تصویر پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه ارزیابی اعتباری بانک رسالت

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه ارزیابی اعتباری بانک رسالت

آخرین ویرایش:
انتشار:
۷۷۷ دیدگاه

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات و مشاهده نتیجه ارزیابی اعتباری در بانک رسالت، معمولا هنگام دریافت تسهیلات از این بانک به‌کار می‌آید.

می‌دانید که دریافت وام از تمام بانک‌ها مستلزم طی کردن فرآیند ارزیابی اعتباری است و این کار در مورد بانک رسالت، در سامانه مرات انجام می‌شود.

برای دیدن وضعیت پرونده در مرات باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

اگر ارزیابی اعتباری خود را انجام داده و پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” را دریافت کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات مشاهده نتیجه و پیگیری وضعیت پرونده را بررسی کنیم.

اگر هنوز درخواست ارزیابی اعتباری در سامانه مرات را ثبت نکردید، باید به شما بگوییم که می‌توانید ارزیابی اعتباری مرات را به راحتی با اپلیکیشن آی‌کاپ انجام دهید.

مشاهده نتیجه ارزیابی اعتباری بانک رسالت


برای مشاهده نتیجه ارزیابی اعتباری بانک رسالت و یا پیگیری آن، وارد سامانه imerat.ir شوید. همچنین شما طبق مراحل زیر می‌توانید وارد اپلیکیشن آی‌کاپ شوید و نتیجه ارزیابی را بررسی کنید:

ورود به آی‌کاپ ← کاشی سامانه مرآت ← ورود ← نتیجه ارزیابی اعتباری

نتیجه ارزیابی اعتباری مرآت شامل ۴ نوع نمره اعتباری (ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب)، ظرفیت بدهی، سقف ضمانت تعهد، باقی مانده سقف ضمانت تعهد و تاریخ اعتبار است.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از نتیجه ارزیابی اعتباری مرآت متقاضی را می‌بینید که توان بازپرداختی آن، متناسب و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در سامانه مرات بانک رسالت

بسته به هر نوع نتیجه‌ای که صادر شده باشد، فرآیند پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

۱ ممتاز: نیازی به تهیه سفته ندارید و برای ثبت درخواست وام، فقط باید به اینترنت بانک رسالت مراجعه کنید.

۲ کاملاً متناسب: شما باید یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.

۳ متناسب: یک فقره سفته الکترونیکی از خود را به همراه یک فقره سفته الکترونیکی از فرد ضامن ارائه بدهید.

۴ نامتناسب: شرایط دریافت وام را ندارید و نیازی به طی کردن فرآیند پیگیری وضعیت پرونده نیست.

بعد از دریافت نتیجه ارزیابی اعتباری بانک رسالت (اگر وضعیت کاملا متناسب و متناسب را دریافت کردید)،
سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آی‌کاپ بگیرید.

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات


براساس مشاهده‌ها، حداکثر زمان لازم برای دریافت نتیجه ارزیابی اعتباری از سامانه مرآت، ۷ روز پس از درخواست است. بعد از دریافت پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” با ورود به اپلیکیشن آی‌کاپ و یا ورود مستقیم به سامانه مرآت برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده در سامانه مرات روی علامت “نامه” در بخش وضعیت پرونده کلیک کنید. (پیگیری و مشاهده وضعیت پرونده برای تکمیل مراحل دریافت وام رسالت، ضروری است.)

با هر بار ورود می‌توانید وضعیت پرونده در سامانه مرات را ببینید. (تا زمانی که پرونده درخواست وام شما تشکیل نشده باشد، می‌بایست وضعیت خود را پیگیری کنید.)

در بخش زیر سعی کردیم تا هر کدام از این وضعیت‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود که در مرحله‌ی بعدی، چه کاری را انجام بدهید.

۱ در انتظار دريافت بهبود دهنده اعتباری (چک و سفته)

بعد از ثبت درخواست ارزیابی اعتباری و دریافت نتیجه‌ی آن، وضعیت شما به “در انتظار دریافت بهبود دهنده اعتباری” تغییر پیدا می‌کند.

  • منظور از بهبود دهنده اعتباری بانک رسالت چیست؟

بهبوددهنده همان سفته الکترونیکی است. برای دریافت بهبود دهنده بانک قرض الحسنه رسالت می‌بایست از خدمت سفته الکترونیکی اپلیکیشن اندرویدی آی‌کاپ استفاده کنید.

