سوالات اپلیکیشن آیکاپ
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
از طریق لینک https://icup.ir/app می توانید اپلیکیشن آیکاپ را دانلود نمایید.
درحال حاضر امکان استفاده از آیکاپ بر روی گوشی های غیر اندروید وجود ندارد.
لطفا سیمکارت خود را داخل گوشی اندرویدی قرار دهید و از آن طریق برای دریافت سفته الکترونیک و استفاده از سایر امکانات برنامه اقدام نمایید.
برای ارتباط با پشتیبانی آیکاپ، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
تماس با شماره پشتیبانی: ۰۲۱۷۸۳۱۶۵۰۰
پیام رسان بله به شماره: ۰۹۳۰۰۴۹۳۱۰۷
ارسال ایمیل به آدرس: support@icup.ir
آیکاپ از محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت با مجوز پرداختیاری از شرکت شاپرک می باشد.
برخی از خدمات اپلیکیشن آیکاپ شامل کارت به کارت، خرید شارژ، خرید بسته های اینترنت، درخواست پوز، احراز هویت سجام، برآورد تسهیلات، اعتبار سنجی مرآت، اعتبار سنجی سایر بانک ها، معرفی وام و … می باشد.
آسان پرداخت پرشین، تجارت الکترونیک پارسیان، پرداخت الکترونیک سامان
در حال حاضر آیکاپ تحت وب نیست.
شما میتوانید برنامه آی کاپ را از کافه بازار، مایکت و یا گوگل پلی دریافت و یا به روز رسانی نمایید.
جهت تغییر شماره همراه از حساب کاربری خود خارج شده و سپس با شماره جدید وارد شوید. اگر در آی کاپ گواهی امضا و احراز هویت دارید، با تغییر شماره همراه، باید مجدد احراز هویت شده و گواهی امضا دریافت کنید.
جهت رعایت مسائل امنیتی، کدهای پیامک شده باید به صورت خودکار در برنامه ثبت شوند. بنابراین سیمکارتی که با آن شماره وارد برنامه شدهاید، حتما باید داخل گوشی مورد استفاده باشد.
با استفاده از این گزینه میتوانید حداکثر مبلغ وام قابل دریافت خود در بانک رسالت را مشاهده و بررسی نمایید.
سفته الکترونیکی
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
سفته الکترونیک به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن آیکاپ قابل خریداری است. برای دریافت سفته الکترونیکی باید احراز هویت را انجام داده و امضای دیجیتال را دریافت کنید. اطلاعات مورد نیاز برای تهیه و خرید سفته، اطلاعات شخصی افراد می باشد که شامل کد ملی، شماره موبایل، شماره حساب، مبلغ، تاریخ سررسید و عنوان بانک عامل است. با ارائه این مشخصات و پرداخت هزینه، سفته درخواست شده شما، صادر و در سامانه مرآت ثبت خواهد شد.
این اختلال ممکن است برای مدت کوتاهی رخ دهد. برای رفع آن، مجددا درخواست پیش نویس سفته را ثبت کنید.
جهت رفع این خطا باید آدرس خود را با کاراکترهای صحیح وارد کرده و با علامت “-” از هم جدا کنید.
ضامن شما میتواند از طریق حساب کاربری خود و از بخش سفته الکترونیک/ ضمانت سفته و با وارد کردن شناسه یکتای سفته شما، آن را ضمانت کند. برای سفتههای مربوط به وام بانک رسالت، ضامن باید در ادامه، خودش نیز یک سفته صادر کند.
این مشکل برای مدت کوتاهی ایجاد شده بود. هماکنون، خطای سرویس بانک رفع شده و با اطمینان خاطر میتوانید درخواست خودتان را ثبت کنید.
بله سفته همچنان معتبر است اما امضای دیجیتال شما از بین میرود و در صورت نیاز، باید مجددا امضای دیجیتال ثبت کنید.
در حال حاضر، نسخه ios برای اپلیکیشن آیکاپ ارائه نشده و برای دریافت سفته الکترونیکی باید از موبایل اندرویدی استفاده کنید.
