تصویر وضعیت پرونده در سامانه مرات بانک رسالت و مشاهده نتیجه اعتبارسنجی

وضعیت پرونده در سامانه مرات بانک رسالت و مشاهده نتیجه اعتبارسنجی

آخرین ویرایش:
انتشار:
183 دیدگاه
title

وضعیت پرونده در سامانه مرات بانک رسالت را پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی می‌توانید پیگیری کنید. حداکثر زمان لازم برای پیگیری پرونده سامانه مرآت، بین 7 روز الی یک ماه پس از ثبت درخواست می‌باشد.

برای ثبت درخواست اعتبارسنجی در مرات، کلیک کنید:

در مطلب زیر به جزئیات مشاهده نتیجه اعتبارسنجی تا پیگیری پرونده در سامانه مرات اشاره کردیم و در بخش دیدگاه به سوالات شما پاسخ می‌دهیم. چنانچه شما تمایل دارید تا با پشتیبانی سامانه مرات ارتباط برقرار کنید، با شماره تماس 72423900-021 بگیرید.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت


منظور از نتیجه اعتبارسنجی مرآت همان 4 نوع نمره اعتباری است که در ادامه زیر به آن اشاره کرده‌ایم. بسته به هر نوع نتیجه‌ای که برای شما صادر شده باشد، سایر فرآیند وضعیت پرونده در سامانه مرات را طی می‌کنید.

در انتظار پرداخت در مرات

پیش نیاز مشاهده اعتبارسنجی مرآت، پرداخت هزینه‌ی آن است. پس ابتدا، این هزینه را به صورت آنلاین از طریق یکی از درگاه‌های عضو شتاب اقدام کنید.

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی مرآت، نتیجه‌ای را که در برگه پرونده خود مشاهده می‌کنید؛ ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

نتایج اعتبارسنجی مرآت

1 ممتاز: برای دریافت وام، نیازی به ارائه سفته ندارید و درخواست وام در اینترنت بانک رسالت را ثبت کنید.

2 کاملاً متناسب: شما باید یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.

3 متناسب: یک فقره سفته الکترونیکی از خود را به همراه یک فقره سفته الکترونیکی از فرد ضامن ارائه بدهید.

4 نامتناسب: شرایط دریافت وام را ندارید و نیازی به طی کردن فرآیند پیگیری وضعیت پرونده نیست.

برای مشاهده نتایج فوق از اپلیکیشن آی‌کاپ طبق مراحل زیر عمل کنید:

ورود به آی‌کاپ ← کاشی سامانه مرآت ← ورود ← نتیجه اعتبارسنجی

در تصویر زیر، نمونه‌ای از نتیجه اعتبارسنجی مرآت را می‌بینید:

نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت

بعد از اعلام نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت (اگر وضعیت کاملا متناسب و متناسب را دریافت کردید)، سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آی‌کاپ بگیرید.

وضعیت پرونده در سامانه مرات


براساس مشاهده‌ها، حداکثر زمان لازم برای اعلام نتیجه اعتبارسنجی، 7 روز پس از درخواست است. در طی این فاصله زمانی می‌توانید برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده در سامانه مرات طبق مسیر زیر اقدام کنید:

ورود به آی‌کاپ ← کاشی سامانه مرآت ← ورود ← علامت “نامه” در منوی وضعیت پرونده

پیگیری پرونده در سامانه مرات

با هر بار ورود به بخش وضعیت پرونده، وضعیت‌ خود را می‌توانید ببینید. سعی کردیم تا هر یک از این وضعیت‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود که در مرحله‌ی بعدی، چه کاری را انجام بدهید.

در انتظار دريافت بهبود دهنده اعتباری (چک و سفته)

یکی از پیامک‌هایی که بعد از اعلام جواب اعتبارسنجی دریافت می‌کنید، “در انتظار دریافت بهبود دهنده اعتباری” است.

  • منظور از بهبود دهنده اعتباری بانک رسالت چیست؟

بهبوددهنده همان سفته الکترونیکی است. برای دریافت بهبود دهنده بانک قرض الحسنه رسالت از خدمت سفته الکترونیکی در آی‌کاپ استفاده کنید.

