تصویر پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت

آخرین ویرایش:
انتشار:
514 دیدگاه
title

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات و مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت، معمولا هنگام دریافت تسهیلات از این بانک به‌کار می‌آید.

می‌دانید که دریافت وام از تمام بانک‌ها مستلزم طی کردن فرآیند اعتبارسنجی است و این کار در مورد بانک رسالت، در سامانه مرات انجام می‌شود.

برای دیدن وضعیت پرونده در مرات باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

اگر اعتبارسنجی خود را انجام داده و پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” را دریافت کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات مشاهده نتیجه اعتبارسنجی و پیگیری وضعیت پرونده را بررسی کنیم.

اگر هنوز درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرات را ثبت نکردید، باید به شما بگوییم که می‌توانید اعتبارسنجی مرات را به راحتی با اپلیکیشن آی‌کاپ انجام دهید.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت


برای مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت و یا پیگیری آن، وارد سامانه imerat.ir شوید. همچنین شما طبق مراحل زیر می‌توانید وارد اپلیکیشن آی‌کاپ شوید و جواب اعتبار سنجی فردی خود را دریافت کنید:

ورود به آی‌کاپ ← کاشی سامانه مرآت ← ورود ← نتیجه اعتبارسنجی

نتیجه اعتبارسنجی مرآت شامل 4 نوع نمره اعتباری (ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب)، ظرفیت بدهی، سقف ضمانت تعهد، باقی مانده سقف ضمانت تعهد و تاریخ اعتبار است.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از نتیجه اعتبارسنجی مرآت متقاضی را می‌بینید که توان بازپرداختی آن، متناسب و 5 میلیون و 300 هزار تومان است.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در سامانه مرات بانک رسالت

بسته به هر نوع نتیجه‌ای که صادر شده باشد، فرآیند پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات برای هر فرد متفاوت خواهد بود. پس به جواب اعتبارسنجی خود توجه کنید.

1 ممتاز: نیازی به تهیه سفته ندارید و برای ثبت درخواست وام، فقط باید به اینترنت بانک رسالت مراجعه کنید.

2 کاملاً متناسب: شما باید یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.

3 متناسب: یک فقره سفته الکترونیکی از خود را به همراه یک فقره سفته الکترونیکی از فرد ضامن ارائه بدهید.

4 نامتناسب: شرایط دریافت وام را ندارید و نیازی به طی کردن فرآیند پیگیری وضعیت پرونده نیست.

بعد از دریافت نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت (اگر وضعیت کاملا متناسب و متناسب را دریافت کردید)،
سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آی‌کاپ بگیرید.

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات


براساس مشاهده‌ها، حداکثر زمان لازم برای دریافت نتیجه اعتبار سنجی از سامانه مرآت، 7 روز پس از درخواست است. بعد از دریافت پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” با ورود به اپلیکیشن آی‌کاپ و یا ورود مستقیم به سامانه مرآت برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده در سامانه مرات روی علامت “نامه” در بخش وضعیت پرونده کلیک کنید. (پیگیری و مشاهده وضعیت پرونده برای تکمیل مراحل دریافت وام رسالت، ضروری است.)

با هر بار ورود می‌توانید وضعیت پرونده در سامانه مرات را ببینید. (تا زمانی که پرونده درخواست وام شما تشکیل نشده باشد، می‌بایست وضعیت خود را پیگیری کنید.)

در بخش زیر سعی کردیم تا هر کدام از این وضعیت‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود که در مرحله‌ی بعدی، چه کاری را انجام بدهید.

1 در انتظار دريافت بهبود دهنده اعتباری (چک و سفته)

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی و دریافت نتیجه‌ی آن، وضعیت شما به “در انتظار دریافت بهبود دهنده اعتباری” تغییر پیدا می‌کند.

  • منظور از بهبود دهنده اعتباری بانک رسالت چیست؟

بهبوددهنده همان سفته الکترونیکی است. برای دریافت بهبوددهنده بانک قرض الحسنه رسالت می‌بایست از خدمت سفته الکترونیکی اپلیکیشن اندرویدی آی‌کاپ استفاده کنید.