بله، خدمت صدور سفته به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در دسترس است.
بله. فرد ضامن هم باید به طور مستقل وارد اپلیکیشن آیکاپ شود، احراز هویت را انجام بدهد و امضای دیجیتال را دریافت کند تا امکان ضمانت سفته برای او فراهم شود.
هم اکنون، خرید سفته الکترونیکی در آیکاپ فقط برای اشخاص حقیقی امکانپذیر است. اگر جزو این دسته از افراد هستید، میتوانید خرید سفته الکترونیکی را انجام بدهید.
امکان نوشتن متن در پشت سفته الکترونیکی در آیکاپ وجود ندارد.
در نسخه جدید آیکاپ سعی شده تا خطاهای اعلام شده برطرف شود. با این حال، شما برای رفع خطاها و پیگیری وضعیت سفته الکترونیکی میتوانید با شماره پشتیبانی ۰۲۱۷۴۳۱۸۵۰۰ تماس بگیرید.
بله. پس از صدور سفته الکترونیکی، این سفته در پرونده مرآت شما ثبت میشود.
هر سفتهی الکترونیکی برای یک درخواست وام قابل استفاده است و پس از آن، سفته تسویه میشود. پس برای هر وام جدید باید سفته الکترونیکی جدید هم بگیرید.
خیر، امکان ویرایش سفته ی صادرشده وجود ندارد.
شناسه خزانهداری همان عدد ۱۶ رقمی درج شده در بالای سفته الکترونیک است. جهت دریافت شناسه خزانه داری سفته های خود، به قسمت “سفته های من” مراجعه بفرمایید.
برای ابطال و آزادسازی سفته خود به بانک مراجعه نمائید.
بله، جهت صدور سفته الکترونیک لطفا به اپلیکیشن آی کاپ مراجعه نمایید.
جهت بررسی وضعیت پرونده، مشخصات وام گیرنده و ضامن را به پشتیبانی آیکاپ ۰۲۱۷۴۳۱۸۵۰۰ اعلام نمائید.
شما میتوانید در آیکاپ، قسمت سفتههای من، سفتههای صادرشده خود را مشاهده کنید.
در حال حاضر شما میتوانید برای بانک های رسالت، سپه، مهرایران، توسعه تعاون و پست بانک ایران از طریق برنامه آیکاپ سفته الکترونیک صادر نمایید.
بله جهت صدور سفته الکترونیک، وام گیرنده و ضامن باید در بانک مربوطه حساب فعال داشته باشند.
خیر، در حال حاضر سفته های الکترونیک که در آی کاپ صادر میشوند، در وجه بانکها و موسساتی که در برنامه مشخص شدهاند، قابل استفاده هستند.
جهت اطلاع از مبلغ سفته مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خود، از بانک مربوطه پیگیری بفرمایید.
امضای دیجیتال
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
جهت دریافت گواهی امضای دیجیتال، در اپلیکیشن آیکاپ و بخش امضای دیجیتال و صدور امضا، در اولین مرحله سریال پشت کارت ملی جدید را وارد کنید. سپس گام های احراز هویت (شامل: ارسال تصویر روی کارت ملی، ارسال نمونه امضا، ترسیم یا گرفتن تصویر امضا، ارسال تصویر سلفی، ارسال ویدیو، خواندن جمله یا حرکت دست) را طی کنید. در صورتی که در این مراحل هویت شما مورد تایید قرار گیرد، وارد درگاه پرداخت شده و پس از آن با وارد کردن رمز، پین یا ترسیم الگوی گوشی همراهتان؛ مراحل احراز هویت به پایان رسیده و گواهی امضای دیجیتال صادر می شود.
برای ابطال گواهی امضا، به قسمت گواهی های من مراجعه کنید. در آنجا میتوانید گواهی امضای فعال خود را مشاهده کرده و درصورت نیاز نسبت به ابطال آن اقدام نمایید.
این پیغام به این معنی است که از قبل امضای دیجیتال دریافت کردهاید و این امضا معتبر است.
