تصویر پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت

آخرین ویرایش:
انتشار:
389 دیدگاه
title

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات و مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت، معمولا هنگام دریافت تسهیلات از این بانک به‌کار می‌آید.

می‌دانید که دریافت وام از تمام بانک‌ها مستلزم طی کردن فرآیند اعتبارسنجی است و این کار در مورد بانک رسالت، در سامانه مرات انجام می‌شود.

برای دیدن وضعیت پرونده در مرات باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

اگر اعتبارسنجی خود را انجام داده و پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” را دریافت کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات مشاهده نتیجه اعتبارسنجی و پیگیری وضعیت پرونده را بررسی کنیم.

اگر هنوز درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرات را ثبت نکردید، باید به شما بگوییم که می‌توانید اعتبارسنجی مرات را به راحتی با اپلیکیشن آی‌کاپ انجام دهید.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت


برای مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت و یا پیگیری آن، وارد سامانه imerat.ir شوید. همچنین شما طبق مراحل زیر می‌توانید وارد اپلیکیشن آی‌کاپ شوید و جواب اعتبار سنجی فردی خود را دریافت کنید:

ورود به آی‌کاپ ← کاشی سامانه مرآت ← ورود ← نتیجه اعتبارسنجی

نتیجه اعتبارسنجی مرآت شامل 4 نوع نمره اعتباری (ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب)، ظرفیت بدهی، سقف ضمانت تعهد، باقی مانده سقف ضمانت تعهد و تاریخ اعتبار است.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از نتیجه اعتبارسنجی مرآت متقاضی را می‌بینید که توان بازپرداختی آن، متناسب و 5 میلیون و 300 هزار تومان است.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در سامانه مرات بانک رسالت

بسته به هر نوع نتیجه‌ای که صادر شده باشد، فرآیند پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات برای هر فرد متفاوت خواهد بود. پس به جواب اعتبارسنجی خود توجه کنید.

1 ممتاز: نیازی به تهیه سفته ندارید و برای ثبت درخواست وام، فقط باید به اینترنت بانک رسالت مراجعه کنید.

2 کاملاً متناسب: شما باید یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.

3 متناسب: یک فقره سفته الکترونیکی از خود را به همراه یک فقره سفته الکترونیکی از فرد ضامن ارائه بدهید.

4 نامتناسب: شرایط دریافت وام را ندارید و نیازی به طی کردن فرآیند پیگیری وضعیت پرونده نیست.

بعد از دریافت نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت (اگر وضعیت کاملا متناسب و متناسب را دریافت کردید)،
سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آی‌کاپ بگیرید.

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات


براساس مشاهده‌ها، حداکثر زمان لازم برای دریافت نتیجه اعتبار سنجی از سامانه مرآت، 7 روز پس از درخواست است. بعد از دریافت پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” با ورود به اپلیکیشن آی‌کاپ و یا ورود مستقیم به سامانه مرآت برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده در سامانه مرات روی علامت “نامه” در بخش وضعیت پرونده کلیک کنید. (پیگیری و مشاهده وضعیت پرونده برای تکمیل مراحل دریافت وام رسالت، ضروری است.)

با هر بار ورود می‌توانید وضعیت پرونده در سامانه مرات را ببینید. (تا زمانی که پرونده درخواست وام شما تشکیل نشده باشد، می‌بایست وضعیت خود را پیگیری کنید.)

در بخش زیر سعی کردیم تا هر کدام از این وضعیت‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود که در مرحله‌ی بعدی، چه کاری را انجام بدهید.

1 در انتظار دريافت بهبود دهنده اعتباری (چک و سفته)

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی و دریافت نتیجه‌ی آن، وضعیت شما به “در انتظار دریافت بهبود دهنده اعتباری” تغییر پیدا می‌کند.

  • منظور از بهبود دهنده اعتباری بانک رسالت چیست؟

بهبوددهنده همان سفته الکترونیکی است. برای دریافت بهبوددهنده بانک قرض الحسنه رسالت می‌بایست از خدمت سفته الکترونیکی اپلیکیشن اندرویدی آی‌کاپ استفاده کنید.