2 وضعیت تکمیل پرونده

اگر سفته الکترونیکی خودتان و ضامن را به درستی دریافت کرده باشید، بهبوددهنده‌های شما به طور خودکار ثبت می‌شوند و پرونده تکمیل می‌شود. در تصویر زیر، در ردیف 1، پرونده اعتبارستجی مرآت تکمیل شده است.

تکمیل پرونده اعتبارسنجی مرآت

عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی یعنی چه؟


اگر میزان مبلغ درخواست وام متقاضی از میزان اعتباری که در جواب اعتبارسنجی مشخص شده، بیشتر باشد، این وضعیت را می‌بینید. برای رفع این مشکل با پشتیبانی اپراتور سامانه مرآت به شماره 72423900-021 ارتباط برقرار کنید.

در 10 آبان 1400 اعلام شد که خدمات سایت www.imerat.ir در دسترس تمامی مردم کشور است و محدود به منطقه خاصی نیست.

سوالات متداول


چه زمانی برای پیگیری وضعیت پرونده در سایت مرات مراجعه کنیم؟

پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی برای پیگیری وضعیت پرونده در مرات می‌توانید به اپلیکیشن آی‌کاپ مراجعه کنید.

شماره تلفن سامانه مرآت چیست؟

برای ارتباط با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره 72423900-021 تماس حاصل کنید.

برای پیگیری پرونده مرات باید هزینه پرداخت کنم؟

همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، برای دریافت نتیجه‌ی پیگیری پرونده در مرات لازم است هزینه را از درگاه‌های شتاب پرداخت کنید.

بعد از اعتبارسنجی بانک رسالت چه باید کرد؟

پس از اعتبارسنجی بانک رسالت در سامانه مرآت، برای پیگیری وضعیت خود باید به سامانه مرآت مراجعه کنید. سپس، براساس وضعیت خود، اقدامات لازم برای تکمیل وضعیت پرونده را انجام بدهید.

