تصویر ورود به اینترنت بانک رسالت ibank.rqb.ir و راهنمای آن

ورود به اینترنت بانک رسالت ibank.rqb.ir و راهنمای آن

آخرین ویرایش:
انتشار:
307 دیدگاه
title

برای ورود به اینترنت بانک رسالت ibank.rqb.ir اینجا کلیک کنید.

در ادامه‌ راهنمای تصویری ورود به اینترنت بانک رسالت را به نشانی ibank.rqb.ir مشاهده می‎کنید.

بانک قرض الحسنه رسالت با ارائه خدمات بانکی در زمینه اعطای وام شناخته می‌شود. در راستای همین موضوع، شما می‌توانید خدمات متعددی از اینترنت بانک و پیشخوان مجازی دریافت کنید. در این مطلب مهم به راهنمای ورود به اینترنت بانک رسالت با کد ملی و خدمات این سامانه بانکداری مدرن اشاره می‌کنیم.

راهنمای ورود به اینترنت بانک رسالت


ورود به اینترنت بانک رسالت با کد ملی، عبارتی است که بسیاری از افراد آن را سرچ می‌کنند. لازم است بدانید که برای وارد شدن به اینترنت بانک نیازی به کد ملی ندارید. اطلاعات لازم برای ورود به سامانه اینترنتی قرض الحسنه رسالت را در بخش زیر می‌خوانید:

برای وارد شدن به سامانه اینترنت بانک رسالت باید نام کاربری داشته باشید. این نام کاربری 7 رقمی و همان عدد شماره مشتری است که بعد از افتتاح حساب غیر حضوری بانک رسالت دریافت می‌کنید.

قبل از وارد کردن اطلاعات باید کیبورد خود را به انگلیسی تغییر بدهید تا با خطا روبرو نشوید.

1 ابتدا وارد سایت rqbank.ir شوید.

اینترنت بانک رسالت
اینترنت بانک رسالت

2 نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. (این نام کاربری را از خدمات پیشخوان مجازی می‌توانید دریافت کنید.)
سپس براساس شیوه‌ی عبوری که به اينترنت بانك رسالت مشخص کردید، یکی از گزینه‌های شناسایی دو عاملی و رمز ثابت را انتخاب کنید.

اینترنت بانک رسالت فراموشی رمز

اگر با مشکل فراموشی رمز عبور یا همان رمز ثابت عبور اینترنت بانک مواجه هستید، به نشانی اینترنتی https://pwa.rqbank.ir/ (پیشخوان مجازی بانک رسالت) مراجعه کرده و درخواست فعالسازی و رمز مجدد را از طریق گزینه “بانکداری مدرن” ثبت کنید. در تصویر زیر، محیط درخواست فعالسازی و رمز عبور مجدد را مشاهده می‌کنید.

با وارد کردن سریال پشت کارت ملی و انتخاب نوع رمز “اینترنت بانک” می‌توانید درخواست صدور رمز عبور جدید را ثبت کنید.

اینترنت بانک رسالت فراموشی رمز

3 پس از اینکه رمز یکبار مصرف را با پیامک دریافت کردید، کادر مربوطه را پر کنید.

اینترنت بانک رسالت ورود
اینترنت بانک رسالت ورود

با وارد کردن رمز یکبار مصرف صحیح، به صفحه اصلی اینترنت بانک وارد می‌شوید.

4 بعد از ورود به صفحه اصلی می‎توانید از خدمات متعددی استفاده کنید.

اینترنت بانک رسالت صفحه اصلی
اینترنت بانک رسالت صفحه اصلی

در بخش زیر، امکانات اینترنت بانک را می‌خوانید.

حتما بخوانید: معرفی وام بانک قرض الحسنه رسالت

امکانات اینترنت بانک رسالت چیست؟


در منوی سمت راستی صفحه اصلی اینترنت بانک رسالت، گزینه‌های مختلفی مشاهده می‌کنید که با کلیک کردن بر روی هر بخش می‌توانید خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید.

1 خدمات پرکاربرد


سپرده‌های من

در این بخش از اينترنت بانك رسالت می‌توانید لیست سپرده‌های بانکی را که دارید، مشاهده کنید و مقدار دارایی خود را در هر کدام ببینیید.

صورتحساب سپرده

میزان گردش بانکی خود را براساس یک بازه تاریخ و نوع سپرده خود ببینید.

