service icon

سوالات اپلیکیشن آی‌کاپ

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

چطور می‌توانم آی‌کاپ را دانلود کنم؟

از طریق لینک https://icup.ir/app می توانید اپلیکیشن آی‌کاپ را دانلود نمایید.

آیا آی‌کاپ نسخه iOS دارد؟

در حال حاضر فقط نسخه اندروید اپلیکیشن آی‌کاپ فعال است.

اگر مشکلی در کارت به کارت یا هر بخش آی‌کاپ داشتیم چطور میتوانیم آن را حل کنیم؟

از طریق تماس با مرکز تماس آی‌کاپ به شماره ۰۲۱۷۴۳۱۸۵۰۰ مشکل شما سریعا پیگیری و رفع می گردد.

آی‌کاپ محصول چه شرکتی است؟

آی‌کاپ از محصولات شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت با مجوز پرداختیاری از شرکت شاپرک می باشد.

خدمات آی‌کاپ چیست؟

برخی از خدمات اپلیکیشن آی‌کاپ شامل کارت به کارت، خرید شارژ، خرید بسته های اینترنت، درخواست پوز، احراز هویت سجام، برآورد تسهیلات، اعتبار سنجی مرآت، اعتبار سنجی سایر بانک ها، معرفی وام و … می باشد.

آی‌کاپ با کدام یک از شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت قرارداد دارد؟

آسان پرداخت پرشین، تجارت الکترونیک پارسیان، پرداخت الکترونیک سامان

آیا آی کاپ رسالت به صورت تحت وب قابل دسترسی است؟

در حال حاضر آی کاپ تحت وب نیست، اما به زودی به صورت درگاهی برای مشتریان حقوقی و مشتریان آن‌ها آماده خواهد شد. تیم فنی آی کاپ در تلاش است تا خدمات سفته الکترونیکی را تحت وب نیز برای عموم کاربران فراهم کند.

چگونه اپلیکیشن آی‌کاپ را بروزرسانی کنم؟

برای آپدیت کردن و بروزرسانی آی‌ کاپ باید به کافه بازار مراجعه کرده و بر روی گزینه به‌روزرسانی‌ کلیک کنید.

service icon

سفته الکترونیکی

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

چگونه می‌توانم سفته الکترونیکی آی‌کاپ را دریافت کنم؟

برای دریافت سفته الکترونیکی باید احراز هویت را انجام داده و امضای دیجیتال را دریافت کنید. سپس، اطلاعات پیش نویس سفته را مطالعه و تایید کنید تا سفته الکترونیکی برای شما صادر شود.

اگر با خطا در صدور پیشنویس سفته روبرو شدم، چه کار کنم؟

این اختلال ممکن است برای مدت کوتاهی در اپیلیکیشن آی‌کاپ اتفاق بیافتد. برای رفع آن، مجددا درخواست پیش نویس سفته را ثبت کنید.

اخطار “آدرس صادر کننده معتبر نیست” در صدور سفته الکترونیکی را چگونه برطرف کنم؟

جهت رفع این خطا باید آدرس خود را با کاراکترهای صحیح وارد کرده و با علامت “-” از هم جدا کنید.

برای دریافت وام بانک رسالت، مبلغ سفته الکترونیکی من باید چقدر باشد؟

مبلغ سفته الکترونیکی شما بایستی به میزان ۱۲۰ درصد مبلغ درخواستی‌تان باشد.

آیا برای شخص ضامن هم علاوه بر سفته وام گیرنده باید سفته جداگانه خریداری کنم؟

بله، فرد ضامن باید سفته الکترونیکی متقاضی را ضمانت کرده و همچنین، سفته‌ای با همان مبلغ خریداری کند.

ضمانت سفته الکترونیکی را چگونه انجام بدهم؟

ضامن شما می‌تواند از طریق حساب کاربری خود و از بخش سفته الکترونیک/ ضمانت سفته و با وارد کردن شناسه یکتای سفته شما، آن را ضمانت کرده و از بخش سفته الکترونیک/ خرید سفته، یک سفته دیگر از طرف خود صادر کند.

آیا تمام سفته‌های الکترونیکی به ضامن نیاز دارند؟

جهت اطلاع از نیاز یا عدم نیاز به ضمانت برای تهیه سفته الکترونیکی باید نتایج اعتبارسنجی مرآت خود را بررسی کنید. اگر امتیاز ممتاز را دریافت کردید، نیاز به ضمانت ندارید. در صورتی که امتیاز کاملا متناسب را گرفتید، فقط باید سفته‌ای از خودتان ارائه بدهید. اگر امتیاز متناسب را هم گرفتید، باید یک سفته از خود و یک سفته از ضامن ارائه کنید.

