تصویر پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت

آخرین ویرایش:
انتشار:
۷۴۵ دیدگاه

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات و مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت، معمولا هنگام دریافت تسهیلات از این بانک به‌کار می‌آید.

می‌دانید که دریافت وام از تمام بانک‌ها مستلزم طی کردن فرآیند اعتبارسنجی است و این کار در مورد بانک رسالت، در سامانه مرات انجام می‌شود.

برای دیدن وضعیت پرونده در مرات باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

اگر اعتبارسنجی خود را انجام داده و پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” را دریافت کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات مشاهده نتیجه اعتبارسنجی و پیگیری وضعیت پرونده را بررسی کنیم.

اگر هنوز درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرات را ثبت نکردید، باید به شما بگوییم که می‌توانید اعتبارسنجی مرات را به راحتی با اپلیکیشن آی‌کاپ انجام دهید.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت


برای مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت و یا پیگیری آن، وارد سامانه imerat.ir شوید. همچنین شما طبق مراحل زیر می‌توانید وارد اپلیکیشن آی‌کاپ شوید و جواب اعتبار سنجی فردی خود را دریافت کنید:

ورود به آی‌کاپ ← کاشی سامانه مرآت ← ورود ← نتیجه اعتبارسنجی

نتیجه اعتبارسنجی مرآت شامل ۴ نوع نمره اعتباری (ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب)، ظرفیت بدهی، سقف ضمانت تعهد، باقی مانده سقف ضمانت تعهد و تاریخ اعتبار است.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از نتیجه اعتبارسنجی مرآت متقاضی را می‌بینید که توان بازپرداختی آن، متناسب و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در سامانه مرات بانک رسالت

بسته به هر نوع نتیجه‌ای که صادر شده باشد، فرآیند پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات برای هر فرد متفاوت خواهد بود. پس به جواب اعتبارسنجی خود توجه کنید.

۱ ممتاز: نیازی به تهیه سفته ندارید و برای ثبت درخواست وام، فقط باید به اینترنت بانک رسالت مراجعه کنید.

۲ کاملاً متناسب: شما باید یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.

۳ متناسب: یک فقره سفته الکترونیکی از خود را به همراه یک فقره سفته الکترونیکی از فرد ضامن ارائه بدهید.

۴ نامتناسب: شرایط دریافت وام را ندارید و نیازی به طی کردن فرآیند پیگیری وضعیت پرونده نیست.

بعد از دریافت نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت (اگر وضعیت کاملا متناسب و متناسب را دریافت کردید)،
سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آی‌کاپ بگیرید.

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات


براساس مشاهده‌ها، حداکثر زمان لازم برای دریافت نتیجه اعتبار سنجی از سامانه مرآت، ۷ روز پس از درخواست است. بعد از دریافت پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” با ورود به اپلیکیشن آی‌کاپ و یا ورود مستقیم به سامانه مرآت برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده در سامانه مرات روی علامت “نامه” در بخش وضعیت پرونده کلیک کنید. (پیگیری و مشاهده وضعیت پرونده برای تکمیل مراحل دریافت وام رسالت، ضروری است.)

با هر بار ورود می‌توانید وضعیت پرونده در سامانه مرات را ببینید. (تا زمانی که پرونده درخواست وام شما تشکیل نشده باشد، می‌بایست وضعیت خود را پیگیری کنید.)

در بخش زیر سعی کردیم تا هر کدام از این وضعیت‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود که در مرحله‌ی بعدی، چه کاری را انجام بدهید.

۱ در انتظار دريافت بهبود دهنده اعتباری (چک و سفته)

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی و دریافت نتیجه‌ی آن، وضعیت شما به “در انتظار دریافت بهبود دهنده اعتباری” تغییر پیدا می‌کند.

  • منظور از بهبود دهنده اعتباری بانک رسالت چیست؟

بهبوددهنده همان سفته الکترونیکی است. برای دریافت بهبود دهنده بانک قرض الحسنه رسالت می‌بایست از خدمت سفته الکترونیکی اپلیکیشن اندرویدی آی‌کاپ استفاده کنید.

۲ وضعیت تکمیل پرونده

اگر سفته الکترونیکی خودتان و ضامن را به درستی دریافت کرده باشید، بهبوددهنده‌های شما به طور خودکار ثبت می‌شوند و پرونده تکمیل می‌شود. در تصویر زیر، در ردیف ۱، پرونده اعتبارستجی مرآت تکمیل شده است.

تکمیل پرونده اعتبارسنجی مرآت

بهبود دهنده های شما با موفقیت ثبت شد یعنی چه؟


پیامک ثبت بهبود دهنده بانک رسالت : پس از حداکثر ۷۲ ساعت (سه روز کاری) از تهیه سفته الکترونیک، پیامکی با محتوای “بهبود دهنده های شما با موفقیت ثبت شد” به شماره ای که با آن ثبت نام را انجام داده اید ارسال می شود.
پس از دریافت این پیامک می توانید به همراه بانک/اینترنت رسالت وارد شوید و از بخش تسهیلات با کلیک روی “درخواست جدید” تقاضای دریافت وام خود را ثبت کنید.

عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی یعنی چه؟


اگر میزان مبلغ درخواست وام متقاضی از میزان اعتباری که در جواب اعتبارسنجی مشخص شده، بیشتر باشد، این وضعیت را می‌بینید. برای رفع این مشکل با پشتیبانی اپراتور سامانه مرآت به شماره ۷۲۴۲۳۹۰۰-۰۲۱ ارتباط برقرار کنید.

در ۱۰ آبان ۱۴۰۰ اعلام شد که خدمات سایت www.imerat.ir در دسترس تمامی مردم کشور است و محدود به منطقه خاصی نیست.

رفتار اعتباری نامناسب بانک رسالت چیست ؟


اگر پیامک ” بدلیل رفتار اعتباری نامناسب ناشي از وام قبلي شما …. ” را دریافت کردید یعنی اعتبار سنجی شما تایید نشده است. می بایست وام گیرنده مدارک ضمانتی را به بانک رسالت ارائه نماید. جهت پیگیری این مورد با پشتیبانی مرات به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس بگیرید.

در انتظار تشکیل پرونده بانک رسالت چقدر طول میکشد ؟

به طور کلی، زمان انتظار برای تشکیل پرونده وام در بانک رسالت کمتر از یک روز کاری است و در عرض چند ساعت انجام می شود. اما در مواردی ممکن است تا چند روز زمان ببرد. پس از تشکیل پرونده، شما می توانید به راحتی از طریق اینترنت بانک یا موبایل بانک، قرارداد وام خود را امضا کنید. تنها چند ساعت پس از امضای قرارداد، مبلغ وام به حساب شما واریز خواهد شد.

سوالات متداول


چه زمانی برای پیگیری وضعیت پرونده در سایت مرات مراجعه کنیم؟

پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی برای پیگیری وضعیت پرونده در مرات می‌توانید به اپلیکیشن آی‌کاپ مراجعه کنید.

شماره تلفن سامانه مرآت چیست؟

برای ارتباط با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره ۷۲۴۲۳۹۰۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

برای پیگیری پرونده مرات باید هزینه پرداخت کنم؟

همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، برای دریافت نتیجه‌ی پیگیری پرونده در مرات لازم است هزینه را از درگاه‌های شتاب پرداخت کنید.

بعد از اعتبارسنجی بانک رسالت چه باید کرد؟

پس از اعتبارسنجی بانک رسالت در سامانه مرآت، برای پیگیری وضعیت خود باید به سامانه مرآت مراجعه کنید. سپس، براساس وضعیت خود، اقدامات لازم برای تکمیل وضعیت پرونده را انجام بدهید.

