شماره ملی، نام و شناسه کانون، شماره تلفن همراه تحت مالکیت فرد، فیش حقوقی، وضعیت تاهل، تعداد افراد تحت تکفل (اگر سرپرست هستید)، توان پرداخت اقساط و خالص درآمد ماهیانه جزو اطلاعات لازم برای ارزیابی اعتباری در مرآت هستند.
فاصله زمانی میان درخواست ارزیابی اعتباری مرآت و دریافت نتیجهی آن، به طور میانگین ۲ الی ۳ روز است.
بعد از افتتاح حساب میتوانید شناسه کانون را دریافت کنید. در صورتی که حساب بانکی شما قدیمی است، درخواست دریافت شناسه کانون را ثبت کنید. پشتیبانی سامانه مرات به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه میباشد.
نتیجه ارزیابی اعتباری سامانه مرآت به مدت یکسال از اعتبار برخوردار است.
نمره اعتباری در سامانه مرآت بانک قرض الحسنه رسالت شامل رتبههای “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” است.
با استفاده از این خدمت میتوانید از سقف تعهدات خود (به عنوان ضامن) و میزان اقساط مجاز بازپرداختی خود مطلع شوید.
سامانه ارزیابی اعتباری مرآت چیست؟
سوالی که اکثر کاربران می پرسند این است که سامانه مرات رسالت چیست؟ سامانه مرآت، سامانهای است که با توجه به اطلاعات سابقهی بازپرداخت تسهیلات گذشته، چک برگشتی، تاخیر در بازپرداخت اقساط، میزان بدهی به بانک و مستندات درآمدی، ارزیابی اعتباری شما را محاسبه و ارائه میکند. براین اساس، یک نمره اعتباری برای فرد محاسبه شده که از طریق آن، میزان وام قابل دریافت از بانک و توان بازپرداخت اقساط مشخص میشود.
جهت گرفتن تسهیلات و وام از بانک قرض الحسنه رسالت میتوانید از فرآیند ارزیابی اعتباری سامانه مرات استفاده کنید.
شما میتوانید نتیجه ارزیابی اعتباری در بانک رسالت را بعد از ثبت درخواست خود در اپلیکیشن آیکاپ دریافت کنید. اگر شما یکی از نتایج ممتاز، کاملا متناسب و متناسب را دریافت کرده باشید؛ مجاز به ثبت درخواست برآورد تسهیلات در آیکاپ هستید. در غیر اینصورت، اگر نمره اعتباری شما “نامتناسب” است، مجاز به ثبت درخواست برآورد تسهیلات نیستید.
ارزیابی اعتباری بانک رسالت چگونه است ؟
سامانه مرآت، ارائهدهنده خدمات ارزیابی اعتباری بانکی است که از طریق اپلیکیشن آیکاپ به افراد حقیقی ارائه میشود. خدمات ارزیابی اعتباری برای مشتریان بانکها است. هماکنون، این خدمات به مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت ارائه میشود که میتوانند مستقیما وارد شوند و بعد از تشکیل پرونده و ثبت درخواست، نمره اعتباری خود را دریافت کنند.
راهنمای گام به گام مراحل ثبت نام در سامانه مرآت
شما میتوانید مراحل ارزیابی اعتباری سامانه مرآت را در اپلیکیشن آیکاپ انجام بدهید. این فرآیند ارزیابی اعتباری در سامانه مرات شامل ثبت درخواست، مشاهده نتیجه و پرداخت هزینه است.
از الزامات ارزیابی اعتباری در اپلیکیشن آیکاپ، ایجاد حساب و دارا بودن شماره حساب بانکی در بانک مورد نظر است. سپس میتوانید سایر مراحل را طی کنید. در ادامه مراحل درخواست در سامانه مرآت برای ارزیابی اعتباری بانک رسالت را بررسی کردیم:
۱ ثبت نام در سامانه مرآت
اگر ثبت نام در مرآت را انجام دادید، طبق مرحلهی بعد عمل کنید. در غیر اینصورت، مراحل مربوط به ثبت نام را در بخش زیر بخوانید.
ثبت نام در سامانه ارزیابی اعتباری مرآت بانک رسالت را هم میتوانید در اپلیکیشن آیکاپ طی کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی در طی ثبت نام، کد ملی و شماره همراه شما از طریق سامانه شاهکار تطابق داده شده و بررسی میشود. اگر تطابقی میان کد ملی و شماره همراه شما وجود نداشته باشد، نمیتوانید سایر مراحل را انجام بدهید.
