سوالات اپلیکیشن آیکاپ
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
از طریق لینک https://icup.ir/app می توانید اپلیکیشن آیکاپ را دانلود نمایید.
در حال حاضر فقط نسخه اندروید اپلیکیشن آیکاپ فعال است.
از طریق تماس با مرکز تماس آیکاپ به شماره ۰۲۱۷۴۳۱۸۵۰۰ مشکل شما سریعا پیگیری و رفع می گردد.
آیکاپ از محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت با مجوز پرداختیاری از شرکت شاپرک می باشد.
برخی از خدمات اپلیکیشن آیکاپ شامل کارت به کارت، خرید شارژ، خرید بسته های اینترنت، درخواست پوز، احراز هویت سجام، برآورد تسهیلات، اعتبار سنجی مرآت، اعتبار سنجی سایر بانک ها، معرفی وام و … می باشد.
آسان پرداخت پرشین، تجارت الکترونیک پارسیان، پرداخت الکترونیک سامان
در حال حاضر آی کاپ تحت وب نیست، اما به زودی به صورت درگاهی برای مشتریان حقوقی و مشتریان آنها آماده خواهد شد. تیم فنی آی کاپ در تلاش است تا خدمات سفته الکترونیکی را تحت وب نیز برای عموم کاربران فراهم کند.
برای آپدیت کردن و بروزرسانی آی کاپ باید به کافه بازار مراجعه کرده و بر روی گزینه بهروزرسانی کلیک کنید.
سفته الکترونیکی
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
برای دریافت سفته الکترونیکی باید احراز هویت را انجام داده و امضای دیجیتال را دریافت کنید. سپس، اطلاعات پیش نویس سفته را مطالعه و تایید کنید تا سفته الکترونیکی برای شما صادر شود.
این اختلال ممکن است برای مدت کوتاهی در اپیلیکیشن آیکاپ اتفاق بیافتد. برای رفع آن، مجددا درخواست پیش نویس سفته را ثبت کنید.
جهت رفع این خطا باید آدرس خود را با کاراکترهای صحیح وارد کرده و با علامت “-” از هم جدا کنید.
مبلغ سفته الکترونیکی شما بایستی به میزان ۱۲۰ درصد مبلغ درخواستیتان باشد.
بله، فرد ضامن باید سفته الکترونیکی متقاضی را ضمانت کرده و همچنین، سفتهای با همان مبلغ خریداری کند.
ضامن شما میتواند از طریق حساب کاربری خود و از بخش سفته الکترونیک/ ضمانت سفته و با وارد کردن شناسه یکتای سفته شما، آن را ضمانت کرده و از بخش سفته الکترونیک/ خرید سفته، یک سفته دیگر از طرف خود صادر کند.
جهت اطلاع از نیاز یا عدم نیاز به ضمانت برای تهیه سفته الکترونیکی باید نتایج اعتبارسنجی مرآت خود را بررسی کنید. اگر امتیاز ممتاز را دریافت کردید، نیاز به ضمانت ندارید. در صورتی که امتیاز کاملا متناسب را گرفتید، فقط باید سفتهای از خودتان ارائه بدهید. اگر امتیاز متناسب را هم گرفتید، باید یک سفته از خود و یک سفته از ضامن ارائه کنید.
این مشکل برای مدت کوتاهی ایجاد شده بود. هماکنون، خطای سرویس بانک رفع شده و با اطمینان خاطر میتوانید درخواست خودتان را ثبت کنید.
با حذف شدن اپلیکیشن آیکاپ، گواهی امضای دیجیتال هم حذف خواهد شد. پس مجددا باید گواهی امضا دریافت کنید.
در حال حاضر، نسخه ios برای اپلیکیشن آیکاپ ارائه نشده و برای دریافت سفته الکترونیکی باید از موبایل اندرویدی استفاده کنید.
بله، صدور سفته به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است.
بله. فرد ضامن هم باید به طور مستقل وارد اپلیکیشن آیکاپ شود، احراز هویت را انجام بدهد و امضای دیجیتال را دریافت کند تا امکان ضمانت برای او فراهم شود.
در صورتی که نتیجه اعتبارسنجی وامگیرنده “مناسب” باشد، پس از خرید سفته الکترونیکی در اپلیکیشن آی کاپ، وامگیرنده باید شناسه یکتای سفته و کد ملی خود را به ضامن ارائه دهد. سپس، ضامن وارد اپلیکیشن آی کاپ شده و با وارد کردن کد ملی و شناسه یکتای سفته، سفته را مشاهده و ضمانت را تأیید میکند. ضامن باید به همان مقدار سفته خریداری کرده و مراحل تأیید و پرداخت را انجام دهد. چند روز بعد، به سامانه مرآت مراجعه کنید تا در صورت تکمیل شدن وضعیت پرونده اعتبارسنجی، بتوانید درخواست وام دهید. توجه داشته باشید که اگر نتیجه اعتبارسنجی شما “کاملاً متناسب” باشد نیازی به ضامن نخواهید داشت و اگر “ممتاز” باشد نیازی به سفته نیز ندارید.