جواب اعتبارسنجی رسالت چقدر طول می‌کشد؟

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرآت، حداکثر یک هفته طول می‌کشد تا نتیجه‌ی آن را دریافت کنید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    سلام خسته نباشید بعد از صدور سفته ضامن چه مدت طول میکشه وضعیت بهبود دهنده چک و سفته به تکمیل مدارک تغییر کنه ؟؟
    سلیم خضری ۴ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام پس از ثبت کلیه سفته‌های لازم از طرف متقاضی و ضامن، ظرف مدت ۷۲ ساعت کاری پرونده شما تکمیل خواهد شد.
    بعد از ثبت سفته توسط خودم و تایید توسط ضامن، این پیام اومد. ضامن باید چیکار کنه که پرونده تکمیل بشه؟ آی کاپ سفته الکترونیک شما با شناسه ضمانت شد .جهت تکمیل پرونده اعتبارسنجی ادامه فرایند ضمانت را از ضامن پیگیری نمایید
    راد ۵ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام وقت بخیر جهت پیگیری این مورد با پشتیبانی مرات به شماره 02172423900 تماس بگیرید.
    سلام ۴ ماه است سفته های مربوط به خود و ضامن را با موفقیت در آی کاپ خریده ام اما هنوز وضعیت پرونده ام در انتظار بهبود دهنده اعتباری است. در این ۴ ماه پیوسته سعی کرده ام با پشتیبانی مرآت تماس بگیرم اما هرگز موفق نشده ام و همیشه می فرماید کلیه خطوط مشغول است. لطفاً کمکم کنید ۴ ماه واقعاً وقت زیادی است. ۰۹۱۴۱۶۷۳۵۰۲
    سامان فاتحی ۵ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام در سامانه مرآت اعتبار سنجی شدم امروز جواب اومد.رد درخواست.خواستم ببینم باید چکارکنم که دوباره بتونم اعتبار سنجی بشم
    پرستو ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام و عرض ادب برای کسب و پیگیری پرونده مرآت خود با شماره 021-72423900 تماس بگیرید
    سلام در وضعیت پرونده برا من اومد پرونده اعتبار سنجی تکمیل شد باید چیکار کنم
    سجاد ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام بعد از تکمیل پرونده میتونید درخواست تسهیلاتتون رو از طریق همراه بانک یا اینترنت بانک رسالت ثبت کنید .
    سلام. چطور میشه فهمید چه مقدار سفته خرید کردیم ؟
    مسعود زمانی ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام وقت بخیر سفته‌های صادرشده خود را می‌توانید در قسمت سفته‌های من مشاهده کنید.
    سلام ببخشید در نتیجه اعتبارسنجی ظرفیت بدهی صفر توان بازپرداخت ۸میلیون و نهصدتومن هست و امتیاز دارم اما بانک درخواست تسهیلات رو رد میکنه چرا ظرفیت بدهی رو زده صفر
    Bita ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام وقت بخیر جهت پیگیری این مورد با پشتیبانی بانک رسالت به شماره 0214747 تماس بگیرید.
    سلام روز بخیر برای من عدم پوشش اعتبار سنجی اومده بعد از 2 هفته چیکار باید انجام بهم/
    نازنین ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    پیام بهبود دهنده اعتباری بعد از چند ساعت میاد جوابش
    پارسا خیراندیش ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام پس از ثبت کلیه سفته‌های لازم از طرف متقاضی و ضامن، ظرف مدت ۷۲ ساعت کاری پرونده شما تکمیل خواهد شد.
    با سلام اعتباری سنجی اینجانب تایید شد از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ منتظر بهبود دهنده اعتباری هست تا چه تاریخی باید منتظر باشم سفته را هم خریداری کردم
    پارسا خیراندیش ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام من اعتبار سنجیش کردم و بعد از یک هفته جوابش اومد و بعد درخواست وام دادم ولی رد شد وعلتش رو نوشت (عدم وجود نتیجه اعتبار سنجی جهت نیازهای ضروری).. این یعنی چی الان باید چکار کنم؟
    امیر ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام من توی مرات اعتبار سنجی زدم هزینه هم پرداخت کردم مبلغ وامم هم ۸ تومنه سفته الکترونیک هم خرید کردم ضامن هم سفته خریده واسم ولی هنوز توی مرات زده در انتظار بهبود دهنده اعتباری چیکار باید بکنم
    حمید توسلی ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام وقت بخیر چرا هر بار اعتبار سنجی میزنم بلافاصله این پیام میاد؟ (مرآت به دلیل رفتار اعتباری نامتناسب، درخواست شما به شماره پرونده 10003 رد شد. شما می‌توانید پس از ۲۴ ساعت مجددا ثبت درخواست کنید.)
    صادقی ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام وقت بخیر برای پیگیری این مورد با پشتیبانی مرات به شماره 02172423900 تماس بگیرید.
    سلام من اعتبار سنجی ام کامل شده و نتیجه اعتبار سنجی کاملا متناسب بوده از 400 میلیون که برام تعین شده هنوز 240 میلیون باقی مانده توان بازپرداخت اقساط هم زده 7 میلیون الان 90 میلیون امتیاز دارم که میتونم 12 ماهه بگیرم آمدم ولی آمدم 52 میلیون زدم 10 ماهه و 63 میلیون هم سفته خریدم برام پیام عدم پوشش آمده الان مشکل از کجاست آیا مشکل از اینه که هنوز سه روز از خرید سفته نگذشته یا مشکل چیز دیگه ای هست لطفا راهنمایی بفرمایید
    میثم اسماعیلی ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام بنده و ضامن دو سه روزه سفته را ثبت کردیم ولی هنوز نتیجه اعتبار سنجی کامل نشده چطوری پیگیری کنم
    ابوالفضل عسکری ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
مشاهده بیشتر ...