خیر، تنها درصورتی که برنامه را حذف کنید، رمز گوشی خود را تغییر دهید و یا حافظه گوشی را پاک کنید، احراز هویت و گواهی امضا شما حذف خواهد شد.
احراز هویت غیرحضوری به فرایند تأیید هویت افراد از طریق فناوریهای پیشرفته مانند بیومتریک و تشخیص چهره اشاره دارد. این سامانهها به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی فرد، هویت او را تأیید میکنند. استفاده از این روشها امنیت و کارایی بالایی را فراهم میکند و به کسبوکارها کمک میکند تا فرایندهای احراز هویت را بهصورت کارآمد و سریع انجام دهند.
جهت انجام احراز هویت در آی کاپ، میتوانید از مدارک زیر استفاده کنید:
کارت ملی جدید
کارت ملی قدیم
شناسنامه جدید
گواهینامه
این مدارک باید در دسترس باشند تا تصویر آنها با تلفن همراه ثبت شود.
مدرک هویتی شما نباید مخدوش باشد. زاویه عکس مناسب باشد به طوری که که نور را منعکس نکند و اطلاعات و عکس مدرک ناواضح نباشد. از تصویر مدرک در گوشی یا سیستم دیگری عکس نگیرید، بلکه مدرک فیزیکی باید در دسترس بوده و به گونه ای از آن عکس بگیرید که به صورت کامل در تصویر قرار گرفته باشد.
یکی از گام های الزامی برای احراز هویت، ارسال عکس سلفی است. این عکس با عکس ثبت احوال فرد تطابق داده میشود و در صورت تایید امکان ادامه فرآیند احراز وجود خواهد داشت.
عکس سلفی در فرآیند احراز هویت باید شرایط زیر را داشته باشد:
محیط اطراف باید نور کافی داشته بهطوریکه چهره فرد کاملاً مشخص شود.
فرد باید به گونه ای در تصویر قرار بگیرد که پشت به نور نباشد.
عکس سلفی ارسالی با عکسی که در ثبت احوال ثبت شده است، مطابقت داده میشود. بنابراین بهتر است دوربین دقیقا جلوی صورت قرار گرفته و جهت نگاه به سمت روبرو باشد.
برای انجام مرحله تهیه ویدئوی سلفی در احراز هویت، دو روش وجود دارد:
• خواندن جمله: در این حالت، حین ضبط ویدئو، فرد باید جمله ای که روی صفحه، نمایش داده میشود را خوانده و ارسال کند.
• حرکت دست: در این روش دست باید در کنار صورت قرار گرفته و به ترتیبی که روی صفحه، نمایش داده میشود، حرکات دست تکرار شوند.
بله، میتوان احراز هویت را در هر مکانی انجام داد. با استفاده از سامانه احراز هویت غیرحضوری، افراد در هر زمان و هر مکانی میتوانند مراحل احراز هویت خود را انجام داده و نتایج آن را دریافت کنند.
اگر احراز هویت به دلیل عدم رعایت شرایط لازم برای ارسال عکس و فیلم رد شد، میتوان پس از بهبود شرایط، برای احراز هویت مجددا اقدام کرد. اما ممکن است افرادی به دلیل تغییرات چهره و جراحی های زیبایی موفق به احراز هویت غیرحضوری نشوند. درصورتی که جراحی زیبایی منجر به تغییر چهره شود، باید مدارک هویتیِ جدید به ثبت احوال تحویل داده شود.
کارت به کارت
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
در حال حاضر میتوانید از مبدا بانک های ایران زمین / تجارت / توسعه تعاون / دی / سپه / سینا / قرض الحسنه رسالت / قرض الحسنه مهر ایران / ملت / ملی، در آی کاپ، کارت به کارت انجام دهید.
بله شما میتوانید عکس کارت بانکی خود را اسکن کنید. سپس، کارت به کارت با آیکاپ را انجام بدهید.
سقف کارت به کارت بانک قرض الحسنه رسالت در آیکاپ، ۵ میلیون تومان است.
با انتخاب گزینه “تراکنش ها” میتوانید سابقه تراکنشهای کارت به کارت خود را در تاریخهای متفاوت مشاهده کنید.
