درخواست وام بانک رسالت | ثبت نام وام بانک رسالت
درخواست وام بانک رسالت به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام میشود. افرادی که در این بانک افتتاح حساب کردهاند، میتوانند برای درخواست تسهیلات اقدام کنند.
مراحل مقدماتی ثبت نام وام بانک رسالت در اپلیکیشن آیکاپ انجام میشود و پس از آن با مراجعه به سایت بانک رسالت به آدرس ibank.rqb.ir و یا همراه بانک رسالت (در صورت فعالسازی)، میتوانید ثبتنام خود را نهایی کنید.
در ادامه این مطلب مراحل مقدماتی درخواست وام در اپلیکیشن آیکاپ و نحوه درخواست وام از طریق اینترنت بانک یا همراه بانک، از نحوه ورود به آنها تا مرحله آخر ثبت وام را به صورت کامل بررسی میکنیم.
برای شروع مراحل گرفتن وام از بانک قرض الحسنه رسالت، همین حالا اپلیکیشن (اندرویدی) آیکاپ را دانلود کنید:
در ادامه با ما همراه باشید تا جزئییات درخواست وام بانک رسالت (مدارک، مراحل و نحوه پیگیری) را مرحله به مرحله بررسی کنیم.
ثبت نام وام بانک رسالت (نحوه درخواست وام بانک رسالت)
در ویدئوی بالا، تمامی مراحل ثبت نام و گرفتن وام از بانک رسالت به صورت اینترنتی و آنلاین بررسی شده است.
در اینجا مراحل ثبت نام وام بانک رسالت به ترتیب آورده شده است. در صورتی که نیاز به خواندن جزئیات بیشتر دارید، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
- افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه رسالت
- برآورد تسهیلات در اپلیکیشن آیکاپ
- اعتبارسنجی مرات در آیکاپ
- دریافت سفته الکترونیکی در آیکاپ
- ورود به اینترنت بانک یا همراه بانک رسالت (در صورت فعال کردن همراه بانک) و نهایی کردن درخواست وام
مراحل ثبت نام وام بانک رسالت (آموزش تصویری و مرحله به مرحله)
۱ افتتاح حساب بانک رسالت:
افتتاح حساب بانک رسالت، پیش نیاز شروع مراحل دریافت وام است. اگر تا اکنون، موفق به ایجاد حساب در این بانک نشدهاید و یا روش ثبت نام را نمیدانید؛ به آدرس www.rqbank.irsalat.ir مراجعه کنید.
(در صورتی که مراحل ایجاد حساب را به طور موفقیت آمیز طی کردید، مرحله بعد را بررسی کنید)
۲ اعتبارسنجی مرات:
پیش نیاز الزامی و مهم دیگر برای ثبت نام وام بانک رسالت، اعتبارسنجی سامانه مرات است (برای ثبت نام و اعتبارسنجی در سامانه مرآت لازم است از اپلیکیشن آیکاپ استفاده کنید).
با خدمات اعتبارسنجی مرآت اپلیکیشن آیکاپ، نمره اعتباری خود را دریافت کنید
برای دسترسی سادهتر، از طریق لینک زیر میتوانید اپلیکیشن آیکاپ را دانلود کنید:
برای شروع اعتبارسنجی در سامانه مرآت، حساب کاربری خود را ایجاد کنید. برای عضویت در این سامانه باید کد ملی، پست الکترونیکی و شماره همراه خود را وارد کنید. (راهنمای تصویری عضویت در سامانه مرآت را در بخش زیر آوردهایم.)
با عضویت در سامانه مرات و بارگذاری مدارک خود میتوانید درخواست اعتبارسنجی بدهید. در طی چند روز، نتایج اعتبارسنجی به شما اعلام میشود. نتایج اعتبارسنجی در این سامانه به صورت یکی از موارد زیر است:
- ممتاز: نیازی به تهیه سفته ندارید و برای ثبت درخواست وام، فقط باید به اینترنت بانک رسالت مراجعه کنید.
- کاملا متناسب: شما باید یک فقره سفته الکترونیکی بگیرید.
- متناسب: یک فقره سفته الکترونیکی از خود را به همراه یک فقره سفته الکترونیکی از فرد ضامن ارائه بدهید.