لیست تسهیلات

تمامی تسهیلاتی که تا امروز دریافت کردید، در لیست تسهیلات برای شما نشان داده می‌شود.

انتقال وجه سپرده به دیگران

کارت به کارت آنلاین جزو خدماتی است که در اینترنت بانک می‌توانید انجام بدهید.

انتقال وجه ساتنا

با خدمات انتقال وجه ساتنا در اینترنت بانک رسالت تا سقف 500 میلیون ریال می‌توانید کارت به کارت کنید.

انتقال وجه پایا

در این بخش می‌توانید تا سقف یک میلیارد ریال کارت به کارت کنید. همچنین، زمانبندی چرخه‌های تسویه سامانه پایا را در قسمت انتقال وجه پایا درج شده است.

بیشتر بخوانید: اعتبارسنجی مرآت

2 سپرده


مدیریت کارتابل سپرده مشترک

راهنمای انتقال وجه چند مرحله‌ای از سپرده‌های مشترک را با مراجعه به منوی سپرده می‌‌توانید انجام بدهید.

خدمات تغییر وضعیت سپرده

مسدودی، رفع مسدودی و بستن سپرده در زیرمجموعه‌ی این دسته از خدمات سپرده اینترنت بانک رسالت قرار دارند.

تبدیل اطلاعات سپرده / کارت / شبا

فرآیند تبدیل شماره سپرده به شماره کارت و یا شماره شبا به شماره کارت و بالعکس را در اینترنت بانک می‌توانید انجام بدهید و نیازی به مراجعه به بانک ندارید.

مدیریت دفترچه کارت و سپرده

لیست کارت‌های بانکی مقصد که در همراه بانک و یا اینترنت بانک وارد کردید؛ قابل مشاهده است.

خدمات صدور صورتحساب

اگر درخواست صدور صورتحساب دارید؛ در این بخش می‌توانید لیست آن‌ها را ببینید.

3 انتقال وجه اینترنت بانک رسالت


به سپرده خودم و سپرده دیگران

هر کدام از این بخش‌ها از یکدیگر مجزا هستند تا شما انتقال وجه به شماره حساب خود و یا سپرده‌های افراد دیگر را به صورت آنلاین انجام بدهید.

کارت به کارت

در صفحه کارت به کارت، شماره کارت شما نوشته شده و شما ملزم هستید تا شماره کارت مقصد را وارد کنید.

سازمان‌های خاص

اگر قصد دارید برای سازمان خاصی، کارت به کارت کنید؛ خدمات مرتبط با این بخش به طور مجزا برای شما در نظر گرفته شده است.

سایر خدمات انتقال وجه

تمامی خدمات انتقال وجه در این بخش از منو برای تمامی کاربران قابل مشاهده است. انتقال وجه و پایای مستمر جزو جدیدترین خدماتی است که در این زیرمجموعه قرار دارند.

4 خدمات کارت


زیرمجموعه خدمات کارت در اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت، متنوع است. به طوری که شما پس از کارت به کارت و پرداخت قبوض خود می‌توانید لیست سوابق و گزارش‌های آن را به صورت آنلاین رصد کنید. همچنین، در آخرین زیرمجموعه‌ی خدمات کارت، دسترسی به خدمات خوداظهاری شماره همراه فراهم است. لیست زیرمجموعه خدمات کارت عبارت است از:

  • کارت‌های من
  • خدمات محدودیت‏‌‌‌های کارت
  • خدمات تغییر سپرده‏‌‌‌های کارت
  • کارت به کارت
  • خدمات شارژ
  • خدمات قبض
  • گزارش‌های کارت
  • خدمات بن‌کارت
  • خدمات رمز کارت
  • برداشت وجه بدون کارت
  • مدیریت دفترچه کارت و سپرده
  • خود اظهاری شماره همراه

دریافت رمز اول کارت بانک رسالت

دریافت رمز اول کارت بانک رسالت از طریق اینترنت بانک و با کلیک بر روی خدمات زیرمجموعه‌ی کارت بانکی، امکانپذیر است. همچنین، درخواست دریافت رمز دوم کارت بانکی رسالت را می‌توانید با ورود به اینترنت بانک انجام بدهید.

