تصویر پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات | مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت

آخرین ویرایش:
انتشار:
۶۸۲ دیدگاه

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات و مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در بانک رسالت، معمولا هنگام دریافت تسهیلات از این بانک به‌کار می‌آید.

می‌دانید که دریافت وام از تمام بانک‌ها مستلزم طی کردن فرآیند اعتبارسنجی است و این کار در مورد بانک رسالت، در سامانه مرات انجام می‌شود.

برای دیدن وضعیت پرونده در مرات باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

اگر اعتبارسنجی خود را انجام داده و پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” را دریافت کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات مشاهده نتیجه اعتبارسنجی و پیگیری وضعیت پرونده را بررسی کنیم.

اگر هنوز درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرات را ثبت نکردید، باید به شما بگوییم که می‌توانید اعتبارسنجی مرات را به راحتی با اپلیکیشن آی‌کاپ انجام دهید.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت


برای مشاهده نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت و یا پیگیری آن، وارد سامانه imerat.ir شوید. همچنین شما طبق مراحل زیر می‌توانید وارد اپلیکیشن آی‌کاپ شوید و جواب اعتبار سنجی فردی خود را دریافت کنید:

ورود به آی‌کاپ ← کاشی سامانه مرآت ← ورود ← نتیجه اعتبارسنجی

نتیجه اعتبارسنجی مرآت شامل ۴ نوع نمره اعتباری (ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب)، ظرفیت بدهی، سقف ضمانت تعهد، باقی مانده سقف ضمانت تعهد و تاریخ اعتبار است.

در تصویر زیر، نمونه‌ای از نتیجه اعتبارسنجی مرآت متقاضی را می‌بینید که توان بازپرداختی آن، متناسب و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

مشاهده نتیجه اعتبارسنجی در سامانه مرات بانک رسالت

بسته به هر نوع نتیجه‌ای که صادر شده باشد، فرآیند پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات برای هر فرد متفاوت خواهد بود. پس به جواب اعتبارسنجی خود توجه کنید.

۱ ممتاز: نیازی به تهیه سفته ندارید و برای ثبت درخواست وام، فقط باید به اینترنت بانک رسالت مراجعه کنید.

۲ کاملاً متناسب: شما باید یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.

۳ متناسب: یک فقره سفته الکترونیکی از خود را به همراه یک فقره سفته الکترونیکی از فرد ضامن ارائه بدهید.

۴ نامتناسب: شرایط دریافت وام را ندارید و نیازی به طی کردن فرآیند پیگیری وضعیت پرونده نیست.

بعد از دریافت نتیجه اعتبارسنجی بانک رسالت (اگر وضعیت کاملا متناسب و متناسب را دریافت کردید)،
سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آی‌کاپ بگیرید.

پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات


براساس مشاهده‌ها، حداکثر زمان لازم برای دریافت نتیجه اعتبار سنجی از سامانه مرآت، ۷ روز پس از درخواست است. بعد از دریافت پیامک “مشاهده نتیجه پرونده” با ورود به اپلیکیشن آی‌کاپ و یا ورود مستقیم به سامانه مرآت برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده در سامانه مرات روی علامت “نامه” در بخش وضعیت پرونده کلیک کنید. (پیگیری و مشاهده وضعیت پرونده برای تکمیل مراحل دریافت وام رسالت، ضروری است.)

با هر بار ورود می‌توانید وضعیت پرونده در سامانه مرات را ببینید. (تا زمانی که پرونده درخواست وام شما تشکیل نشده باشد، می‌بایست وضعیت خود را پیگیری کنید.)

در بخش زیر سعی کردیم تا هر کدام از این وضعیت‌ها را بررسی کنیم تا مشخص شود که در مرحله‌ی بعدی، چه کاری را انجام بدهید.

۱ در انتظار دريافت بهبود دهنده اعتباری (چک و سفته)

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی و دریافت نتیجه‌ی آن، وضعیت شما به “در انتظار دریافت بهبود دهنده اعتباری” تغییر پیدا می‌کند.

  • منظور از بهبود دهنده اعتباری بانک رسالت چیست؟

بهبوددهنده همان سفته الکترونیکی است. برای دریافت بهبود دهنده بانک قرض الحسنه رسالت می‌بایست از خدمت سفته الکترونیکی اپلیکیشن اندرویدی آی‌کاپ استفاده کنید.