2 وضعیت تکمیل پرونده

اگر سفته الکترونیکی خودتان و ضامن را به درستی دریافت کرده باشید، بهبوددهنده‌های شما به طور خودکار ثبت می‌شوند و پرونده تکمیل می‌شود. در تصویر زیر، در ردیف 1، پرونده اعتبارستجی مرآت تکمیل شده است.

تکمیل پرونده اعتبارسنجی مرآت

عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی یعنی چه؟


اگر میزان مبلغ درخواست وام متقاضی از میزان اعتباری که در جواب اعتبارسنجی مشخص شده، بیشتر باشد، این وضعیت را می‌بینید. برای رفع این مشکل با پشتیبانی اپراتور سامانه مرآت به شماره 72423900-021 ارتباط برقرار کنید.

در 10 آبان 1400 اعلام شد که خدمات سایت www.imerat.ir در دسترس تمامی مردم کشور است و محدود به منطقه خاصی نیست.

سوالات متداول


چه زمانی برای پیگیری وضعیت پرونده در سایت مرات مراجعه کنیم؟

پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی برای پیگیری وضعیت پرونده در مرات می‌توانید به اپلیکیشن آی‌کاپ مراجعه کنید.

شماره تلفن سامانه مرآت چیست؟

برای ارتباط با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره 72423900-021 تماس حاصل کنید.

برای پیگیری پرونده مرات باید هزینه پرداخت کنم؟

همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، برای دریافت نتیجه‌ی پیگیری پرونده در مرات لازم است هزینه را از درگاه‌های شتاب پرداخت کنید.

بعد از اعتبارسنجی بانک رسالت چه باید کرد؟

پس از اعتبارسنجی بانک رسالت در سامانه مرآت، برای پیگیری وضعیت خود باید به سامانه مرآت مراجعه کنید. سپس، براساس وضعیت خود، اقدامات لازم برای تکمیل وضعیت پرونده را انجام بدهید.

