تصویر پیگیری کم شدن پول از کارت و دلیل برگشت پول کارت به کارت

پیگیری کم شدن پول از کارت و دلیل برگشت پول کارت به کارت

آخرین ویرایش:
انتشار:
۲۲۶ دیدگاه

پیگیری کم شدن پول از کارت پس از تراکنش‌های ناموفق اینترنتی و یا خطاهای دستگاه پایانه فروش، تنها راهی است که می‌توانید برای کسر شدن پول از حساب خود انجام دهید! اگر به تازگی با مشکلاتی مانند کم شدن پول از کارت بانکی روبرو هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید و تجربه‌ی خود را از بازگشت پول تراکنش ناموفق در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

علت کم شدن پول از حساب چیست؟


برای پیگیری علت کم شدن پول از حساب و یا کارت بانکی، ابتدا ویدئوی بالا را نگاه کنید. سپس از راهنمای زیر استفاده کنید.

پس از کارت به کارت و یا خرید اینترنتی ممکن است با پیام تراکنش ناموفق روبرو شوید. در عین حال هم پیامکی مبتنی بر بازگشت پول به حساب هم دریافت نکرده اید! در این شرایط این سوال در ذهن شما ایجاد می‌شود که “چرا پول از حساب کم شده ولی به مقصد نرسیده “.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا از مغایرت کارت به کارت اطمینان کامل حاصل کنید. سپس ۲ دلیلی را که در ادامه آمده، بخوانید:

۱ یکی از دلایل کم شدن پول از حساب و یا کارت بانکی شما می‌تواند یکی از دو مورد تراکنش‌های بدون کد ملی اشخاص حقیقی، شناسه ملی اشخاص حقوقی و یا ارائه نکردن کد فراگیر اتباع خارجی باشد.

یعنی شما به‌عنوان فرد حقیقی، بدون استفاده از کد ملی نمی‌توانید تراکنش موفق در بانک‌های مختلف داشته باشید. در رابطه با تراکنش موفق افراد حقوقی هم باید شناسه ملی آن‌ها ارائه شده باشد تا کسر شدن پول از حساب بانک اتفاق نیافتد.

این سیاست گذاری از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اجرایی شد و دستاورد آن، عدم وجود تراکنش‌های بدون هویت در شبکه بانکی است. اکنون، اگر افرادی حقیقی و یا حقوقی به ترتیب کد ملی و شناسه ملی خود را در بانک احراز نکرده باشند؛ پول از حساب آن‌‌ها کسر می‌شود و به طور معمول، پس از ۷۲ ساعت به حساب آن‌ها برگشت داده می‌شود.

۲ دومین علت واریز نشدن پول کارتخوان امروز می‌تواند اختلال در اتصال پایانه‌های فروش و یا مختل شدن نرم افزارها و پرداخت سازها باشد!

اگر در این شرایط هستید، جای نگرانی نیست. شما با اطلاع از نحوه برگشت پول به حساب می‌توانید موجودی خود را افزایش بدهید و سایر تراکنش‌ها را با موفقیت انجام بدهید.

پیگیری کم شدن پول از کارت (پیگیری برگشت پول به حساب)


راه‌های متعددی برای پیگیری کردن پول از حساب وجود دارد. انتخاب هر یک از این روش‌ها به شرایط شما بستگی دارد. در صورتی که نیاز دارید تا دلیل نیامدن پول به حساب را پیگیری کنید؛ روش‌های زیر، کمک بسیار زیادی به شما می‌کند:

۱ تماس با میز امداد شتاب (ساده‌ترین راه بازگشت پول تراکنش ناموفق)

تماس با سامانه ۲۹۹۱۱ (میز امداد شتاب)، سریع‌ترین راه برای پیگیری برگشت پول به حساب است. با این روش می‌توانید برگشت پول کارت به کارت شده را بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک برطرف کنید.

طبق قوانین نوشته شده در سامانه میز امداد شتاب، اگر با گذشت مدت ۲ روز از کارت به کارت، پول به حساب شما برگشت داده نشد؛ باید از خدمات این سامانه تلفنی استفاده کنید.

۲ پیگیری کم شدن پول از حساب بانک‌های مختلف

در این لیست، روش‌های پیگیری کم شدن پول از کارت بانک‌های مختلف را بررسی کردیم. اگر اطلاعات جدیدتری درباره با نحوه اطلاع از علت نیامدن پول به حساب بانک‌های مختلف دارید، با کارشناسان ما در میان بگذارید.

