مراحل را طی کنید. در ادامه، نحوه اعتبار سنجی بانک رسالت و مراحل درخواست در سامانه مرآت برای اعتبارسنجی بانک رسالت را بررسی کردیم:
۱ ثبت نام در سامانه مرآت
اگر ثبت نام در مرآت را انجام دادید، طبق مرحلهی بعد عمل کنید. در غیر اینصورت، مراحل مربوط به ثبت نام را در بخش زیر بخوانید.
ثبت نام در سامانه اعتبارسنجی مرآت بانک رسالت را هم میتوانید در اپلیکیشن آیکاپ طی کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی در طی ثبت نام، کد ملی و شماره همراه شما از طریق سامانه شاهکار تطابق داده شده و بررسی میشود. اگر تطابقی میان کد ملی و شماره همراه شما وجود نداشته باشد، نمیتوانید سایر مراحل اعتبار سنجی را انجام بدهید.
۲ ورود به سامانه اعتبارسنجی مرآت
همانطور که ثبت نام در مرآت را در اپلیکیشن آیکاپ انجام دادید، برای ورود به سامانه مرات هم میتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور را به همراه کلمه امنیتی و کد تایید یکبار مصرف وارد کنید. (در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش کردید، گزینه فراموشی رمز را بزنید.)
بعد از دسترسی به پنل کاربری، اطلاعات فردی خود را ثبت کنید.
۳ وارد کردن اطلاعات فردی (مربوط به خانوار، درآمد، حرفه و شغل)
در یک نگاه، لیست اطلاعات لازم برای ثبت نام در سامانه مرآت عبارتند از:
شماره ملی
نام و شناسه کانون
شماره تلفن همراه به نام فرد
شماره حساب در بانک قرضالحسنه رسالت
فیش حقوقی
وضعیت تاهل
تعداد فرزندان
تعداد افراد تحت تکفل (اگر سرپرست هستید)
توان پرداخت اقساط
خالص درآمد ماهیانه
نوع شغل، نام سازمان، حوزه و سابقه فعالیت
مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام در سامانه اعتبار سنجی مرات اپلیکیشن آیکاپ را به صورت مرحله به مرحله وارد میکنید. (لازم به ذکر است که شناسه کانونی مربوط به بانک قرض الحسنه رسالت را در زمان افتتاح حساب دریافت کردید.)
وارد کردن اطلاعات و مدارک در طی مراحل اعتبارسنجی مرات در بانک قرض الحسنه رسالت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اگر این اطلاعات صحیح باشد، پرونده شما بررسی میشود. در غیر این صورت، با وارد کردن اطلاعات ناقص و یا اشتباه، منجر به رد شدن درخواست و عدم بررسی پرونده میشود.
شناسه کانون در سامانه مرات چیست؟
یکی از سوالات رایج در اعتبار سنجی بانک رسالت این است که شناسه در سامانه مرات چیست و از کجا دریافت کنیم؟! شما بعد از افتتاح حساب میتوانید شناسه کانون را دریافت کنید.
در صورتی که حساب بانکی شما قدیمی است، درخواست دریافت شناسه کانون را ثبت کنید. اگر سوالهای بیشتری درباره شناسه کانون دارید، با پشتیبانی سامانه مرات به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید.
نحوه پیگیری وضعیت پرونده بعد از مشاهده نتیجه اعتباری
پس از اینکه درخواست خود را در بخش سامانه مرآت در اپلیکیشن آیکاپ ثبت نمودید، فرآیند پیگیری وضعیت پرونده را طی کنید.
نتیجه اعتبارسنجی مرات ممکن است متفاوت باشد. رتبههای اعتبارسنجی شامل “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” هستند. در این بین، تنها افرادی که وضعیت ممتاز دارند، نیازی به ارائه سفته الکترونیکی یا بهبوددهنده ندارند.
تفسیر نتیجه اعتبارسنجی مرات
تفسیر نتیجه اعتبارسنجی مرآت به صورت زیر است :
– افرادی که رتبه اعتبار سنجی “ممتاز” را دریافت کرده اند، نیازی به ارائه سفته یا بهبود دهنده ندارند.
– افرادی که در ردهی اعتبارسنجی “نامتناسب” قرار دارند، نمیتوانند از خدمات اعطای تسهیلات بهره ببرند.
– سایر افرادی که رتبه “کاملا متناسب” و “متناسب” را دریافت میکنند، شرایط زیر برای آنها در نظر گرفته شده است:
اگر رتبه کاملا متناسب را دریافت کردید، لازم است یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.
چنانچه رتبه متناسب دریافت کردید، باید یک سفته الکترونیکی از خود و یک سفته الکترونیکی هم از ضامن خود ارائه دهید.
چگونه نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت بگیریم ؟
همانطور که بالاتر مراحل اعتبارسنجی مرات توضیح داده شد، برای مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت نیز می توانید به راحتی از اپلیکیشن آی کاپ استفاده کنید. نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت معمولا بین ۲ تا ۳ روز طول میکشد. در ادامه مراحل مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت آورده شده است:
- دانلود و نصب آی کاپ از فروشگاههای معتبر.
- ورود به حساب کاربری یا ثبت نام با شماره موبایل و کد ملی.
- انتخاب “خدمات بانکی” و سپس “بانک رسالت”.
- انتخاب “گزارش اعتبارسنجی” و تکمیل اطلاعات مورد نیاز.
- دریافت نتیجه اعتبارسنجی به صورت آنلاین در اپلیکیشن.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با پشتیبانی آی کاپ تماس بگیرید.