جواب اعتبارسنجی رسالت چقدر طول می‌کشد؟

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرآت، حداکثر یک هفته طول می‌کشد تا نتیجه‌ی آن را دریافت کنید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    سلام من همه موارد دریافت وام رو انجام دادم همه کارها هم درست و مبلغ شرایط درمحذوذه اعتیبارسنجیه ولی به دلیل عدم پوشش نتیجه اعتبارسنجی مرات درخواستم رد شده نمیدونم چرا، چطور این مشکل رو حل کنم؟
    عزت جلالی ۴ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام خسته نباشی ببخشید من 11 روزه درخواست اعتبار سنجی دادم اما هنوز هیچ پیامکی یا جوابی برام نیومده
    اسماعیل عبدالکریمی ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر جهت کسب اطلاعات در این زمینه با پشتیبانی مرآت با شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس حاصل نمایید.
    سلام وقت بخیر بنده بعد از اعتبارسنجی و تکمیل پرونده درخواست 24 میلیون تسهیلات دادم اما متاسفانه به دلیل عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی رد شده هر بار با پشتیبانی تماس گرفتم تمامی آنها مشغول بودن لطفا راهنمایی کنید. ممنون
    مصطفی صالحی ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام. منظور از " کسر اعتبار دارد" چیست؟
    امین ظفری ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام شما باید مبلغ درخواست وامتون رو براساس براورد تسهیلات و بازپرداخت مشخص شده تون درج کنید.
    سلام من سه سال پیش وام گرفتم و بدلیل اینکه کرونا بوده اقساطم رو با تاخیر پرداخت کردم بعد از دوسال اعتبار سنجیم منفی میشه لطفا بررسی کنید
    سیاوش دهقانب ۱۸ ساعت قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر جهت کسب اطلاعات در این زمینه با پشتیبانی مرآت با شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس حاصل نمایید.
    درود وقتتون به خیر. وضعیت پرونده در حالت « بهبود دهنده اعتباری » هست. در صورتی که سفته الکترونیکی ثبت شده. چجوری باید از روند بهبود خارج بشه و تکمیل بشه؟ هربار که درخواست وام می‌زنم به خاطر عدم نتیجه اعتبارسنجی رد می‌شه
    محدثه محسنی ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام من چند سال قبل وام گرفتم از رسالت و با تاخیر چند هفته ای بازپرداخت. و انجام دادم اما از اون زمان هر وقت اعتبار سنجی میکنم جواب میاد که بعلت رفتار نامناسب ناشی از بازپرداخت بدهی های قبلی چکار باید بکنم که بتونم مجددا به چرخه عادی برگردم
    اعظم شجاع حیدری ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر جهت کسب اطلاعات در این زمینه با پشتیبانی مرآت با شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس حاصل نمایید.
    سلام من پنجشنبه درخواست وام دادم توی اینترنت بانک رسالت طبق چیزی که توی ایکاپ زده بود برای براورد تسهیلات. الان زده رد شده به دلیل عدم پوشش نتیجه اعتبارسنجی. با ۴۷۴۷ هم تماس میگیرم همش میگه تمام خطوط مشغول است چیکار باید کنم؟
    هاشمی ۴ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    آیا قبا از اعتبارسنجی میشود اقدام به خرید سفته کرد؟ اگر قبل از اعتبارسنجی سفته خریده باشیم اعتبار دارد؟
    امیرکرمی ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام خیر باید اول پرونده مرآت شما تشکیل شود .
    با سلام،من سال قبل اعتبار سنجی کردم و تا ۱۲ مهر اعتبار داره،۲ شهریور خودم سفته خریدم و ۶ شهریور ضامن سفته هارو‌‌ ضمانت کرده،ولی داخل مرآت که میشم اثری از پرونده مربوط به وام جدید و سفته ها نیست و فقط پرونده اعتبار سنجی وام سال قبل موجوده،دلیلش چیه؟
    علی جعفری ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام اگر پرونده اعتبارسنجی سال قبل شما اعتبار داره و پرونده جدیدی تشکیل ندادید سفته های شما در همان پرونده قبلی ثبت میشوند.
    سلام سفته ضامن در سامانه هر کار ثبت نمیکند هر دفعه می گوید استعلام با خطا مواجه شده است لطفٱ راهنمایی کنید
    مهدی چهرآزاد ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام پیغام مذکور به دلیل درخواست زیاد کاربران جهت دریافت سفته الکترونیک می‌باشد لطفا در بازه زمانی دیگری مجدد اقدام نمائید. سامانه سفته هرروز 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شماست.
    سلام مجدد همزمان من ضامنم سفته خرید کردیم ولی برای من تایید شده برای ضامنم ن ...چقدر طول می‌کشه!؟
    محمد دلارام ۱ ماه قبل
    با سلام، برای درخواست وام ۳۰ میلیون تومان، سفته به اندازه ۳۶ میلیون خریدم. اما باز درخواست وامم رد شده به علت عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی. علتش چیه؟ از کجا مطمئن بشم سفته در پرونده م ثبت شده؟
    ابراهیمی ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام برای من عدم پوشش میزنه درحالی که من امتیاز خریدم و در قسمت برآورد تسهیلات زده ۷۳ تومن میتونم بگیرم ولی نمیدونم چرا اینترنت بانک رد میکنه.
    محمد دلارام ۱ ماه قبل
    سلام درخواست اعتبار سنجی دادم پیام داده در انتظار بهبوددهنده چک و سفته چه کار باید بکنم
    الهه واحدی ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام برای من عدم پوشش میزنه درحالی که من امتیاز خریدم و در قسمت برآورد تسهیلات زده ۷۳ تومن میتونم بگیرم ولی نمیدونم چرا اینترنت بانک رد میکنه
    محمد دلارام ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام میزان وام درخواستی و بازپرداخت شما نباید بیشتر از اعتبارسنجی تعیین شده مرآت شما باشد.
    سلام من کارشناس ردم کرده و این پیامو داده سلام لطفا مستندات شغلی خود را تکمیل کنید این یعنی چی
    امین احمدی ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و وقت بخیر جهت کسب اطلاعات در این زمینه با پشتیبانی مرآت با شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس حاصل نمایید
مشاهده بیشتر ...