۲ وضعیت تکمیل پرونده

اگر سفته الکترونیکی خودتان و ضامن را به درستی دریافت کرده باشید، بهبوددهنده‌های شما به طور خودکار ثبت می‌شوند و پرونده تکمیل می‌شود. در تصویر زیر، در ردیف ۱، پرونده اعتبارستجی مرآت تکمیل شده است.

تکمیل پرونده اعتبارسنجی مرآت

بهبود دهنده های شما با موفقیت ثبت شد یعنی چه؟


پیامک ثبت بهبود دهنده بانک رسالت : پس از حداکثر ۷۲ ساعت (سه روز کاری) از تهیه سفته الکترونیک، پیامکی با محتوای “بهبود دهنده های شما با موفقیت ثبت شد” به شماره ای که با آن ثبت نام را انجام داده اید ارسال می شود.
پس از دریافت این پیامک می توانید به همراه بانک/اینترنت رسالت وارد شوید و از بخش تسهیلات با کلیک روی “درخواست جدید” تقاضای دریافت وام خود را ثبت کنید.

عدم پوشش نتیجه اعتبار سنجی یعنی چه؟


اگر میزان مبلغ درخواست وام متقاضی از میزان اعتباری که در جواب اعتبارسنجی مشخص شده، بیشتر باشد، این وضعیت را می‌بینید. برای رفع این مشکل با پشتیبانی اپراتور سامانه مرآت به شماره ۷۲۴۲۳۹۰۰-۰۲۱ ارتباط برقرار کنید.

در ۱۰ آبان ۱۴۰۰ اعلام شد که خدمات سایت www.imerat.ir در دسترس تمامی مردم کشور است و محدود به منطقه خاصی نیست.

رفتار اعتباری نامناسب بانک رسالت چیست ؟


اگر پیامک ” بدلیل رفتار اعتباری نامناسب ناشي از وام قبلي شما …. ” را دریافت کردید یعنی اعتبار سنجی شما تایید نشده است. می بایست وام گیرنده مدارک ضمانتی را به بانک رسالت ارائه نماید. جهت پیگیری این مورد با پشتیبانی مرات به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ تماس بگیرید.

در انتظار تشکیل پرونده بانک رسالت چقدر طول میکشد ؟

به طور کلی، زمان انتظار برای تشکیل پرونده وام در بانک رسالت کمتر از یک روز کاری است و در عرض چند ساعت انجام می شود. اما در مواردی ممکن است تا چند روز زمان ببرد. پس از تشکیل پرونده، شما می توانید به راحتی از طریق اینترنت بانک یا موبایل بانک، قرارداد وام خود را امضا کنید. تنها چند ساعت پس از امضای قرارداد، مبلغ وام به حساب شما واریز خواهد شد.

سوالات متداول


چه زمانی برای پیگیری وضعیت پرونده در سایت مرات مراجعه کنیم؟

پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی برای پیگیری وضعیت پرونده در مرات می‌توانید به اپلیکیشن آی‌کاپ مراجعه کنید.

شماره تلفن سامانه مرآت چیست؟

برای ارتباط با پشتیبانی سامانه مرآت با شماره ۷۲۴۲۳۹۰۰-۰۲۱ تماس حاصل کنید.

برای پیگیری پرونده مرات باید هزینه پرداخت کنم؟

همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، برای دریافت نتیجه‌ی پیگیری پرونده در مرات لازم است هزینه را از درگاه‌های شتاب پرداخت کنید.

بعد از اعتبارسنجی بانک رسالت چه باید کرد؟

پس از اعتبارسنجی بانک رسالت در سامانه مرآت، برای پیگیری وضعیت خود باید به سامانه مرآت مراجعه کنید. سپس، براساس وضعیت خود، اقدامات لازم برای تکمیل وضعیت پرونده را انجام بدهید.

جواب اعتبارسنجی رسالت چقدر طول می‌کشد؟

بعد از ثبت درخواست اعتبارسنجی در سامانه مرآت، حداکثر یک هفته طول می‌کشد تا نتیجه‌ی آن را دریافت کنید.