۲ ورود به سامانه ارزیابی اعتباری مرآت
همانطور که ثبت نام در مرآت را در اپلیکیشن آیکاپ انجام دادید، برای ورود به سامانه مرات هم میتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور را به همراه کلمه امنیتی و کد تایید یکبار مصرف وارد کنید. (در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش کردید، گزینه فراموشی رمز را بزنید.)
بعد از دسترسی به پنل کاربری، اطلاعات فردی خود را ثبت کنید.
۳ وارد کردن اطلاعات فردی (مربوط به خانوار، درآمد، حرفه و شغل)
در یک نگاه، لیست اطلاعات لازم برای ثبت نام در سامانه مرآت عبارتند از:
شماره ملی
نام و شناسه کانون
شماره تلفن همراه به نام فرد
شماره حساب در بانک قرضالحسنه رسالت
فیش حقوقی
وضعیت تاهل
تعداد فرزندان
تعداد افراد تحت تکفل (اگر سرپرست هستید)
توان پرداخت اقساط
خالص درآمد ماهیانه
نوع شغل، نام سازمان، حوزه و سابقه فعالیت
مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام در سامانه مرات اپلیکیشن آیکاپ را به صورت مرحله به مرحله وارد میکنید. (لازم به ذکر است که شناسه کانونی مربوط به بانک قرض الحسنه رسالت را در زمان افتتاح حساب دریافت کردید.)
وارد کردن اطلاعات و مدارک در طی مراحل ارزیابی اعتباری مرات در بانک قرض الحسنه رسالت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اگر این اطلاعات صحیح باشد، پرونده شما بررسی میشود. در غیر این صورت، با وارد کردن اطلاعات ناقص و یا اشتباه، منجر به رد شدن درخواست و عدم بررسی پرونده میشود.
شناسه کانون در سامانه مرات چیست؟
یکی از سوالات رایج در ارزیابی اعتباری بانک رسالت این است که شناسه در سامانه مرات چیست و از کجا دریافت کنیم؟! شما بعد از افتتاح حساب میتوانید شناسه کانون را دریافت کنید.
در صورتی که حساب بانکی شما قدیمی است، درخواست دریافت شناسه کانون را ثبت کنید. اگر سوالهای بیشتری درباره شناسه کانون دارید، با پشتیبانی سامانه مرات به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید.
نحوه پیگیری وضعیت پرونده بعد از مشاهده نتیجه اعتباری
پس از اینکه درخواست خود را در بخش سامانه مرآت در اپلیکیشن آیکاپ ثبت نمودید، فرآیند پیگیری وضعیت پرونده را طی کنید.
نتیجه ارزیابی اعتباری مرات ممکن است متفاوت باشد. رتبههای ارزیابی اعتباری شامل “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” هستند. در این بین، تنها افرادی که وضعیت ممتاز دارند، نیازی به ارائه سفته الکترونیکی یا بهبوددهنده ندارند.
تفسیر نتیجه ارزیابی اعتباری مرات
تفسیر نتیجه ارزیابی اعتباری مرآت به صورت زیر است :
– افرادی که رتبه اعتباری “ممتاز” را دریافت کرده اند، نیازی به ارائه سفته یا بهبود دهنده ندارند.
– افرادی که در ردهی ارزیابی اعتباری “نامتناسب” قرار دارند، نمیتوانند از خدمات اعطای تسهیلات بهره ببرند.
– سایر افرادی که رتبه “کاملا متناسب” و “متناسب” را دریافت میکنند، شرایط زیر برای آنها در نظر گرفته شده است:
اگر رتبه کاملا متناسب را دریافت کردید، لازم است یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.
چنانچه رتبه متناسب دریافت کردید، باید یک سفته الکترونیکی از خود و یک سفته الکترونیکی هم از ضامن خود ارائه دهید.
چگونه نتیجه ارزیابی اعتباری بانک رسالت بگیریم ؟
همانطور که بالاتر مراحل ارزیابی اعتباری مرات توضیح داده شد، برای مشاهده نتیجه نیز می توانید به راحتی از اپلیکیشن آی کاپ استفاده کنید. نتیجهارزیابی اعتباری معمولا بین ۲ تا ۳ روز طول میکشد. در ادامه مراحل مشاهده نتیجه ارزیابی اعتباری آورده شده است:
- دانلود و نصب آی کاپ از فروشگاههای معتبر.
- ورود به حساب کاربری یا ثبت نام با شماره موبایل و کد ملی.
- انتخاب “خدمات بانکی” و سپس “بانک رسالت”.
- انتخاب “گزارش ارزیابی اعتباری” و تکمیل اطلاعات مورد نیاز.
- دریافت نتیجه ارزیابی اعتباری به صورت آنلاین در اپلیکیشن.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با پشتیبانی آی کاپ تماس بگیرید.