شما مجاز هستید از کارتهای بانکی برای انتقال وجه در آیکاپ استفاده کنید که کد ملی دارنده آن با کد ملی شما یکسان باشد. در غیر اینصورت، نمیتوانید از خدمات کارت به کارت این اپلیکیشن استفاده کنید.
کارت به کارت از بانک های مبدا آیکاپ، به همه بانک های عضو شتاب فعال است.
اگر وجه انتقال داده شده به حساب مقصد واریز نشد، باید علت را از بانک پیگیری نمایید.
برآورد تسهیلات
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
اگر شما دارای حساب بانکی در بانک قرض الحسنه رسالت هستید، میتوانید از خدمات برآورد تسهیلات استفاده کنید.
جهت دریافت تمامی خدماتی که در اپلیکیشن آیکاپ ارائه میشوند، نیاز به مراجعه حضوری شما نیست. به همین دلیل، بدون مراجعه حضوری میتوانید از خدمات غیر حضوری برآورد تسهیلات این اپلیکیشن استفاده کنید.
شما با دارا بودن چندین شماره حساب بانک قرض الحسنه رسالت میتوانید از خدمات برآورد تسهیلات به تفکیک حسابهای بانکی خود استفاده کنید.
خدمات برآورد تسهیلات برای شما رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست.
کد ملی، شماره تلفن و اطلاعاب حساب بانکی جزو اطلاعات لازم برای ورود به منوی خدمات برآورد تسهیلات هستند که باید در دسترس شما باشد.
اعتبارسنجی مرآت
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
برای ثبت نام در سامانه ارزیابی اعتباری مرآت، به سایت www.imerat.ir مراجعه نموده و پس از مطالعه راهنمای ثبت نام و تکمیل اطلاعات اقدام به ثبت درخواست ارزیابی اعتباری نمایید.
در مرحله اول و برای ثبتنام در سامانه، داشتن کد ملی و شماره خط ثبت شده به نام کدملی فرد، الزامی است. سامانه مرآت از ثبت نام افرادی که شماره خط مغایر با کدملی ثبت شده دارند، جلوگیری میکند. پس از ثبت نام با تکمیل اطلاعات مربوط به مشخصات فردی امکان ثبت درخواست ارزیابی اعتباری ایجاد می شود.
برای ثبت اطلاعات در سامانه، متقاضیان باید مدارک شغلی خود را به صورت عکس و یا فایل PDF در سامانه بارگذاری نمایند. متقاضیان میتوانند با توجه به نوع شغل خود فیش حقوقی، حکم کارگزینی، گواهی اشتغال، جواز کسب و اسکن میانگین موجودی ۲ ساله حساب خود در سایر بانکهای کشور را به عنوان مدارک شغلی بارگذاری نمایند.
پس از دریافت گواهی اعتبارسنجی مرآت تا یکسال بعد میتوانید از گواهی آن برای دریافت تسهیلات استفاده کنید.
لطفا جهت کسب اطلاعات در این زمینه با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس حاصل نمایید.
از طریق شماره تماس ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ میتوانید با پشتیبانی سامانه مرآت تماس حاصل نمایید.
در حال حاضر از سامانه ارزیابی اعتباری مرآت تنها برای وامدهی بانک قرضالحسنه رسالت استفاده میشود.
کلیه مراحل فرآیند ارزیابی اعتباری یک هفته کاری به طول میانجامد و در هر مرحله در صورت تأیید، برای متقاضی پیامک ارسال میشود.
در انتظار بررسی مشخصات فردی به این معنی است که پرونده شما توسط کارشناسان مرات در حال بررسی و ارزیابی اعتباری می باشد.
ظرفیت بدهی بیانگر حداکثر مبلغی است که یک فرد میتواند از بانک رسالت وام دریافت نماید.
سقف تعهد نشاندهنده مبلغی است که یک فرد میتواند برای تعداد n نفر دیگر متعهد باشد.