هم اکنون، خرید سفته الکترونیکی در آیکاپ فقط برای اشخاص حقیقی امکانپذیر است. اگر جزو این دسته از افراد هستید، میتوانید خرید سفته الکترونیکی را انجام بدهید.
امکان نوشتن متن در پشت سفته الکترونیکی در آیکاپ وجود ندارد.
سفتههای الکترونیکی بلافاصله پس از صدور در پرونده مرآت ثبت میشوند. در صورت عدم ثبت، میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید و وضعیت را پیگیری کنید.
در نسخه جدید آیکاپ سعی شده تا خطاهای اعلام شده برطرف شود. با این حال، شما برای رفع خطاها و پیگیری وضعیت سفته الکترونیکی میتوانید با شماره پشتیبانی ۰۲۱۷۴۳۱۸۵۰۰ تماس بگیرید.
بله. پس از صدور سفته الکترونیکی، این سفته در پرونده سامانه مرآت شما قرار میگیرد. در صورتی که از وام گرفتن، منصرف شوید؛ نیازی به صدور مجدد سفته نیست. زیرا، این سفته در پرونده مرآت شما درج شده و برای وامهای بعدی، مجاز هستید تا از سفته الکترونیکی استفاده کنید.
سفته الکترونیکی آیکاپ تنها در بانکهایی که این سرویس را پشتیبانی میکنند، قابل ارائه است.
هر سفتهی الکترونیکی برای یک درخواست وام قابل استفاده است و پس از آن، سفته تسویه میشود. پس برای هر وام جدید باید سفته الکترونیکی جدید هم بگیرید.
خیر. فعلا امکان ویرایش سفته الکترونیکی فراهم نیست.
امضای دیجیتال
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
با حذف اپلیکیشن آیکاپ، گواهی امضای دیجیتال شما از بین خواهد رفت.
این پیغام به این معنی است که افرادی که دارای گواهی فعال هستند، نمیتوانند دوباره اقدام به درخواست دریافت گواهی امضای دیجیتال کنند. در بروزرسانیهای آینده آیکاپ میتوانید گواهی امضا را ابطال کنید و گواهی جدیدی دریافت کنید.
وارد اپلیکیشن آیکاپ شوید. شماره موبایل خود را برای احراز هویت بنویسید تا اطلاعات هویتی شما مورد بررسی قرار بگیرد و به مرکز صدور گواهی الکترونیکی امضای دیجیتال صادر شود. در مرحلهی آخر، گواهی امضای دیجیتال صادر میشود و باید اقدامات امنیتی موبایل خود را فعال کنید.
تشخیص هویت، یکپارچگی و محرمانگی در خدمات ارائه شده از سوی دولت به شهروند، دولت به بنگاه اقتصادی و دولت به کارکنان خود جزو کاربردهای امضا دیجیتال محسوب میشوند. در حال حاضر، شما میتوانید از امضای دیجیتال برای ورود به درگاه قوه قضاییه و همچنین، دریافت سفته الکترونیکی استفاده کنید.
شماره سریال، نسخه گواهینامه، صادر کننده گواهی، بازه زمانی اعتبار، کلید عمومی، هویت فردی و امضای صادر کننده در این گواهی ثبت میشوند.
انکارناپذیری، تضمین صحت دادهها، امکان پیگیری قانونی امضا و صرفه جویی در زمان جزو مزایای امضای دیجیتال در آیکاپ محسوب میشوند.
گواهی امضای دیجیتال همان سند الکترونیکی امضاشده و غیر قابل جعل که بیان کننده هویت فردی شما میباشد، تعریف گواهی امضا دیجیتال است. افرادی که امضاء دیجیتال دارند، میتوانند از این گواهی استفاده کنند.
کارت به کارت
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
کارت به کارت مستقیم از بانکهای دی، قرضالحسنه رسالت، ایران زمین، انصار و حکمت ایرانیان را میتوانید در اپلیکیشن آیکاپ انجام بدهید.
بله شما میتوانید عکس کارت بانکی خود را اسکن کنید. سپس، کارت به کارت با آیکاپ را انجام بدهید.
سقف کارت به کارت بانک قرض الحسنه رسالت در آیکاپ، ۵ میلیون تومان است.
با انتخاب گزینه “تراکنش ها” میتوانید سابقه تراکنشهای کارت به کارت خود را در تاریخهای متفاوت مشاهده کنید.
شما مجاز هستید از کارتهای بانکی برای انتقال وجه در آیکاپ استفاده کنید که کد ملی دارنده آن با کد ملی شما یکسان باشد. در غیر اینصورت، نمیتوانید از خدمات کارت به کارت این اپلیکیشن استفاده کنید.
کارت به کارت از بانک های مبدا آیکاپ، به همه بانک های عضو شتاب فعال است.