در انتظار تشکیل پرونده بانک رسالت یعنی چه؟

یکی از پرسش‌های رایج برای وضعیت پرونده در سامانه مرات بانک رسالت این است: “در انتظار تشکیل پرونده بانک رسالت یعنی چه؟” پاسخ این است که بعد از دریافت نتیجه اعتبارسنجی در imerat.ir، بررسی بانک و استعلام از مرآت، عبارت “در انتظار تشکیل پرونده” را مشاهده می‌کنید.

(چنانچه تصمیم دارید وام فوری بانک رسالت را دریافت کنید، لازم است تا از خدمت اعتبارسنجی مرآت در اپلیکیشن آی‌کاپ استفاده کنید.)

ثبت بهبود دهنده بانک رسالت

یک مرحله قبل از وضعیت “تشکیل پرونده”، پیامک ثبت بهبود دهنده بانک رسالت را دریافت می‌کنید. اگر شرایط زیر را رعایت کرده باشید:

  • برای نمره کاملا متناسب:

بعد از اینکه سفته را خریداری کردید و برای شما صادر شد، پیامک ثبت بهبود دهنده بانک رسالت را دریافت می‌کنید.

  • برای نمره متناسب:

اگر متقاضی، سفته را دریافت کرد و بعد از آن هم ضامن، ضمانت سفته را انجام داد و سفته صادر شد؛ این دو اطلاعات در سامانه مرات ثبت می‌شود و پیامک “بهبوددهنده‌های شما ثبت شد” را دریافت می‌کنید.

چنانچه سفته فرد متقاضی ثبت شود، اما ضمانت آن ثبت نشود؛ این پیامک را دریافت نمی‌کنید.

در مطلب دیگری به موضوع محاسبه مبلغ سفته برای وام رسالت اشاره کردیم تا این فرآیند را به درستی انجام دهید.

وضعیت تشکیل پرونده چیست؟

وقتی شما درخواست تسهیلات را در اینترنت بانک یا همراه بانک ثبت می‌کنید، اگر مشکلی در سفته و اعتبارسنجی نداشته باشد؛ وضعیت “در انتظار تشکیل پرونده” شما به وضعیت “تشکیل پرونده” تغییر می‌کند.

عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی یعنی چه؟

اگر میزان مبلغ درخواست وام متقاضی از میزان اعتباری که در جواب اعتبارسنجی مشخص شده، بیشتر باشد، این وضعیت را می‌بینید.

در 10 آبان 1400 اعلام شد که خدمات سایت www.imerat.ir در دسترس تمامی مردم کشور است و محدود به منطقه خاصی نیست.

سوالات متداول پیگیری پرونده در سامانه مرات


چه زمانی برای پیگیری وضعیت پرونده در سایت مرات مراجعه کنیم؟

پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی می‌توانید برای پیگیری وضعیت پرونده در مرات به اپلیکیشن آی‌کاپ مراجعه کنید.

برای دریافت نتیجه در پیگیری پرونده مرات باید هزینه پرداخت کنم؟

همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، برای دریافت نتیجه‌ی پیگیری پرونده در مرات لازم است هزینه را از درگاه‌های شتاب پرداخت کنید.