۲ وضعیت تکمیل پرونده

اگر سفته الکترونیکی خودتان و ضامن را به درستی دریافت کرده باشید، بهبوددهنده‌های شما به طور خودکار ثبت می‌شوند و پرونده تکمیل می‌شود. در تصویر زیر، در ردیف ۱، پرونده اعتبارستجی مرآت تکمیل شده است.

تکمیل پرونده اعتبارسنجی مرآت

بهبود دهنده های شما با موفقیت ثبت شد یعنی چه؟


پیامک ثبت بهبود دهنده بانک رسالت : پس از حداکثر ۷۲ ساعت (سه روز کاری) از تهیه سفته الکترونیک، پیامکی با محتوای “بهبود دهنده های شما با موفقیت ثبت شد” به شماره ای که با آن ثبت نام را انجام داده اید ارسال می شود.
پس از دریافت این پیامک می توانید به همراه بانک/اینترنت رسالت وارد شوید و از بخش تسهیلات با کلیک روی “درخواست جدید” تقاضای دریافت وام خود را ثبت کنید.

عدم پوشش نتیجه ارزیابی اعتباری یعنی چه؟


اگر میزان مبلغ درخواست وام متقاضی از میزان اعتباری که در جواب ارزیابی اعتباری مشخص شده، بیشتر باشد، این وضعیت را می‌بینید. برای رفع این مشکل با پشتیبانی اپراتور سامانه مرآت به شماره ۷۲۴۲۳۹۰۰-۰۲۱ ارتباط برقرار کنید.

رفتار اعتباری نامناسب بانک رسالت چیست ؟


اگر پیامک ” بدلیل رفتار اعتباری نامناسب ناشي از وام قبلي شما …. ” را دریافت کردید یعنی ارزیابی اعتباری شما تایید نشده است. می بایست وام گیرنده مدارک ضمانتی را به بانک رسالت ارائه نماید. جهت پیگیری این مورد با پشتیبانی مرات به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس بگیرید.

در انتظار تشکیل پرونده بانک رسالت چقدر طول میکشد ؟

به طور کلی، زمان انتظار برای تشکیل پرونده وام در بانک رسالت کمتر از یک روز کاری است و در عرض چند ساعت انجام می شود. اما در مواردی ممکن است تا چند روز زمان ببرد. پس از تشکیل پرونده، شما می توانید به راحتی از طریق اینترنت بانک یا موبایل بانک، قرارداد وام خود را امضا کنید.

سوالات متداول


چه زمانی برای پیگیری وضعیت پرونده در سایت مرات مراجعه کنیم؟

پس از ثبت درخواست ارزیابی اعتباری برای پیگیری وضعیت پرونده در مرات می‌توانید به اپلیکیشن آی‌کاپ مراجعه کنید.

شماره تلفن سامانه مرآت چیست؟

برای ارتباط با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره ۷۲۴۲۳۹۰۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

برای پیگیری پرونده مرات باید هزینه پرداخت کنم؟

همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، برای دریافت نتیجه‌ی پیگیری پرونده در مرات لازم است هزینه را از درگاه‌های شتاب پرداخت کنید.

بعد از انجام ارزیابی اعتباری چه باید کرد؟

پس از ارزیابی اعتباری بانک رسالت در سامانه مرآت، برای پیگیری وضعیت خود باید به سامانه مرآت مراجعه کنید. سپس، براساس وضعیت خود، اقدامات لازم برای تکمیل وضعیت پرونده را انجام بدهید.