میزان توان بازپرداخت شاخصی است که نشان میدهد هر فرد با توجه به خالص درآمد خود، در هر ماه تا چه میزان قادر است به عنوان بازپرداخت وام به بانک بپردازد.
در سامانه ارزیابی اعتباری مرآت، با توجه به رفتار اعتباری افراد در بازپرداخت اقساط وامها و سایر وام دریافتی و اطلاعات شغلی و درآمدی، ۴ نوع سطح اعتباری متفاوت درنظر گرفته شده است که عبارتند از ممتاز، کاملاًمتناسب، متناسب و نامتناسب.
اگر فردی در گذشته و زمان حال تمام اقساط مربوط به بدهیهای خود را به موقع و بدون تأخیر بازپرداخت کرده باشد، خوش حساب بوده و همچنین دارای پایداری شغلی و درآمدی بالایی باشد جزء افراد با سطح اعتباری بالا محسوب شده و ریسک بانک برای ارائه وام به این اشخاص در حداقل میزان ممکن خواهد بود. از این رو سامانه مرآت این افراد را در سطح اعتباری ممتاز قرار میدهد که برای دریافت وام نیازی به ارائه بهبوددهنده اعتباری نخواهند داشت.
افرادی که در ارزیابی اعتباری مرآت در سطح اعتباری کاملاً متناسب قرار میگیرند، جزء افراد خوشحساب بوده و برای دریافت وام نیازی به متعهد/ضامن ندارند و تنها کافی است که خودشان یک فقره سفته ارائه نمایند.
افرادی که در ارزیابی اعتباری مرآت در سطح اعتباری متناسب قرار میگیرند، دارای عملکرد متوسطی در بازپرداخت وام خود هستند. این افراد برای دریافت وام نیاز به متعهد/ضامن داشته و باید دو فقره سفته (متقاضی و متعهد/ضامن) ارائه نمایند.
سطح اعتباری نامتناسب به معنی سوابق اعتباری ضعیف میباشد. افرادی که دارای چک برگشتی بوده یا وام معوق و غیرجاری در سیستم مالی و اعتباری کشور دارند و یا اقساط وام خود را به موقع بازپرداخت نکردهاند، در این گروه قرار میگیرند.
بله، در صورتی که فرد از نظر رفتار اعتباری در طبقه متناسب قرار داشته باشد، ارائه یک نفر متعهد برای دریافت وام ضروری است.
تمام افرادی که در مشاغل دولتی، خصوصی، خصولتی شاغل بوده و یا حتی دارای کار آزاد هستند در صورت ارزیابی اعتباری و با ارائه مدارک کافی و تایید مستندات می توانند متعهد/ضامن وام دیگران باشند. برای دریافت وام بانک رسالت معرفی یک متعهد/ضامن معتبر کافی است.
منظور از بهبوددهنده اعتباری در سامانه ارزیابی اعتباری مرآت، سفته می باشد که برای دریافت وام و به عنوان ضمانت باید در سامانه ثبت شود. نوع بهبوددهنده اعتباری و اینکه یک متقاضی نیاز به ضمانت دارد یا نه براساس سطح اعتباری وی، مشخص و اعلام می شود. در حال حاضر امکان صدور سفته الکترونیک در اپلیکیشن آیکاپ وجود دارد.
وضعیت تأهل، نوع سازمان محل کار، دین، تعهدات حمایتی خانواده، سابقه بیماری و …
سامانه ارزیابی اعتباری مرآت، متقاضیان حقیقی دریافت اعتبار و وام را براساس استانداردهای جهانی و به صورت غیرحضوری ارزیابی نموده و توان بازپرداخت ماهانه اقساط و ظرفیت بدهی آنها را محاسبه و اعلام مینماید. یکی از بزرگترین مشتریان سامانه ارزیابی اعتباری مرآت، بانک قرضالحسنه رسالت است.
ارزیابی اعتباری بیشتر برای بررسی سابقه اعتباری اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار میگیرد و از گزارش رتبهبندی اعتباری نیز برای بررسی سابقه اعتباری اشخاص حقوقی مانند انواع شرکتها و کشورها استفاده میشود.