- نامتناسب: شرایط دریافت وام را ندارید و نیازی به طی کردن فرآیند پیگیری وضعیت پرونده نیست.
تنها بهبود دهنده مورد پذیرش بانک قرض الحسنه رسالت
برای متقاضی و ضامن، سفته الکترونیکی است.
۳ براورد تسهیلات:
بعد از دریافت نتیجه اعتبارسنجی، از خدمات برآورد تسهیلات در اپلیکیشن آیکاپ استفاده کنید. در این بخش با توجه به نتیجه براورد تسهیلات، میتوانید براودری از میزان وامی که میتوانید دریافت کنید داشته باشید.
۴ دریافت سفته الکترونیکی:
دریافت سفته الکترونیکی از اپلیکیشن آیکاپ، گام بعدی است که برای درخواست وام از بانک رسالت انجام میدهید. مبلغ سفته، باید ۱.۲ برابر مبلغ وام درخواستی باشد.
اگر نمره اعتباری متناسب و یا کاملا متناسب را دریافت کردید، هم شما و هم ضامن باید سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آیکاپ بگیرید.
حتما بخوانید: سفته الکترونیکی
۵ ضمانت سفته:
بعد از اینکه فرد وام گیرنده، سفته الکترونیکی و شناسه یکتای آن را دریافت کرد؛ ضامن میتواند برای ضمانت وام اقدام کند. فرد ضامن باید اعتبارسنجی مرآت را انجام بدهد و پس از دریافت نتیجه آن، درخواست سفته الکترونیکی را در آیکاپ ثبت کند.
در این مرحله فرد ضامن باید یک بار از طریق “صدور سفته الکترونیک” اقدام به صادر کردن سفته (به مبلغ ۱.۲ مبلغ کل وام) نمایدو یک بار از طریق “ضمانت سفته الکترونیک”، اقدام به ضمانت سفته متقاضی وام کند.
راهنمای کامل انجام این مراحل در بخش سفته الکترونیک اپلیکیشن آیکاپ وجود دارد.
زمانی که سفته الکترونیکی متقاضی و ضامن تایید شود، این اطلاعات به طور خودکار در پرونده اعتبارسنجی مرآت شما پیوست خواهد شد و پیامک آن را دریافت میکنید (اگر پیامک تایید بهبود دهندههای ثبت نام وام رسالت را (حداکثر تا یک هفته کاری) دریافت نکردید، با شماره امداد مشتریان ۰۲۱۴۷۴۷ تماس بگیرید)
در این مرحله برای درخواست تسهیلات بانک رسالت دو راه پیش روی شماست:
- به اینترنت بانک به آدرس ibank.rqb.ir مراجعه کنید که پیشنیاز آن دریافت رمز عبور اینترنت بانک از پیشخوان مجازی است.
- به همراه بانک رسالت مراجعه کنید که پیشنیاز آن فعال کردن همراه بانک از طریق پیشخوان است.
در ادامه نحوه درخواست وام رسالت را از هر دو روش بررسی میکنیم.
۶ ورود به اینترنت بانک رسالت:
برای ورود به اینترنت بانک و استفاده از منوی درخواست وام بانک رسالت، یکی از روشهای رمز ثابت و یا شناسایی دوعاملی را انتخاب کنید.
در صورتی که شیوه شناسایی دوعاملی را انتخاب کرده باشید، یک کد اعتباری موقت به شماره موبایل شما ارسال میشود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید. با انتخاب رمز ثابت هم باید رمزی را که از قبل دریافت کردید، بنویسید تا به اولین صفحه از تسهیلات در سایت ibank.rqb.ir ورود پیدا کنید.
در مراحل ۷ تا ۹، جزئیات دقیق نحوه ثبت نام در سامانه بانک رسالت را به همراه آموزش تصویری دریافت میکنید.
۷ درخواست تسهیلات:
در این صفحه، گزینه “تسهیلات” را از طریق منو و بخش تسهیلات انتخاب کرده و بعد از آن، روی “درخواست تسهیلات” کلیک نمایید.
۸ ثبت درخواست جدید:
بعد از کلیک بر روی این گزینه میتوانید با صفحهای مطابق با صفحه زیر روبرو شوید. سپس، بر روی “درخواست جدید” کلیک کنید تا بتوانید فرم درخواست در سامانه درخواست وام بانک رسالت (ibank.rqb.ir) را پر کنید.