شماره تلفن سامانه مرآت چیست؟

برای ارتباط با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره 72423900-021 تماس حاصل کنید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    با سلام من اعتبار سنجی کردم و تایید شد وامم. بعد سفته خریدم هم خودم هم ضامن 4 بهمن ولی با گذشت 6 روز هنوز پیام برام نیومده و پشتیبانی هم یک ساعت پشت خط بودم مقدور نشد صحبت کنم
    احمدرضا کریمی ۱۶ ساعت قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی لطفا مشخصات کامل متقاضی و ضامن را به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید.
    سلام.وقت بخیر.من اطلاعات خودم را در اپلیکیشن وارد کردم منتها در قسمت افزودن مستندات تاییدیه شغلی سامانه هیچ عکس العملی نشون نمیدن و قسمت افزودن فایل کار نمیکنه. راهنمایی میفرمایید؟ ممنون
    تانیا محمدی ۱۷ ساعت قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام و عرض ادب این مشکل به صورت موقت می‌باشد. لطفا در زمان دیگری اقدام نمایید.
    سلام بنده درخواست وام دارم به صورت 7ماهه ویکجا ولی بانک ردم کرده نوشته عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی
    حسین ۳ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام این پیام ممکن است به دلیل عدم ثبت سفته به مبلغ مورد نیاز، باشد.
    با سلام. من پس از اعتبار سنجی و خرید سفته ، پیام بهبود دهنده های شما ثبت شده نیز دریافت کردم. اما پس از درخواست وام با ورود به اینترنت بانک متوجه شدم که درخواستم رد شده و دلیل آن را عدم نتیجه اعتبارسنجی زده بود . میخواستم ببینم باید از کجا پیگیری کنم. و اینکه بعد از خرید سفته آیا برای ضامن هم باید پیام ثبت بهبود دهنده بیاد یا نه؟
    صدیقه قاسمی ۴ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام پس از ثبت سفته توسط متقاضی و ضامن، ظرف مدت 72 ساعت کاری، پرونده تکمیل می‌گردد. لطفا پس از آن درخواست وام را ثبت کنید.
    سلام من 1 بهمن سفته گرفتم نه تو مرات تشکیل پرونده شده نه پیامکی اومده میگن ایکاپ سفته رو ثبت نکرده هر چی با پشتیبانی تماس میگیرم کسی پاسخگو نیست میشه راهنمایی کنید
    نگین مختاری ۴ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی موضوع لطفا مشخصات کامل متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید.
    سلام من‌پارسال وام دریافت کردم تا سقف میزان اعتبار سنجیم الان مجدد میخوام وام بگیرم اما دوباره میخوام اعتبارسنجی کنم‌چون حقوقم از پارسال چند برابر شده و الان توانایی باز پرداخت وام دوم رو هم دارم.وام قبلیم شهریور سال بعد تموم میشه .میخوام ببینم امکان اعتبار سنجی مجدد وجود داره؟
    فرزانه قاضی ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام بله؛ این موضوع امکان‌پذیر است.
    با سلام، بنده واسه وام دانشجویی اقدام کردم، تا مرحله خرید سفته پیش رفتم، پیام اومد واسم که تا سه روز کاری ثبت میشه و به شما اطلاع داده میشه، اما با گذشت چهار روز کاری هنوز پیامی در مورد ثبت سفته واسم نیومده. مشکل از چیه؟
    علی حیدری ۶ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    با سلام بنده نزدیک سه ماه پیش بعد از مراحل اعتبار سنجی وام دریافت کردم و الان بعد از کسب امتیاز حساب دوباره میخواهم وام بگیرم ولی درخواستم به علت عدم پوشش اعتبار سنجی رد شد درصورتی که مبلغ بدهی من در اعتبار سنجی هنوز 128 ملیون هسته
    علی قاضی‌زاده ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام ممکن است بهبوددهنده (چک یا سفته) به مبلغ لازم صادر نکرده باشید.
    سلام 6سال پیش از بانک رسالت وام گرفتم و چند قسط با تاخیر پرداخت کردم و درحال حاضر مجدد برا گرفتم وام اقدام به اعتبار سنجی کردم که جواب آمده به دلیل رفتار نامتناسب در بازپرداخت وامهای قبلی امکان اعتبار سنجی نیست لطفا راهنمایی بفرمائید در جهت رفع این مشکل