خطای سرویس بانک در حین پرداخت قیمت سفته الکترونیکی را چگونه رفع کنم؟

این مشکل برای مدت کوتاهی ایجاد شده بود. هم‌اکنون، خطای سرویس بانک رفع شده و با اطمینان خاطر می‌توانید درخواست خودتان را ثبت کنید.

اگر سفته الکترونیکی بگیریم و اپلیکیشن را حذف کنیم، مجددا باید امضای دیجیتال بگیریم؟

با حذف شدن اپلیکیشن آی‌کاپ، گواهی امضای دیجیتال هم حذف خواهد شد. پس مجددا باید گواهی امضا دریافت کنید.

آیا می‌توانم از خدمات سفته الکترونیکی در نسخه ios استفاده کنم؟

در حال حاضر، نسخه ios برای اپلیکیشن آی‌کاپ ارائه نشده و برای دریافت سفته الکترونیکی باید از موبایل اندرویدی استفاده کنید.

آیا در هر ساعت از شبانه روز می‌توانم خرید سفته الکترونیکی در آی‌کاپ را انجام بدهم؟

بله، صدور سفته به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است.

آیا ضامن وام من هم باید امضای دیجیتال داشته باشد؟

بله. فرد ضامن هم باید به طور مستقل وارد اپلیکیشن آی‌کاپ شود، احراز هویت را انجام بدهد و امضای دیجیتال را دریافت کند تا امکان ضمانت برای او فراهم شود.

بعد از خرید سفته الکترونیکی بانک رسالت چه باید کرد ؟

در صورتی که نتیجه اعتبارسنجی وام‌گیرنده “مناسب” باشد، پس از خرید سفته الکترونیکی در اپلیکیشن آی کاپ، وام‌گیرنده باید شناسه یکتای سفته و کد ملی خود را به ضامن ارائه دهد. سپس، ضامن وارد اپلیکیشن آی کاپ شده و با وارد کردن کد ملی و شناسه یکتای سفته، سفته را مشاهده و ضمانت را تأیید می‌کند. ضامن باید به همان مقدار سفته خریداری کرده و مراحل تأیید و پرداخت را انجام دهد. چند روز بعد، به سامانه مرآت مراجعه کنید تا در صورت تکمیل شدن وضعیت پرونده اعتبارسنجی، بتوانید درخواست وام دهید. توجه داشته باشید که اگر نتیجه اعتبارسنجی شما “کاملاً متناسب” باشد نیازی به ضامن نخواهید داشت و اگر “ممتاز” باشد نیازی به سفته نیز ندارید.

آیا من به‌عنوان شخص حقوقی می‌توانم خرید سفته در آی‌کاپ را انجام بدهم؟

هم اکنون، خرید سفته الکترونیکی در آی‌کاپ فقط برای اشخاص حقیقی امکانپذیر است. اگر جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید خرید سفته الکترونیکی را انجام بدهید.

آیا می‌توانم متنی به پشت سفته الکترونیکی اضافه کنم؟

امکان نوشتن متن در پشت سفته الکترونیکی در آی‌کاپ وجود ندارد.

در حالت عادی، ثبت سفته الکترونیکی من در سامانه اعتبارسنجی مرآت چند روز است؟

سفته‌های الکترونیکی بلافاصله پس از صدور در پرونده مرآت ثبت می‌شوند. در صورت عدم ثبت، می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و وضعیت را پیگیری کنید.

برای رفع خطاهای سفته الکترونیکی در موبایل‌های اندرویدی چه کاری انجام بدهم؟

در نسخه‌ جدید آی‌کاپ سعی شده تا خطاهای اعلام شده برطرف شود. با این حال، شما برای رفع خطاها و پیگیری وضعیت سفته الکترونیکی می‌توانید با شماره پشتیبانی ۰۲۱۷۴۳۱۸۵۰۰ تماس بگیرید.

آیا سفته الکترونیکی به طور خودکار در پرونده مرآت من قرار می‌گیرد؟

بله. پس از صدور سفته الکترونیکی، این سفته در پرونده سامانه مرآت شما قرار می‌گیرد. در صورتی که از وام گرفتن، منصرف شوید؛ نیازی به صدور مجدد سفته نیست. زیرا، این سفته در پرونده مرآت شما درج شده و برای وام‌های بعدی، مجاز هستید تا از سفته الکترونیکی استفاده کنید.