۹ ثبت نهایی درخواست وام:
در مرحلهی بعد با صفحهی زیر، روبهرو هستید.
اکنون، موارد زیر را به طور صحیح و کامل بنویسید:
- نوع تسهیلات
- مبلغ درخواست (مطابق با نتیجه اعتبارسنجی)
- مدت درخواست (اعداد واردشده باید مطابق با ماه و اطلاعات دریافتی از براورد تسهیلات باشد)
- شماره سپرده (با کلیک بر روی باکس این قسمت، شماره سپرده یا شمارههای سپرده را مشاهده میکنید)
- شرح تسهیلات
بعد از اینکه موارد بالا را برای درخواست وام از بانک رسالت را نوشتید، بر روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.
۱۰ در صورتی که میخواهید از طریق همراه بانک اقدام به ثبت نام وام بانک رسالت کنید، باید ابتدا همراه بانک خود را فعال کنید. در مطلبی جداگانه به صورت مختصر و مفید آموزش فعال سازی همراه بانک رسالت آورده شده است.
حال میتوانید با ورود به همراه بانک، از قسمت تسهیلات، “درخواست تسهیلات” را انتخاب کرده و باقی مراحل را مطابق با مرحله قبل که کمی بالاتر توضیح داده شد (مرحله ۹)، پیش ببرید.
۱۱ در این مرحله، درخواست تسهیلات در سایت ibank.rqb.ir جهت بررسی به بانک ارسال میشود. اگر مشکلی در روند ثبت نام وام بانک رسالت به وجود بیاید، رنگ درخواست به رنگ صورتی تغییر می کند.
تغییر رنگ صورتی به این معنا است که درخواست شما برای گرفتن وام بانک رسالت رد شده است. چنانچه مشکل و خطایی پیش نیامد، پیامکی برای متقاضی ارسال میشود تا جهت امضای قرارداد خود به بخش تسهیلات مراجعه کند.
در نهایت، شما مجدداً باید وارد سایت ibank.rqb.ir و در قسمت درخواست وام شوید. سپس، از قسمت “عملیات” تیک امضای قرارداد را بزنید. پس از آن ظرف یک الی دو روز کاری، مبلغ وام به حساب رسالت متقاضی واریز می گردد.
مدارک لازم برای وام بانک رسالت
مهمترین موضوع در مراحل دریافت وام بانک رسالت، دسترسی به مدارک فرد متقاضی و ضامن است. یکی از همین مدارک، سفته الکترونیکی است که فرد متقاضی و ضامن بهعنوان بهبود دهنده به آن نیاز دارد.
راهنمای محاسبه مبلغ سفته برای وام رسالت را از اینجا بخوانید!
تمامی مدارک لازم برای وام گیرنده بانک رسالت عبارتند از:
- نتیجه اعتباری سامانه مرآت
- اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی
- شماره تلفن همراه فرد
- سفته الکترونیکی و شناسه یکتای آن
همچنین، ضامن بانکی ملزم به ارائه مدارک کامل است. مدارک لازم برای ضامن وام بانک رسالت عبارتند از:
- کارت ملی هوشمند و یا کد رهگیری کارت ملی جدید
- شماره حساب بانک قرض الحسنه
- سفته الکترونیکی و شناسه یکتای آن
پیگیری وام بانک رسالت
منظور از پیگیری وام بانک رسالت، مشاهده نتیجه درخواست وام از بانک است. مراحل این پیگیری فقط به صورت آنلاین قابل انجام است:
- بعد ورود به سامانه وام بانک رسالت ibank.rqb.ir و “تسهیلات من و پرداخت اقساط” میتوانید ببینید که درخواستهای وام شما رد شده است یا تایید!
سوالات متداول ثبت نام وام بانک رسالت
ابتدا، درخواست اعتبارسنجی مرآت و برآورد تسهیلات خود را در آیکاپ ثبت کنید. سپس برای دریافت سفته الکترونیکی در اپلیکیشن آیکاپ اقدام کنید و به اینترنت بانک رسالت درخواست وام مراجعه نمایید.
بله. یکی از اصول الزامی و مهم پیش از گرفتن وام بانک رسالت، دریافت نتیجه اعتبارسنجی مرآت از آیکاپ است.
سوالات خود را در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.