خیر، بخشی از اطلاعات هویتی و درآمدی از طریق اظهارات متقاضی و تکمیل اطلاعات پرونده دریافت میشود و در بخش دیگر، اطلاعاتی مانند سابقه چک برگشتی و یا بررسی رفتار اعتباری (سابقه بازپرداخت تعهدات بانکی) از بانک دریافت میگردد. همچنین پیشبینی میشود از اطلاعات دستگاه قوه قضائیه نیز در آینده استفاده شود.
اطلاعاتی که از بانک اخذ میشود شامل اطلاعات حسابهای بانکی (جاری، پسانداز، قرضالحسنه)، اطلاعات وام (میزان وام دریافتی و وضعیت بازپرداخت اقساط) و اطلاعات مربوط به چک برگشتی میباشد.
خیر، تمام افرادی که در سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند میتوانند از طریق سامانه مرآت نسبت به ارزیابی اعتباری اقدام نمایند. همچنین در مرآت امکان ارزیابی اعتباری صاحبین مشاغل و کسب و کارهای آزاد نیز وجود دارد.
خیر، سامانه مرآت از ثبت نام افرادی که شماره خط مغایر با کدملی ثبت شده دارند، جلوگیری بهعمل میآورد.
برای صاحبین مشاغل آزاد، ارائه جواز کسب، گواهی اشتغال معتبر و اسکن میانگین موجودی ۲ ساله حساب ضروری است.
خیر، سوابق بیمه مستقیماً از سوی سامانه مرآت استعلام میشود و نیازی به بارگذاری مدارک بیمهای از جانب متقاضی نیست.
بله، فقط متقاضیانی که در بازه سنی ۱۸ الی ۸۰ سال قرار دارند، مجاز به ثبتنام در سامانه مرآت هستند.
در صورتی که متقاضی دارای چک برگشتی و یا بازپرداختهای معوق بانکی باشد، نتیجه ارزیابی اعتباری وی به عنوان “رد شده” خواهد بود.
هر گزارش ارزیابی اعتباری در سامانه مرآت شامل ظرفیت بدهی، سقف تعهد و میزان توان بازپرداخت است که این اعداد با استفاده از مدلهای ارزیابی اعتباری و تحلیل دادههای وارد شده در سامانه به دست میآید.
خیر، ضرورتی ندارد که متعهد کارمند بخش دولتی و دارای گواهی کسر از حقوق باشد. تمام افرادی که در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند و یا کسب و کار آزاد دارند نیز در صورت ارائه مدارک مکفی میتوانند به عنوان متعهد برای سایرین باشند.
برای بررسی و ویرایش پرونده اعتبارسنجی میتوانید به سایت مرآت یا بخش مرآت در برنامه آی کاپ مراجعه نمایید.
جهت کسب اطلاعات در این زمینه میتوانید با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس حاصل نمایید.
معرفی وام
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
با استفاده از خدمات معرفی وام بانک قرض الحسنه رسالت در اپلیکیشن آیکاپ میتوانید از تسهیلات وام فوری بهرهمند شوید.
اگر شما امتیاز وام بانک رسالت را از فرد دیگری دریافت کردید، بلافاصله نمیتوانید آن امتیاز را به شخص سوم منتقل کنید.
بعد از ورود به اپلیکیشن آیکاپ و با انتخاب منوی معرفی وام، کد ملی و شماره همراه خود را بنویسید. پس از انتخاب شماره حساب مورد نظر، تمامی امتیاز یا بخشی از آن را انتخاب کنید و اطلاعات وام گیرنده را وارد نمایید.
پس از هر بار استفاده از خدمات معرفی وام، یک کد رهگیری دریافت میکنید. با همان کد رهگیری که دریافت کردید، به یکی از شعبههای بانکی مراجعه کنید تا مشخص شود که چه فردی توانسته به چه میزان وام بگیرم.
به طور معمول، ۱ الی ۲ روز بعد از ثبت درخواست معرفی وام، امتیاز وام شما به حساب فرد مورد نظر منتقل میشود.