چگونه می‌توانم سفته الکترونیکی آی‌کاپ را به بانک‌های دیگر هم ارائه بدهم؟

سفته الکترونیکی آی‌کاپ تنها در بانک‌هایی که این سرویس را پشتیبانی می‌کنند، قابل ارائه است.

آیا سفته الکترونیکی یکبار مصرف است؟

هر سفته‌ی الکترونیکی برای یک درخواست وام قابل استفاده است و پس از آن، سفته تسویه می‌شود. پس برای هر وام جدید باید سفته الکترونیکی جدید هم بگیرید.

آیا امکان ویرایش سفته الکترونیکی در آی‌کاپ برقرار است؟

خیر. فعلا امکان ویرایش سفته الکترونیکی فراهم نیست.

service icon

امضای دیجیتال

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

آیا می‌توانم از خدمات ابطال گواهی امضای دیجیتال در آی‌کاپ استفاده کنم؟

با حذف اپلیکیشن آی‌کاپ، گواهی امضای دیجیتال شما از بین خواهد رفت.

پیغام شما دارای گواهی فعال هستید یعنی چه؟

این پیغام به این معنی است که افرادی که دارای گواهی فعال هستند، نمی‌توانند دوباره اقدام به درخواست دریافت گواهی امضای دیجیتال کنند. در بروزرسانی‌های آینده آی‌کاپ می‌توانید گواهی امضا را ابطال کنید و گواهی جدیدی دریافت کنید.

چگونه می‌توانم امضای دیجیتال را دریافت کنم؟

وارد اپلیکیشن آی‌کاپ شوید. شماره موبایل خود را برای احراز هویت بنویسید تا اطلاعات هویتی شما مورد بررسی قرار بگیرد و به مرکز صدور گواهی الکترونیکی امضای دیجیتال صادر شود. در مرحله‌ی آخر، گواهی امضای دیجیتال صادر می‌شود و باید اقدامات امنیتی موبایل خود را فعال کنید.

کاربرد امضای دیجیتال در دولت الکترونیک چیست؟

تشخیص هویت، یکپارچگی و محرمانگی در خدمات ارائه شده از سوی دولت به شهروند، دولت به بنگاه اقتصادی و دولت به کارکنان خود جزو کاربردهای امضا دیجیتال محسوب می‌شوند. در حال حاضر، شما می‌توانید از امضای دیجیتال برای ورود به درگاه قوه قضاییه و همچنین، دریافت سفته الکترونیکی استفاده کنید.

چه اطلاعاتی در گواهی امضای دیجیتال من ثبت می‌شود؟

شماره سریال، نسخه گواهینامه، صادر کننده گواهی، بازه زمانی اعتبار، کلید عمومی، هویت فردی و امضای صادر کننده در این گواهی ثبت می‌شوند.

مزایای امضای دیجیتال در آی‌کاپ چیست؟

انکارناپذیری، تضمین صحت داده‌ها، امکان پیگیری قانونی امضا و صرفه جویی در زمان جزو مزایای امضای دیجیتال در آی‌کاپ محسوب می‌شوند.

مفهوم گواهی امضای دیجیتال چیست؟

گواهی امضای دیجیتال همان سند الکترونیکی امضاشده و غیر قابل جعل که بیان کننده هویت فردی شما می‌باشد، تعریف گواهی امضا دیجیتال است. افرادی که امضاء دیجیتال دارند، می‌توانند از این گواهی استفاده کنند.

service icon

کارت به کارت

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

از مبدا کدام بانک‌ها می‌توانم از خدمات کارت به کارت آی‌کاپ استفاده کنم؟

کارت به کارت مستقیم از بانک‌های دی، قرض‌الحسنه رسالت، ایران زمین، انصار و حکمت ایرانیان را می‌توانید در اپلیکیشن آی‌کاپ انجام بدهید.

آیا از طریق اسکن کارت در آی‌کاپ می‌توانم انتقال وجه اینترنتی را انجام بدهم؟

بله شما می‌توانید عکس کارت بانکی خود را اسکن کنید. سپس، کارت به کارت با آی‌کاپ را انجام بدهید.

سقف انتقال وجه اینترنتی بانک قرض الحسنه رسالت رسالت در آی‌کاپ چقدر است؟

سقف کارت به کارت بانک قرض الحسنه رسالت در آی‌کاپ، ۵ میلیون تومان است.