منبع: سایت آی‌کاپ

سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

فائزه حسین زاده
من فائزه حسین زاده هستم؛ مهندس کامپیوتر و علاقه‌مند به حوزه مالی و خدمات پرداختی نوین. با این هدف در آی‌کاپ فعالیت دارم تا آگاهی شما را درباره موضوعات مختلف بانکی افزایش بدهم.
دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
    سلام در مرات در وضعیت پرونده لطفا سابقه بیمه را وارد کنید را چجوری انجام بدم
    محبوبه افشارمنش ۴ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام برای کسب اطلاعات با شماره 02172423900 پشتیبانی مرات تماس بگیرید
    با سلام این پیام ( در انتظار پرداخت ) در وضعیت پرونده به چه معنی هست؟
    مریم ریحانی ۵ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام برای بررسی پرونده مرآت توسط کارشناسان ، بایستی هزینه پرداخت کنید
    سلام برام اومده باید یک ماه پرینت دستگاه کارت خوان را ارائه کنید من انجام دادم چقدر طول می کشه ثبت بسه
    محسن نعیمی فر ۵ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام بررسی پرونده مرات زمان بر است برای پیگیری بیشتر می توانید با شماره 02172423900 تماس بگیرید
    من سفته گرفتم ضامن هم ضمانت کرده ولی نتیجه اعتبار سنجی زده در انتظار بهبود دهنده چک و سفته خب من که سفته رو گرفتم باید چیکار کنم
    مرضیه سادات حسینی ۶ روز قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    سلام ده روز است که نتیجه اعتبار سنجی نیامده است .علت چیست ؟
    حمیدرضا بیکی ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام بررسی پرونده مرآت زمان بر است چنانچه نیاز به پیگیری بیشتر داشتید با شماره 02172423900 تماس بگیرید
    سلام من 6روزکاری بعد تکمیل مراحل وام فرزندآوری منتظرامضا دیجیتال در موبایل بانک هستم اماهنوزفعال نشده ممنون میشم راهنمایی کنید
    محسن ترغازه دار ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    باسلام نمایش عبارت " در انتظار تایید اصلاحات(استعلام)" در وضیعت پرونده به چه معناست؟ منتظر تایید کارشناس باشم یا خودم باید قسمتی را تایید کنم؟
    امین یوسف زاده ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام با پشتیبانی مرآت به شماره 02172423900 تماس بگیرید
    سلام.وقت بخیر بیشتر از ۱۰ روزه که درخواست کارت دادم ولی کارتی ارسال نشده.پرونده اعتبار سنجی هم دارم که چندین روزه اصلاحات انجام شده ولی تایید یا رد نمیشه که بفهمم چی به چیه
    زهرا عزیزی ۱ هفته قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    با سلام از پشتیبانی بانک به شماره 0214747 پیگیری کنید
    چرا الان ۱۰روزه دیامک بهبود دهنده نیومده
    فرشته صادقی ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    باسلام و خسته نباشید میخواستم بفهمم پدرم تو مرات ضامن کسی شده یا نه ؟ ممنون
    سعیدفعله کری ۱ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    سلام وقت بخیر جهت پیگیری این مورد با پشتیبانی مرآت به شماره ۰۲۱۷۲۴۲۳۹۰۰ ارتباط بگیرید.
    سلام رتبه اعتبار سنجی من .کاملا متناسب اومده ونوشته پرونده تکمیل شد حال باید چکار کنم
    علی قیطاسی ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام هرزمان وضعیت پرونده تکمیل شد، درخواست وامتان را از همراه بانک یا اینترنت بانک رسالت و ام رسالت ثبت نمائید.
    باسلام 4 روزاست بنده و ضامن سفته را ثبت کردیم ولی همچنان در مرحله بهبود دهنده چک و سفته است لطفا راهنماییم کنین که چیکار باید انجام دهم.ممنونم
    سعید هاتفی ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    با سلام بیش از ۷۲ ساعت از ثبت سفته خودم و ضامنم گذشته ولی هنوز وضعیتم در انتظار بهبود دهنده س. از کجا باید پیگیری کنم
    حامد کریمزاده ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام لطفا مشخصات متقاضی و ضامن را به همراه شرح مشکل به آدرس support@icup.ir ارسال نمایید تا موضوع بررسی شود.
    من ۲۰۰میلیون وام میخام مبلغ سفته چقدر بنویسم
    هادی اباذری ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام شما باید حداقل به میزان ۱۲۰درصد مبلغ تسهیلاتتان، سفته صادر کنید .سفته 240 تومنی
    سلام من در سامانه برآورد وام من همان مبلغ را تقاضا میزنم ولی عدم اعتبارسنجی kمیاد چکار کنم
    اسماعیل نصیری ۲ ماه قبل
    پاسخ کارشناس آی‌کاپ :
    باسلام و وقت بخیر لطفا مشخصات (نام و نام خانوادگی،کدملی و شماره تماس) وام گیرنده و ضامن را اعلام نمائید تا بررسی شود
مشاهده بیشتر ...