    ابوذر ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام لطفا با پشتیبانی بانک رسالت با شماره 0214747 تماس حاصل نمایید.
    سلام خسته نباشید. من همه کارها رو انجام دادم.هم خودم وهم ضامن سفته گرفتیم وتایید شد.چند روز قبلش هم نتیجه اعتبار سنجی تایید شد.الان که درخواست تسهیلات کردیم زده نتیجه پرونده رد شده..که علت رو زده عدم وجود نتیجه اعتبار سنجی... درصورتی که نتیجه اعتبار سنجی رو تایید کرده بود. لطفا راهنمایی کنید ممنون
    شهرام ساریخانی ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام طبق پیگیری به عمل آمده سفته ضامن جنابعالی در تاریخ 25 دی‌ماه ثبت شده است. زمان لازم برای ثبت سفته‌ها و تکمیل پرونده مرآت 72 ساعت کاری است. لطفا تا آن زمان صبور باشید.
    سلام. یعنی ۷۲ ساعت بعد از خرید و ضمانت سفته درخواست وام رو بدیم؟.
    یزدان محمدحسینی ۵ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام پس از 72 ساعت، سفته‌های متقاضی و ضامن در پرونده مرآت ثبت شده و پرونده تکمیل می‌شود. پس از آن درخواست تسهیلات خود را ثبت کنید.
    سلام من خودم و ضامنم سفته خریداری کردیم از ای کاپ پیام اومد که سه روز دیگه تائید میشه الان ۵ روزی گذشته و از زمان ۷۲ ساعت کاری هم گذشته و هنوز تائید نشده و تو مرعات نوشته در انتظار بهبود دهنده چی کار باید کنم ؟
    عطیه قاضی ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی موضوع مشخصات کامل متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید.
    سلام من ضامنم یک بار برای یک نفر دیگر اعتبار سنجی شده برای وام رسالت آیا دوباره برای وام جدید که می خو اهم بگیرم دوباره باید اعتبار سنجی شود؟
    محمد جواد ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام اعتبارسنجی در سامانه مرآت به مدت یک سال دارای اعتبار است.
    سلام. بنده سفته خودم و ضامن رو تحویل دادم. گفتن ثبت بشه بعد برو درخواست وام بزن .. الان چهار روز گذشته . چطور من بفهمم که سفته هام ثبت شدن. که درخواست وام بزنم. آیا پیامک میاد. کمک کنید ممنون میشم.
    صادق حیدرزهی ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام این موضوع از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. ضمنا شما می‌توانید وضعیت پرونده مرآت خود را بررسی کنید؛ پس از اینکه وضعیت پرونده تکمیل شد، درخواست وام را ثبت کنید.
    سلام بنده شرایط کاملا متناسب رو در اعتبار سنجی دارم، الان سفته خریداری کردم، چه جوری باید ثبت کنم؟ زمانی که صامن هم خودم باشم قبول نمیکنه اینو لطفا توضیح بدید
    میثم میرزایی ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام سفته ثبت‌شده ظرف مدت 72 ساعت کاری به صورت خودکار به پرونده مرآت منتقل خواهد شد. ضمنا چنانچه رتبه اعتباری شما کاملا متناسب است، نیازی به ضامن وجود ندارد.
    سلام بنده با حقوق ماهانه 10 میلیون تومان و قدرت بازپرداخت 1 میلیون تومان اقساط ماهانه در سامانه ثبت نام کردم و فیش حقوق مهر و امضاء شده شرکت خصوصی که در آن فعالیت میکنم را نیز بارگذاری نموده ام. در قسمت بررسی توسط کارشناس اعتبار سنجی رد شده است به دلیل عدم تائید مستندات بارگذاری شده. چه مستنداتی میبایست بارگذاری کنم. متشکرم.
    فرزان جمالیان ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام شما می‌توانید سابقه بیمه و گردش حسابی که حقوق به آن واریز می‌شود را نیز بارگذاری نمایید.
    سلام ببخشیدمن وام گرفتم وچون بلدنبودم مبلغ میزان درامدوتوان بازپرداخت روکم زدم و وامم روکم دادبهم الان چیجوری میتونم اون قسمت رواصلاح کنم ودوباره بایداعتبارسنجی بزنم؟چون بازامتیازدارم میخام وام بگیرم
    ش جعفرزاده ۴ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت کسب اطلاعات در این زمینه با پشتیبانی بانک رسالت با شماره 0214747 تماس حاصل نمایید.
مشاهده بیشتر ...