چگونه می‌توانم تاریخچه تراکنش‌های خودم را بررسی کنم؟

با انتخاب گزینه “تراکنش ها” می‌توانید سابقه تراکنش‌های کارت به کارت خود را در تاریخ‌های متفاوت مشاهده کنید.

از کدام کارت بانکی می‌توانم برای انتقال وجه در آی‌کاپ استفاده کنم؟

شما مجاز هستید از کارت‌های بانکی برای انتقال وجه در آی‌کاپ استفاده کنید که کد ملی دارنده آن با کد ملی شما یکسان باشد. در غیر اینصورت، نمی‌توانید از خدمات کارت به کارت این اپلیکیشن استفاده کنید.

کارت به کارت به چه بانک هایی فعال است؟

کارت به کارت از بانک های مبدا آی‌کاپ، به همه بانک های عضو شتاب فعال است.

service icon

برآورد تسهیلات

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

چه کسانی می‌توانند از خدمات برآورد تسهیلات در آی‌کاپ استفاده کنند؟

اگر شما دارای حساب بانکی در بانک قرض الحسنه رسالت هستید، می‌توانید از خدمات برآورد تسهیلات استفاده کنید.

برای استفاده از خدمات برآورد تسهیلات آی‌کاپ باید به بانک مراجعه کنم؟

جهت دریافت تمامی خدماتی که در اپلیکیشن آی‌کاپ ارائه می‌شوند، نیاز به مراجعه حضوری شما نیست. به همین دلیل، بدون مراجعه حضوری می‌توانید از خدمات غیر حضوری برآورد تسهیلات این اپلیکیشن استفاده کنید.

آیا می‌توانم از خدمات برآورد تسهیلات برای چندین حساب بانکی رسالت استفاده کنم؟

شما با دارا بودن چندین شماره حساب بانک قرض الحسنه رسالت می‌توانید از خدمات برآورد تسهیلات به تفکیک حساب‌های بانکی خود استفاده کنید.

برای استفاده از خدمات برآورد تسهیلات باید هزینه پرداخت کنم؟

خدمات برآورد تسهیلات برای شما رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

چه اطلاعاتی برای ورود به منوی خدمات برآورد تسهیلات نیاز دارم؟

کد ملی، شماره تلفن و اطلاعاب حساب بانکی جزو اطلاعات لازم برای ورود به منوی خدمات برآورد تسهیلات هستند که باید در دسترس شما باشد.

service icon

اعتبارسنجی مرآت

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

برای دریافت اعتبارسنجی مرآت چگونه اقدام کنم؟

شماره همراه و کد ملی خود را وارد کنید. پس از دریافت رمز عبور، اطلاعات فردی و شغلی خود را بنویسید. درخواست اعتبارسنجی را ثبت کنید و برای مشاهده نتیجه آن، هزینه‌ را بپردازید.

پس از چه مدتی می‌توانم نتایج اعتبارسنجی بانک قرض الحسنه رسالت را دریافت کنم؟

به طور معمول، برای دریافت نتیجه اعتبارسنجی به یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز دارید.

گواهی اعتبارسنجی مرآت من تا چه زمانی اعتبار دارد؟

پس از دریافت گواهی اعتبارسنجی مرآت تا یکسال بعد می‌توانید از گواهی آن برای دریافت تسهیلات استفاده کنید.

نحوه رتبه بندی اعتبارسنجی مرآت من چگونه است؟

نتیجه اعتبارسنجی مرآت که صادر می‌شود، شامل یکی از رتبه‌بندی‌های “ممتاز”، “کاملا متناسب”، “متناسب” و “نامتناسب” است.

چه مدارکی را باید برای اعتبارسنجی مرآت ارائه بدهم؟

نام، شناسه کانون و اسکن مدارک مربوط به احراز شغل و درآمد فرد جزو اطلاعاتی هستند که برای اعتبارسنجی مرآت باید ارائه کنید.

service icon

معرفی وام

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

چگونه می‌توانم وام فوری بانک رسالت را دریافت کنم؟

با استفاده از خدمات معرفی وام بانک قرض الحسنه رسالت در اپلیکیشن آی‌کاپ می‌توانید از تسهیلات وام فوری بهره‌مند شوید.