جواب ارزیابی اعتباری مرآت چقدر طول می‌کشد؟

بعد از ثبت درخواست در سامانه مرآت، حداکثر یک هفته طول می‌کشد تا نتیجه‌ی آن را دریافت کنید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    سلام وقت بخیر من ۶ آبان درخواست دادم و الان ۱۴ آبان هست و هنوز نتیجه نیومده و هر بار پیام اصلاح و ویرایش میاد کی نتیجه می اید؟
    L ۳ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام سامانه مرات سیم کارت قبلی ک پیامک برام میومده گم شده الان میخام وارد سامانه مرات بشم کد میاد رو سیم. قبلی برای تغییر شماره باید چیکار کنم
    علی 0090 ۴ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از طریق شماره 02172423900 پشتیبانی مرات پیگیری نمایید
    من دو هفته پیش سفته الکترونیکی رو برای بانک رسالت ثبت کردم و ضامن هم تایید رو انجام داده ولی پرونده ام همچنان در وضعیت "در انتظار دريافت بهبود دهنده اعتباری (چک و سفته) " قرار داره چه کاری باید انجام بدم؟
    نعمتی ۴ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام من پارسال با شماره دیگهای در سامانه مرات ثبتنام کردم الان میخوام مجدد وارد مرات بشم شمارهمو گم کردم لطف پیگیری کنید چون کد واسه این شماره جدیدم نمیاد میشه قبیو حذف کنیدممنون میشم
    شوکا اشرافیان ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از طریق پشتیبانی مرات به شماره 02172423900 پیگیری بفرمایید
    سلام من ۴روزه سفته خودمو و ضامنو ثبت کردم الان زده در انتظار بهبود دهنده اعتباری چک و سفته. از کجا باید بفهمم ک سفتم مشکل داشته یا نه؟
    محمد غضنفری ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    این چه مسخره بازی که هرچی زنگ میزنیم به شماره02172423900 ، میگه کلیه خطوط مشغول است. یعنی بانک رسالت با این همه مشتری نباید چندتا خط برای رفع ایراد مشتریهاش اختصاص بده ؟ مردم هزارتا مشکل دارند، چرا مشکل رو اضافه میکنید، بجای اینکه مشکل مردمو کمتر کنید؟
    علی نطاق بافکر ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید
    باسلام مدت۱۷ روز است پرونده اعتبارسنجی اینجانب درمرحله تایید اصلاحات است چرا این قد طول کشیده؟
    خدیجه محمدی نوسودی ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام من سفته الکترونیک به اندازه ۱۲۰ درصد تسهیلات خردیداری کردم اما بعد از گذشت یه هفته هنوز تایید نشده وضعیت من در انتظار بهبود اعتباری میباشد
    محمد ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام من قبلاً ضامن کسی شدم و خودمم از رسالت وام گرفتم الان وام گیرنده کامل تسویه کرده و خودمم چند ماه وامم تسویه شده ولی الان می‌خوام ضامن بشم میگه به دلیل رفتار نامناسب نمی تونم اعتبار سنجی کنم چکار کنم درست بشه
    عبدالله ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از پشتیبانی مرآت به شماره 02172423900 پیگیری بفرمایید
    سلام وقت بخیر من برای سامانه مرات قبلا با شماره قبلیم ثبت نام کردم الان بازیابی رمز عبور میزنم کد برای اون سیم کارت میره خواستم چه جوری میشه شماره جدید وارد کرد
    الهام 68 ۳ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از طریق شماره 02172423900 پشتیبانی مرآت پیگیری نمایید
    سلام خسته نباشید الان نزدیک به ۲۰ روز که. یه تایید اصلاحات پرونده من مونده سامانه مرات تایید نمیکنه چرا
    یاسین احمدپور ۳ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام وقتتون بخیر من تو سامانه رسالت درخواست وام دادم در سامانه مرآت هم برام متناسب میاد سفته هم خریدم ولی ادامه کار انجام نمیشه چکار باید انجام بدم ممنون از راهنمایی و همکاریتون
    لیلا بهامين ۳ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    وضعیت پرونده : در انتظار دریافت بهبود دهنده اعتباری هست با وجود اینکه سال گذشته سفته الکترونیک گرفتم مجدد باید سفته بگیرم؟ یا اینکه روزهای آتی پرونده تایید میشه؟
    فائزه قاسمی ۳ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام برای دریافت وام جدید ضامن و وام گیرنده بایستی سفته جدید صادر کنند
    گزارش اعتبارسنجی هنوز نیامده
    ولی اله عزیزی مهر ۴ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام ببخشید من وام رسالت میخوام از مرات اقدام کنم میگه به دلیل رفتار اعتباری نامناسب رد میشود من الان۳ سال میشه که وامم رو تسویه کردم ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر
    احمدسلیمی ۴ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام بنده اعتبار سنجی مرآت انجام شده در اردیبهشت ماه و تا اسفند ماه اعتبار داره و سفته هم خریداری کردم اما در ام رسالت برای درخواست وام خطا میزنه(اعتبارسنجی مرآت باید به روز رسانی شود) و نمیشه درخواستوام داد
    حسام ۴ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از پشتیبانی مرات به شماره 02172423900 پیگیری نمایید
مشاهده بیشتر ...