پیش از ثبت درخواست رمز اول/دوم کارت بانکی ملزم به وارد کردن سریال پشت کارت ملی / کد پیگیری رسید کارت ملی، شماره کارت، نوع رمز ارسالی و تعیین رمز هستید. در تصویر زیر، با محیط خدمات رمز اول/دوم کارت بانکی رسالت آشنا می‌شوید:

دریافت رمز اول کارت بانک رسالت

5 تسهیلات


در بخش تسهیلات اینترنت بانک رسالت، تمامی نیازهای شما برای پرداخت اقساط و یا لیست گزارش‌های پرداختی اقساط برطرف می‌شود. اگر هم هم که بخواهید اقساط افرادی را که برای آن‌ها ضامن شده اید، پرداخت کنید؛ این کار برای شما شدنی است. در لیست زیر، انواع خدمات تسهیلات را مشاهده می‌کنید:

  • تسهیلات من و پرداخت اقساط
  • درخواست تسهیلات
  • پرداخت اقساط دیگران
  • لیست درخواست‏‌‌های پرداخت

6 اينترنت بانك رسالت چک


اگر جزو افرادی هستید که از خدمات چک استفاده می‌کنید؛ فرآیند دسته چک و گزارش وضعیت چک برای شما مفید و کارآمد است.

7 گزارش‌ها


در بخش گزارش‌ها می‌توانید سابقه هر نوع خدمات بانکی که در اينترنت بانك رسالت استفاده کرده اید، ببینید. بنابراین، با ورود به منوی گزارش‌ها، طیف متنوعی از آن‌ها را می‌توانید دریافت کنید.

8 خدمات بانکداری مدرن


فعالسازی رمز دوم و فعالسازی همراه بانک را می‌توانید در این بخش انجام بدهید.

9 اطلاعات من

در گزینه اطلاعات من می‌توانید آدرس محل سکونت خود را تغییر بدهید.

سوالات متداول


آدرس اینترنت بانک رسالت چیست؟

ibank.rqb.ir آدرس اينترنت بانك رسالت است.