آیا امتیاز وامی را که از حساب دیگری دریافت کردم؛ می‌توانم به حساب دیگری انتقال بدم؟

اگر شما امتیاز وام بانک رسالت را از فرد دیگری دریافت کردید، بلافاصله نمی‌توانید آن امتیاز را به شخص سوم منتقل کنید.

چگونه می‌توانم از خدمات معرفی وام آی‌کاپ استفاده کنم؟

بعد از ورود به اپلیکیشن آی‌کاپ و با انتخاب منوی معرفی وام، کد ملی و شماره همراه خود را بنویسید. پس از انتخاب شماره حساب مورد نظر، تمامی امتیاز یا بخشی از آن را انتخاب کنید و اطلاعات وام گیرنده را وارد نمایید.

از کجا بفهمم که امتیاز وام بانک رسالت من به چه کسی منتقل شده است؟

پس از هر بار استفاده از خدمات معرفی وام، یک کد رهگیری دریافت می‌کنید. با همان کد رهگیری که دریافت کردید، به یکی از شعبه‌های بانکی مراجعه کنید تا مشخص شود که چه فردی توانسته به چه میزان وام بگیرم.

چه مدت طول می‌کشد تا امتیاز من به حساب فرد دیگر منتقل شود؟

به طور معمول، ۱ الی ۲ روز بعد از ثبت درخواست معرفی وام، امتیاز وام شما به حساب فرد مورد نظر منتقل می‌شود.

service icon

پایانه فروش

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

کدام نوع از دستگاه کارتخوان را می‌توان در منوی پایانه فروش آی‌کاپ دریافت کنم؟

شما با ثبت درخواست خود می‌توانید پایانه فروش ثابت و شبکه بانک قرض الحسنه رسالت را دریافت کنید.

پس از دریافت دستگاه پوز در آی‌کاپ، من مالک آن هستم؟

شما پس از دریافت پایانه فروش در آی‌کاپ، امانت‌دار بانک قرض الحسنه رسالت هستید. پس، شما مالک این دستگاه نیستید.

چه شرایطی را باید برای دریافت پایانه فروش آی‌کاپ داشته باشم؟

به همراه داشتن کد رهگیری مالیاتی و جواز کسب جزو اصلی‌ترین شرایط درخواست دریافت پایانه فروش آی‌کاپ هستند.

آیا راهی هست که بدون ارائه جواز کسب بتوانم پایانه فروش آی‌کاپ را دریافت کنم؟

اگر جزو این دسته از افراد متقاضی هستید که بدون داشتن جواز کسب می‌خواهید پایانه فروش بانک قرض الحسنه رسالت را دریافت نمایید، باید فرمی به نام فرم استشهادنامه جایگزین جواز کسب را پر کنید و ارائه بدهید.

منظور از حساب متصل به دستگاه کارتخوان چیست؟

منظور حسابی است که تمامی مبالغ دریافت شده توسط دستگاه کارتخوان به آن واریز می شود.

service icon

احراز هویت سجام

پاسخ سوال‌های متعددی را که از ما پرسیدید، اینجا بخوانید:

احراز هویت سجام در منزل را چگونه می‌توانم انجام بدهم؟

برای انجام احراز هویت سجام در منزل می‌توانید از خدمات اپلیکیشن آی‌کاپ استفاده کنید.

برای احراز هویت سجام غیر حضوری در آی‎کاپ به چه مدارکی نیاز دارم؟

کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام و سریال پشت کارت ملی هوشمند یا کد درج‌ شده روی رسید دریافت آن جزو ضروری‌ترین اطلاعاتی هستند که برای احراز هویت سجام الکترونیکی نیاز دارید.

چه کسانی می‌توانند از خدمات احراز هویت سجام آی‌کاپ استفاده کنند؟

افراد حقیقی ایرانی که سن بیشتر از ۱۸ سال دارند، می‌توانند احراز هویت سجام را در اپلیکیشن آی‌کاپ انجام بدهند.

احراز هویت افراد زیر ۱۸ سال، چگونه انجام می‌شود؟

افراد ایرانی حقیقی که سن کمتر از۱۸ سال دارند، می‌توانند احراز هویت سجام خود را در یکی از دفاتر پیشخوان انجام بدهند.

آیا بدون کارت ملی هوشمند هم می‌توانم از خدمات احراز هویت سجام آی‌‌کاپ استفاده کنم؟

شما فقط با داشتن کارت ملی هوشمند، مجاز هستید تا از خدمات احراز هویت سجام در آی‌کاپ استفاده کنید.