برآورد تسهیلات
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
اگر شما دارای حساب بانکی در بانک قرض الحسنه رسالت هستید، میتوانید از خدمات برآورد تسهیلات استفاده کنید.
جهت دریافت تمامی خدماتی که در اپلیکیشن آیکاپ ارائه میشوند، نیاز به مراجعه حضوری شما نیست. به همین دلیل، بدون مراجعه حضوری میتوانید از خدمات غیر حضوری برآورد تسهیلات این اپلیکیشن استفاده کنید.
شما با دارا بودن چندین شماره حساب بانک قرض الحسنه رسالت میتوانید از خدمات برآورد تسهیلات به تفکیک حسابهای بانکی خود استفاده کنید.
خدمات برآورد تسهیلات برای شما رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست.
کد ملی، شماره تلفن و اطلاعاب حساب بانکی جزو اطلاعات لازم برای ورود به منوی خدمات برآورد تسهیلات هستند که باید در دسترس شما باشد.
اعتبارسنجی مرآت
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
شماره همراه و کد ملی خود را وارد کنید. پس از دریافت رمز عبور، اطلاعات فردی و شغلی خود را بنویسید. درخواست اعتبارسنجی را ثبت کنید و برای مشاهده نتیجه آن، هزینه را بپردازید.
به طور معمول، برای دریافت نتیجه اعتبارسنجی به یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز دارید.
پس از دریافت گواهی اعتبارسنجی مرآت تا یکسال بعد میتوانید از گواهی آن برای دریافت تسهیلات استفاده کنید.
نتیجه اعتبارسنجی مرآت که صادر میشود، شامل یکی از رتبهبندیهای “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” است.
نام، شناسه کانون و اسکن مدارک مربوط به احراز شغل و درآمد فرد جزو اطلاعاتی هستند که برای اعتبارسنجی مرآت باید ارائه کنید.
معرفی وام
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
با استفاده از خدمات معرفی وام بانک قرض الحسنه رسالت در اپلیکیشن آیکاپ میتوانید از تسهیلات وام فوری بهرهمند شوید.
اگر شما امتیاز وام بانک رسالت را از فرد دیگری دریافت کردید، بلافاصله نمیتوانید آن امتیاز را به شخص سوم منتقل کنید.
بعد از ورود به اپلیکیشن آیکاپ و با انتخاب منوی معرفی وام، کد ملی و شماره همراه خود را بنویسید. پس از انتخاب شماره حساب مورد نظر، تمامی امتیاز یا بخشی از آن را انتخاب کنید و اطلاعات وام گیرنده را وارد نمایید.
پس از هر بار استفاده از خدمات معرفی وام، یک کد رهگیری دریافت میکنید. با همان کد رهگیری که دریافت کردید، به یکی از شعبههای بانکی مراجعه کنید تا مشخص شود که چه فردی توانسته به چه میزان وام بگیرم.
به طور معمول، ۱ الی ۲ روز بعد از ثبت درخواست معرفی وام، امتیاز وام شما به حساب فرد مورد نظر منتقل میشود.
پایانه فروش
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
شما با ثبت درخواست خود میتوانید پایانه فروش ثابت و شبکه بانک قرض الحسنه رسالت را دریافت کنید.
شما پس از دریافت پایانه فروش در آیکاپ، امانتدار بانک قرض الحسنه رسالت هستید. پس، شما مالک این دستگاه نیستید.
به همراه داشتن کد رهگیری مالیاتی و جواز کسب جزو اصلیترین شرایط درخواست دریافت پایانه فروش آیکاپ هستند.
اگر جزو این دسته از افراد متقاضی هستید که بدون داشتن جواز کسب میخواهید پایانه فروش بانک قرض الحسنه رسالت را دریافت نمایید، باید فرمی به نام فرم استشهادنامه جایگزین جواز کسب را پر کنید و ارائه بدهید.
منظور حسابی است که تمامی مبالغ دریافت شده توسط دستگاه کارتخوان به آن واریز می شود.
احراز هویت سجام
پاسخ سوالهای متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:
برای انجام احراز هویت سجام در منزل میتوانید از خدمات اپلیکیشن آیکاپ استفاده کنید.
کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام و سریال پشت کارت ملی هوشمند یا کد درج شده روی رسید دریافت آن جزو ضروریترین اطلاعاتی هستند که برای احراز هویت سجام الکترونیکی نیاز دارید.
افراد حقیقی ایرانی که سن بیشتر از ۱۸ سال دارند، میتوانند احراز هویت سجام را در اپلیکیشن آیکاپ انجام بدهند.
افراد ایرانی حقیقی که سن کمتر از۱۸ سال دارند، میتوانند احراز هویت سجام خود را در یکی از دفاتر پیشخوان انجام بدهند.
شما فقط با داشتن کارت ملی هوشمند، مجاز هستید تا از خدمات احراز هویت سجام در آیکاپ استفاده کنید.