پایانه فروش
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
شما با ثبت درخواست خود میتوانید پایانه فروش ثابت و شبکه بانک قرض الحسنه رسالت را دریافت کنید.
شما پس از دریافت پایانه فروش در آیکاپ، امانتدار بانک قرض الحسنه رسالت هستید. پس، شما مالک این دستگاه نیستید.
به همراه داشتن کد رهگیری مالیاتی و جواز کسب جزو اصلیترین شرایط درخواست دریافت پایانه فروش آیکاپ هستند.
اگر جزو این دسته از افراد متقاضی هستید که بدون داشتن جواز کسب میخواهید پایانه فروش بانک قرض الحسنه رسالت را دریافت نمایید، باید فرمی به نام فرم استشهادنامه جایگزین جواز کسب را پر کنید و ارائه بدهید.
منظور حسابی است که تمامی مبالغ دریافت شده توسط دستگاه کارتخوان به آن واریز می شود.
برای ثبت درخواست پذیرندگی اطلاعات فردی شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر و تاریخ تولد؛ اطلاعات شغلی شامل آدرس محل فعالیت، تعیین نام، آدرس فروشگاه، نوع صنف و زیرمجموعه آن؛ اطلاعات مالی شامل شماره حساب، شماره شبا، شماره کارت، کد رهگیری مالیاتی، اطلاعات حساب بانک قرض الحسنه رسالت و برآورد میانگین تراکنش مورد نیاز است. همچنین تصاویر شناسنامه، کارت ملی، جواز کسب فعالیت برای افراد حقیقی (در صورت نداشتن جواز کسب میتوانید از فرم استشهادنامه استفاده نمایید.)، اجاره نامه و سند مالکیت لازم است.
جهت پیگیری درخواست پذیرندگی با شماره پشتیبانی ۰۲۱۷۴۳۱۸۵۵۰ تماس بگیرید.
احراز هویت سجام
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
برای انجام احراز هویت سجام در منزل میتوانید از خدمات اپلیکیشن آیکاپ استفاده کنید.
کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام و سریال پشت کارت ملی هوشمند یا کد درج شده روی رسید دریافت آن جزو ضروریترین اطلاعاتی هستند که برای احراز هویت سجام الکترونیکی نیاز دارید.
افراد حقیقی ایرانی که سن بیشتر از ۱۸ سال دارند، میتوانند احراز هویت سجام را در اپلیکیشن آیکاپ انجام بدهند.
افراد ایرانی حقیقی که سن کمتر از۱۸ سال دارند، میتوانند احراز هویت سجام خود را در یکی از دفاتر پیشخوان انجام بدهند.
شما فقط با داشتن کارت ملی هوشمند، مجاز هستید تا از خدمات احراز هویت سجام در آیکاپ استفاده کنید.
کلیه سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت آن را انجام دهند. به عبارت دیگر، هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمیتواند بدون ثبت و تایید اطلاعات در سجام، خدماتی از قبیل خرید و فروش سهام را دریافت کند.
درصورت نیاز می توانید وضعیت احراز هویت خود را از شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۳۰۰ پیگیری نمایید.
لازم است در سامانه سجام به آدرس
https://isignal.ir/sejam/ ثبت نام کرده و کد رهگیری را دریافت کنید.
درصورتی که کد رهگیری احراز هویت سجام خود را فراموش کرده اید، میتوانید از طریق لینک بازیابی، https://profilesejam.csdiran.ir/RecoveryTraceCode، کد رهگیری خود را دریافت کنید.
احراز هویت الکترونیک سجام صرفاً برای اشخاص ایرانی و بالای ۱۸ سال بوده و احراز هویت الکترونیک برای ولی، قیم، وکیل و … امکان پذیر نمی باشد.
چنانچه احراز هویت الکترونیک به دلیل “عدم مطابقت تصویر اخذشده با تصویر موجود در سازمان ثبت احوال کشور” مردود شود، احراز هویت الکترونیک امکان پذیر نبوده و باید به یکی از مراکز احراز هویت به صورت حضوری مراجعه نمایید.