نام بانکچگونگی پیگیری کم شدن پول از حساب
ملیتماس با شماره پاسخگویی بانک ملی (۸۳۳۸۶-۰۲۱)
ملتتماس با پشتیبانی بانک ملت (شهرستان ۸۱۳۲-۰۲۱)
سپهتماس با تلفن مرکز ارتباط با مشتریان سپه ( ۱۵۵۷ )
سامانشماره گیری مرکز ارتباط با مشتریان سامان (۶۴۲۲-۰۲۱)
رفاهبرقراری ارتباط با مرکز فراد (۸۵۲۵-۰۲۱)

۳ بازگشت پول تراکنش ناموفق با مراجعه به بانک

اگر با روش‌های قبلی نتوانستید پیگیری کم شدن پول از کارت را رفع کنید، بهتر است روش مراجعه حضوری به بانک را انتخاب کنید. اگر شخص حقیقی هستید، برای مراجعه به بانک و پیگیری علت نیامدن پول به حساب باید کارت ملی را با خود، همراه داشته باشید. در صورتی هم که شخص حقوقی و یا اتباع خارجی هستید؛ شناسه ملی و کد فراگیر خود را به مسئول آن ارائه بدهید.

۴ برگشت پول کارت به کارت شده در آی‌کاپ با ارتباط با پشتیبانی

پس از گذشت ۷۲ ساعت از برگشت نخوردن پول به حساب در آ‌ی‌کاپ می‌توانید فرآیند پیگیری کم شدن پول از کارت را آغاز کنید. پیگیری علت کم شدن پول از حساب بانک در آی‌کاپ دارای فرآیند ساده‌ای است. شما می‌توانید با پشتیبانی تماس برقرار کنید و از دلیل کم شدن مبلغ از کارت اطلاع پیدا کنید. برای دریافت روش‌های رفع سایر مشکلات کارت به کارت بر روی لینک زیر کلیک کنید!

حتما بخوانید: مشکل کارت به کارت

سوالات متداول پیگیری کسر شدن پول از حساب و علت آن


پیگیری برگشت پول به حساب از کارتخوان چگونه است؟

شما با خواندن ۴ روش پیگیری کم شدن پول از کارت در این مقاله می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

علت کم شدن پول از حساب بانکی چیست؟

تراکنش‌های بدون کد ملی برای افراد حقیقی، برگشت می‌خورند. سایر دلایل کسر شدن پول از حساب بانکی را اینجا بخوانید!