خدمات اينترنت بانك رسالت چیست؟

تسهیلات، کارت به کارت و انتقال وجه جزو خدمات رایج اینترنتی در سامانه بانک رسالت هستند. اگر مایل هستید تا از سایر خدمات این سامانه بانکی اطلاع کنید، این مطلب را بخوانید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    سلام،برای تغییر سقف انتقال وجه تاسقف صدمیلیون تومان باید چکارکنم.بیشترازده تومن رو برام انتقال نمیده
    مجتبی درویشی ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام می‌توانید از انتقال وجه به روش ساتنا یا پایا استفاده کنید.مجموع تراکنش‎های اینترنت بانک و همراه بانک در انتقال وجه‌های داخلی، ساتنا و پایا برای هر شخص حقیقی و حقوقی روزانه یک میلیارد ریال و سقف تراکنش، ماهیانه ده میلیارد ریال است.
    سلام .با عرض معذرت من شماره مشتری خودم را فراموش کرده ام لطفاً در این زمینه راهنمایی بفرمایید
    محمدرضا عین حصاری ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام نام کاربری شما شماره مشتری ست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید. همچنین شماره مشتری عدد ۷ رقمی ست که روی کارت بانکی نیز ثبت شده است.
    سلام. نام کاربری و شماره مشتری من چیست؟؟؟
    مهزیار خاکی ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام و عرض ادب نام کاربری همان شماره مشتری شماست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید و برای دریافت رمز اینترنت بانک، به پیشخوان مجازی بانک رسالت و قسمت بانکداری مدرن مراجعه کنید.
    با سلام. برای ورود به همراه بانک رمز عبور برای بنده پیام اومد منتهی نام کاربری را ندارم. هم شماره ملبی و هم شماره موبایل را وارد کردم، هر دو را میگه اشتباه است. راهنماییم کنید لطفا
    ابراهیم ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام نام کاربری شما شماره مشتری ست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید. همچنین شماره مشتری عدد ۷ رقمی ست که روی کارت بانکی نیز ثبت شده است.
    با سلام شماره مشتری را برای ورود به اینترنت بانک ندارم لطفاً راهنمایی کنید ممنون
    شیرعلی درستکار ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام و عرض ادب نام کاربری همان شماره مشتری شماست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید.
    سلام نام کاربری و رمزو میزنم میگه اشتباهه زمزمه دوباره دریافت کردن میزنه اشتباه نام کاربری هم شماره تلفنمه
    محمد باقرزاده ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام نام کاربری شما شماره مشتری ست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید. همچنین شماره مشتری عدد ۷ رقمی ست که روی کارت بانکی نیز ثبت شده است.
    سلام رمز عبور و کاربری اینترنت بانک رو نمیدونم
    مریم دهقان ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام و عرض ادب نام کاربری همان شماره مشتری شماست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید و برای دریافت رمز اینترنت بانک، به پیشخوان مجازی بانک رسالت و قسمت بانکداری مدرن مراجعه کنید.
    با سلام نام کاربری بنده به دلیل وارد کردن رمز اشتباه مسدود شده و علی رغم فعال سازی مجدد و دریافت رمز جدید کماکان اخطار مسدودی نام کاربری صادر میکند مشکل چگونه باید مرتفع شود؟
    حامد شیخلو ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر با پشتیبانی بانک رسالت با شماره ۰۲۱۴۷۴۷ تماس حاصل نمایید.
    چظور میتونم شماره تلفن همراه در اینترنت بانک را تغییر دهم؟؟؟
    بهنام محمودزاده ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام و عرض ادب به صفحه پیشخوان مجازی بانک رسالت مراجعه نموده و در پنل اطلاعات فردی شماره موبایل خود را ویرایش نمائید.
    نام کاربری (شماره مشتری ) رو ندارم فراموش کردم نمی تونم اینترنت باک برم چطور شماره مشتری رو پیدا کنم دوباره
    فروزان کشاورز ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام شماره مشتری را می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید. همچنین شماره مشتری عدد ۷ رقمی ست که روی کارت بانکی نیز ثبت شده است.
    سلام من تو صفحه پیشخوان مجازی نمیبینم شماره مشتری
    محمدرضا ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    شماره مشتری عدد ۷ رقمی ست که روی کارت بانکی شما نیز ثبت شده است.
    سلام آیا میتونم مبلغ 100 میلیون رو از طریق خدمات آنلاین رسالت به حساب دیگری واریز کنم ؟چطور؟
    فاطمه ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام و عرض ادب مجموع تراکنش‎های اینترنت بانک و همراه بانک در انتقال وجه‌های داخلی، ساتنا و پایا برای هر شخص حقیقی و حقوقی روزانه یک میلیارد ریال و سقف تراکنش، ماهیانه ده میلیارد ریال است.
    سلام من قبلا با اثر انگشت وارد همراه بانکم میشدم چون پوست دستم نازک شد اثر انگشتمو شناسایی نکرد الان نیمه اول حتما با نام کاربری و رمز عبور باید وارد شم منم فراموش کردم از کجا باید پیداش کنم
    متین اکبری ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام و عرض ادب نام کاربری همان شماره مشتری شماست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید و برای دریافت رمز همراه بانک، به پیشخوان مجازی بانک رسالت و قسمت بانکداری مدرن مراجعه کنید.
    هنگام احراز هویت بانکداری مدرن جهت گرفتن رمز ثابت خطا میده و میگه دسترسی مناسب داده نشده است چند بار هم امتحان کردم ولی نشده چه کار باید بکنم؟ممنون میشم جواب بدین
    حمید ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام و عرض ادب لطفا مجوز دسترسی به برنامه رو برای مرورگر خود فعال کنید.
    سلام وقت بخیر من تازه حساب باز کردم و برای فعالسازی رمز دوم برای ورود به اینترنت بانک از طریق گزینه فعالسازی رمز بانکداری مدرن اقدام کردم، اما بعد از وارد کردن شریال پشت کارت ملی، این ارور میاد. مشکل از کجاست؟ error_in_api_civil_reg
    سحر ک ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا از خاموش بودن فیلترشکن خود اطمینان داشته باشید.
    سلام چه جوری شماره مشتری بگیرم که وارد همراه بانک بشم و اینترنت بانک آخه داخل پیشخوان مجازی میرم بانکداری مدرن هم زدم رمز برام اومده ولی نام‌کاربری ندارم
    مرتضی ۴ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام نام کاربری همان شماره مشتری شماست که می‌توانید در صفحه نخست پیشخوان مجازی بانک رسالت مشاهده کنید و همچنین شماره مشتری ۷ رقمی ست که روی کارت بانکی تون نیز می باشد.
    باسلام وخسته نباشید.ازطریق پیشخوان میخواستم نام کاربری ورمزعبور بگیرم.خطاکاربری غیرفعال میزنه مشکل ازکجاست؟ممنون
    حسن یزدانی ۴ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام فعال سازی حساب را از پشتیبانی بانک رسالت با شماره ۰۲۱۴۷۴۷ پیگیری نمایید.
مشاهده بیشتر ...