جواب اعتبارسنجی رسالت چقدر طول می‌کشد؟

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرآت، حداکثر یک هفته طول می‌کشد تا نتیجه‌ی آن را دریافت کنید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    سلام خسته نباشید... ما از تاریخ1404/04/05 اعتبار سنجی رو انجام دادیم تاریخ1404/04/06 هزینه اعتباری رو پرداخت کردیم و تاریخ1404/04/08 مشخصات فردی تأیید شد و در همان تاریخ1404/04/08 پیامک اومد انجام اصلاحات توسط متقاضی که اصلاحات برای سابقه بیمه بود از سایت تامین اجتماعی کد رهگیری اومد و اسکرین گرفتم و بارگذاری کردم قسمت مدارک شغلی و بعد نوشت در انتظار تایید اصلاحات(استعلام) و امروز1404/04/16 می‌باشد و 11روزه میگذره چرا جواب اعتبار سنجی نمیاد آیا مشکلی داره؟؟ باید چکاری انجام بدم ؟ ممنونم ازتون
    همت ۴ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    هر چقدر با این شماره تماس می‌گیرم میگه در حال حاضر کلیه خطوط مشغول است لطفاً بعداً تماس بگیرید...
    همت ۴ روز قبل
    سلام برای وام رسالت در مرحله دوم اعتبار سنجی که فیش خواسته بارگذاری کردم ولی هنوز جواب استعلام نیومده؟ از 29 خرداد تا حالا؟
    کریمی ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام. من پرونده جدید ارزیابی اعتباری تشکیل دادم و هزینه پرداخت کردم. تا مرحله بارگذاری مدارک جدید و احکام کارگزینی و مستندات مالی هم رفتم. بهبود دهنده هم سفته خریدم. نوشت پرونده تکمیل شده . همان تاریخ دوباره پیام داد پرونده منقضی شده. دیوانه خانه ست مرات.
    معصومه ورزنده ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    با سلام من در سامانه مرآت اعتارسنجی انجام دادم اما نیاز به اصلاحیه داشت . اصلاحات رو هم انجام دادم الان 10 روز کاری مگذره اما جوابی نیومده. چیکار کنم
    پریسا ۲ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام آیا برای دریافت وام از بانک رسالت، ضامن نیز نیاز به اعتبارسنجی در سامانه مرآت دارد؟
    شهرام باغبانباشی ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام برای پرونده های وام بانک رسالت ضامن بایستی علاوه بر پرونده مرات حساب فعال بانک هم داشته باشد
    سلام خسته نباشید من در سامانه مرآت اعتبار سنجی کردم پیام تامین من برام فرستاد یه کد رهگیری از تامین اومد برام که باید بارگذاری کنم در سامانه مرآت یا نه راهنمایی میکنید؟
    مجید خادم پژوه ۳ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام لطفا در سامانه تامین من از طریق لینک زیر https://eservices.tamin.ir/ با نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه شده موارد ذیل به ترتیب انجام شود در منوی بیمه شدگان خدمات سابقه/ اعلام سابقه به موسسات تیک هر ۳ گزینه فعال و به صندوق شخصی ارسال گردد. سپس منوی تامین اجتماعی من / صندوق شخصی من قسمت لیست عملیات/ صدور مجوز استعلام/ مجوز یک ماه انتخاب نموده و در پایان از کد ارسالی، اسکرین گرفته و وارد سامانه imerat.ir شوید و در قسمت ثبت اطلاعات فردی ، قسمت مشخصات حرفه ای و شغلی، اسکرین شاتی که از پیامک کد 13 رقمی تامین اجتماعی گرفته اید را بارگذاری کنید. سپس بر روی گزینه " ویرایش اطلاعات " کلیک نمایید.
    جوری کد را بارکذاری کنیم ک از طرف تانین اجتماعی اومده
    محمد نادعلیان ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    باسلام و عرض خسته نباشید بنده تمام کارهای مربوط به اخذ وام رو انجام دادم تشکیل پرونده و اعتبار سنجی در مرآت بهبود دهنده اعتباری ، خرید سفته الکترونیکی هم از طرف خودم هم ضامن، و... در اینترنت بانک وقتی ثبت درخواست کردم این پیام اومد کسر امتياز-ظرفيت قسط بيشتر از سقف اعتبارسنجي ممنون میشم راهنمایی بفرمایید یعنی چه؟ تشکر
    رضا زنجانی ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام مراحل زیر رو انجام دادم اما نمیدونم چی رو کجا بارگزاری کنم یک هفته است با نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه شده موارد ذیل به ترتیب انجام شود در منوی بیمه شدگان خدمات سابقه/ اعلام سابقه به موسسات تیک هر ۳ گزینه فعال و به صندوق شخصی ارسال گردد. سپس منوی تامین اجتماعی من / صندوق شخصی من قسمت لیست عملیات/ صدور مجوز استعلام/ مجوز یک ماه انتخاب نموده و در پایان کد ارسالی را به همراه مستندات ارائه شده در سامانه بارگذاری نمایید ."
    حسین ۳۳۳ ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از طریق 02172423900 پشتیبانی مرآت پیگیری نمایید
    سلام خسته نباشی من هرچقدر با پشتیبانی تماس میگیرم جواب گو نیستن من نزدیک ب ۲ماهی هست تقریبا برای پرونده من اصلاحیه میاد هر دفع هم اصلاح میکنم ولی دوباره. اصلاحیه میاد لطفا رسیدگی کنین ممنون میشم از جواب دادنتون
    حسن صالحی پویا ۴ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام وخسته نباشید من اعتبارسنجی کردم نوشته رد درخواست به دلیل رفتار اعتباری نامناسب.وام یک ونیم سال گذشته الان چیکاربایدبکنم؟؟
    سامان صدیق اقایی ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام من ارزیابی اعتباري رو حدود ده روز پیش انجام دادن ولی جواب نوشته در انتظار اصلاحات توسط متقاضی.....این چه معنی میده باید چکار کنم؟
    محمد ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام جهت بررسی این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام هرچی تماس میگیریم با این شماره 02172423900 میگه تمام خط ها مشغول است، الان چند روزه هم روز زنگ زدم هم شب،،
    مرتضی نوربخش ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید درخواست خود را از طریق "ثبت تیکت" در پرونده مرآت خود پیگیری بفرمایید.
    سلام وقت بخیر من از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی سوابق بیمه خودم را برای ارسال کرده ام. یک کد رهگیری هم به من داده شده ولی متوجه نشدم در سامانه مرآت این کد رهگیری را کجا باید وارد کنم. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.
    صدیقه صادق علویجه ۳ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از پشتیبانی مرات به شماره 02172423900 پیگیری نمایید
    سلام من وام قبلی یک قسط معوق داشتم اعتبارسنجی من میرنه رفتار بد اعتباری باید چکارکنم الان نه وام دارم نه بدهی میانگین حسابم دارم رسالت
    سید مصطفی ۴ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از پشتیبانی مرآت به شماره 02172423900 پیگیری نمایید
    سلام من درخواست اعتبار سنجی دادم اما میگه بعلت رفتار نا متعارف جواب نمیده چکار باید بکنم راهکار چیه
    احمد کزازی ۵ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از 02172423900 پیگیری نمایید
مشاهده بیشتر ...