زمان برگشت پول به حساب در صورت خطا چقدر است؟

مدت لازم برای برگشتن پول به حساب بانکی شما، ۴۸ تا ۷۲ ساعت است. اگر پس از سپری شدن این زمان، خبری از برگشت پول کارت به کارت شده نبود؛ از روش‌های گفته شده در این مقاله می‌توانید برای پیگیری کم شدن پول استفاده کنید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    با سلام از پشتیبانی بانک به شماره 021-4747 پیگیری نمایید
    کارشناس آی‌کاپ ۹ ماه قبل
    با سلام از پشتیبانی بانک به شماره 021-4747 پیگیری نمایید
    کارشناس آی‌کاپ ۹ ماه قبل
    سلام امروز از حسابم ۱۵۰۰انتقالی شده دلیلش چیه کارتمم رمز دوم نداره با چه شماره ای تماس بگیرم ک بفهمم چرا برداشت شده از حسابم ترو خدا کمکم کنید
    زهرا حسینی ۱۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام و وقت بخیر جهت بررسی گردش حساب خود از طریق اینترنت بانک در قسمت سپرده،می توانید صورت حساب سپرده خود را بررسی نمائید.
    با سلام دیشب کارت به کارت انجام دادم و تراکنش نامشخص برام زد و تا الان مبلغ به حسابم برنگشت باید چیکار کنم ممنون میشم
    سجاد حزباوی ۱ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام اگر طی 72 ساعت به حساب شما برگشت داده نشد از پشتیبانی برنامه مربوطه پیگیری نمائید.
    سلام.پشتیبانی برنامه اپ کجاست؟لطفاشماره تلفن یاموبایل اعلام کنیدکه اپراتورجواب دهدنه اینکه تلفن گویا...چون باتلفن گویا کاری انجام نمیشه لطفاشماره ای اعلام کنید...ممنون
    حسن اکبری ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام شما میتوانید با شماره تلفن 02178316500 و پیام رسان بله با شماره 09300493107 و به نشانی ایمیل support@icup.ir با پشتیبانی آی کاپ در ارتباط باشید.
    سلام از حسابم پول کم شده ولی شارژ انجام نشد از کجا پیگیری کنم؟
    محدثه ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا از پشتیبانی برنامه مربوطه پیگیری نمائید.
    سلام چطور بفهمم که پول از حسابم کم میشه، مثلا ساعت 2شب ، ممنون
    مسعود گل محمدی ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر پیشنهاد می‌کنیم با دریافت صورتحساب خود از طریق اینترنت بانک یا همراه بانک، جزئیات تراکنش مربوطه را بررسی نمایید.
    سلام بنده قبض گاز را تکراری پرداخت کردم دفعه اول عدم تائید زد دفعه دوم موفق بود در هر دو پول کسر شد ایا یکیش عودت داده میشود ؟؟
    اسماعیل نوری زاده ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام پیشنهاد میکنیم از پشتیبانی برنامه مورد استفاده خود پیگیری نمائید.
    سلام بنده چندین بار ۶شش تلاش کردم واسه خرید بسته اینترنتی ولی هر بارخرید ناموفق بود متاسفانه نه موفق به دریافت بست شدم ودرباره هم هزینه از حساب کم شد ایاهزینه کم شده اصلاحیه میخوره تکللیف پول کم شده از حساب چی میشه.ممنون
    داوود سرخانی زاده ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر اگر کارت بانکی شما رسالت بوده است لطفا مشخصات خود را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.
    با سلام و وقت بخیر، بنده در تاریخ 16 اردیبهشت ماه 1402جهت پرداخت قبض گاز خود اقدام نموده و مبلغ 486000تومان از حساب بانک قرض‌الحسنه بنده کسر گردید ولی متأسفانه پرداخت ناموفق بود،لطفا جهت بازگشت هزینه به حساب بنده اقدامات لازم را مبذول فرمایید 🙏
    پیمان قلی پور ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر لطفا مشخصات خود را به همراه جزئیات تراکنش به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.
    سلام خسته نباشید من خرید کردم و کارت کشیدم و پول از حسابم کم شد ولی دستگاه خطا داد و دوباره حساب کردم، این پول به حسابم برمیگرده یا نه؟ چند ساعت طول میکشه که برگرده
    Sima ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام وقت بخیر اگر بعد از ۷۲ ساعت به حساب شما برگشت داده نشد از پشتیبانی بانک مبدا پیگیری نمائید.
    سلام من 3تومن پول داشتم 2800جابه جا کردم الان پولم 200 هزار تومان نیست زده 12هزار تومان *بانک تجارت* *بانک تجارت* برداشت: 500,000 ریال از طريق: سامانه اینترنت بانک مانده: 30,147,607 ریال 0202/07/ 00:21 برداشت: 28,010,800 ریال از طريق: خودپرداز مانده: 126,807 ریال 0202/10/ 01:05
    سدیس ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر پیشنهاد می‌کنیم با دریافت صورتحساب خود از طریق اینترنت بانک یا همراه بانک، جزئیات تراکنش های خود را بررسی نمایید.
    سلام وقت بخیر یک روز پیش پول از طریق شماره شبا برایم انتقال دادند ولی تا الان هیچ پولی به حسابم نیامده ، علت آن چیست ؟
    صنم ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و عرض ادب انتقال وجه در اولین چرخه پایا انجام خواهد شد. زمان‌های چرخه پایا در مقاله “انتقال وجه پایا” شرح داده شده است.
    سلام.کرایه حمل کالا را برام از طریق سامانه پایا با کد شبا واریز کردن ولی با گذشت ۲روز پول به حسابم نیومده.تصویر قبض عملیات موفق را برام ارسال کردن.از حسابشون کم شده.میگن پیگیریش به عهده خودته.از کجا باید اقدام کنم.ممنون از راهنمایی و کمکتون.
    کرامت رحمانی ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام وقت بخیر اگر بعد از ۷۲ ساعت به حساب واریز کننده برگشت داده نشد از پشتیبانی بانک مبدا پیگیری نمائید.
    سلام. من قبض گاز پرداخت کردم اما پول از حسابم کم شده ولی مبلغ قبض پرداخت نشده
    پوریا چشمه ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر پیشنهاد می‌کنیم با دریافت صورتحساب خود از طریق اینترنت بانک یا همراه بانک، جزئیات تراکنش مربوطه را بررسی نمایید.
    سلام وقت بخیر من یه تراکنش ۳ میلیونی انجام دادم دیروز ساعت ۳ ولی هنوز به حساب مقصد واریز نشده باید چیکارکنم؟
    نسترن عسکری ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام وقت بخیر اگر بعد از ۷۲ ساعت به حساب شما برگشت داده نشد از پشتیبانی بانک مبدا پیگیری نمائید.
    سلام من از سایت لباس سفارش دادم ولی واسم میزد ناموفق درحالی ک پول براشون واریز شده من ۶بار واریز کردم ولی ب حساب ان ها فقط ۴بار واریز شده میخوام بدونم اون دوبار پولا کجا رفتن چون ن ب حساب من بازگشت خورده و ن ب حساب آنها واریز شده
    نرگس بنی تمیم ۲ سال قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام وقت بخیر اگر بعد از 72 ساعت به حساب شما برگشت داده نشد از پشتیبانی بانک مبدا پیگیری نمائید.
مشاهده بیشتر ...